Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Konkurs projektowy doskonałym wstępem do nawiązania współpracy

  • Autor: Mariusz Golak
  • 08 kwi 2016 12:52
Konkurs projektowy doskonałym wstępem do nawiązania współpracy
Od lewej siedzą: Ireneusz Wojtas, menadżer sprzedaży Terma oraz Anna Łabędzka-Klepacka i Maciej Klepacki, projektanci z pracowni Artes Design. Fot. Mariusz Golak

Konkurs projektowy może być doskonałym wstępem do nawiązania owocnej współpracy z utalentowanymi designerami. Przekonywali o tym przedstawiciele producenta grzejników łazienkowych i dekoracyjnych, podczas panelu „Wzornictwo jako sposób na nowe rynki i rozwój”, zorganizowanego w Warszawie 31 marca br.

REKLAMA

Jednym z najważniejszych punktów programu panelu zatytułowanego „Wzornictwo jako sposób na nowe rynki i rozwój”, zorganizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Urzędem Patentowym RP, były studia przypadków – wystąpienia pokazujące różne udane przykłady współpracy pomiędzy przedsiębiorcami i projektantami.

W ramach jednego z nich zaprezentowała się firma Terma. Gdański producent systemów grzewczych jest jednocześnie organizatorem „Międzynarodowego Konkursu Sztuki Użytkowej Terma” i to właśnie konkurs jako sposób na współpracę firmy z projektantami był tematem ich wystąpienia. Oprócz przedstawiciela firmy, Ireneusza Wojtasa, menadżera sprzedaży Terma, w spotkaniu uczestniczyli również projektanci z pracowni Artes Design: Anna Łabędzka-Klepacka i Maciej Klepacki, autorzy grzejnika „Angus”, który wygrał konkurs w 2010 roku.

- Lubimy startować w konkursach projektowych, bo dają nam one szansę na swobodną kreację i są odskocznią od codziennej pracy. Konkurs potraktowaliśmy także jako formę promocji i reklamy – oceniła Anna Łabędzka-Klepacka z Artes Design. Zaprojektowali oni nowoczesny grzejnik o geometrycznym wzorze, który zdobył uznanie konkursowego jury i został wprowadzony do produkcji przez firmę Terma.

Z kolei Ireneusz Wojtas z Termy przedstawił kryteria wyboru konkursowych produktów i korzyści, jakie firmie przyniósł konkurs. Zależy nam, żeby produkty były atrakcyjne wzorniczo i funkcjonalne, ale też przystępne cenowo. Do produkcji wprowadziliśmy 8 grzejników konkursowych. Jednak wiele kolejnych trafiło do „szuflady”, gdyż mamy nadzieję na ich wykonanie w przyszłości. Czasami jesteśmy ograniczeni technologicznie i na danym etapie nie jesteśmy w stanie przekroczyć pewnych ograniczeń technologicznych, które uniemożliwiają realizację pomysłu w przystępnej cenie – stwierdził przedstawiciel firmy Terma.

Jednocześnie podkreślał, że firma jest świadoma roli projektantów i w oparciu o współpracę z nimi chce budować swój model biznesowy.

Więcej na portalu Biznesmeblowy.pl.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA