Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nieliczne branże mają swoje sprofilowane przewodniki dotyczące marketingu. Od grudnia swoją publikację tego typu mają też firmy wykonawcze w branży remontowej.

REKLAMA

Pod koniec ubiegłego roku ukazała się książka  „Marketing usług i obsługa klienta w branży wykończeniowej. Podręcznik dla firm remontowych, handlowo-usługowych i architektów wnętrz”.

Wykończenia to bardzo rozdrobniona, lokalna działalność, choć już często objęta wsparciem producentów czy dystrybutorów materiałów do budowy i wykończenia wnętrz. Mimo tego wiedza dotycząca bardziej optymalnego świadczenia usług powinna też przyjść jeszcze z innej strony – mówi Maciej Matczak z Usługowy.biz, wydawcy książki. – Zależy mi, żeby usługodawcy byli wyedukowani i jak najbardziej profesjonalni, w końcu sam mam z nimi styczność jako klient – śmieje się.

Publikacja została przygotowana dla właścicieli oraz pracowników zajmujących się usługami, takimi jak remonty budynków i mieszkań, montaż instalacji elektrycznych, gazowych, hydraulicznych, systemów wentylacji, kominków itd. Autorzy pomyśleli również o architektach wnętrz i przedsiębiorstwach oferujących artykuły wyposażenia gdzie istotny jest produkt, ale zarazem ważną rolę odgrywa sama usługa oraz proces obsługi, w tym przygotowanie oraz wykonanie projektu zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta.

- Książka może być interesująca również dla inżynierów i studentów oraz osób mających w inny sposób styczność z usługami wykończeniowymi - dodaje Maciej Matczak.

Autor podkreśla, że marketingiem usług zajmuję się zawodowo już od kilkunastu lat – w tej dziedzinie dużą rolę odgrywają metody radzenia sobie z pewną negatywną cechą usług, jaką jest niematerialność. Jednym ze sposobów jest oczywiście sam proces obsługi prowadzony we właściwy sposób. I dlatego też ten element, choć przecież zawiera się już w pojęciu marketingu, otrzymał odrębne miejsce w tytule książki.

W publikacji mowa jest także o kilku składnikach oferty firmy usługowej. Jest ich niedużo, ale na pewno więcej niż tylko produkt i cena, na które najczęściej zwraca się uwagę. O niektórych, takich jak rola personelu, bardzo często się zapomina w praktyce, a o innych, takich jak tzw. dowody materialne, usługodawcy nawet niekiedy w ogóle nie wiedzą.

O czym jeszcze można przeczytać? O roli komunikowania korzyści, często źle rozumianych przez przedsiębiorców, o konieczności edukacji klienta, a również o tym, w jaki sposób użytkownicy usług postrzegają jakość i co jest dla nich w niej podstawowe, najważniejsze. Także o budowaniu wizerunku lokalnej firmy, o podstawowych działaniach cenowych w usługach i o lojalności klientów.

Osobna część poświęcona jest różnym aspektom komunikacji czy też inaczej mówiąc, budowaniu komunikatu, który trafia do klienta. Tutaj można znaleźć opis kolejnych etapów wykonywania usługi, od umówienia aż po kontakty posprzedażne. Krótko opisane są różne typy klienta i podstawy wywierania wpływu. Szerzej poruszony jest temat narzędzi promocyjnych – promocji sprzedaży, marketingu bezpośredniego i specyfiki reklamy usług w lokalnych mass mediach.

Oprócz informacji nt. tych elementów „tradycyjnego” marketingu usług, w książce opisane są też podstawy marketingu internetowego oraz elementy odpowiedzialności prawnej usługodawcy wobec klienta (konsumenta oraz przedsiębiorcy). Kilka rozdziałów mówi o metodach pomiaru działań marketingowych.

Proporcje treści dobrane zostały tak, by odpowiadały bieżącym potrzebom lokalnych firm w zakresie marketingu usług oraz możliwościom dostarczania wiedzy dzięki takiemu narzędziu, jakim jest książka. Na każdy temat przeznaczone są dwie strony rozkładowe, stanowiące niewielkie rozdziały, a jeśli któryś temat wymaga większej objętości, opisany jest np. w dwóch rozdziałach. Dzięki temu publikacja ma być łatwiejsza do przyswojenia w wolnej chwili.

Publikacja jest dostępna poprzez sklep internetowy na stronie wydawcy Usługowy.biz  Dla Czytelników mamy rabat na książkę: upust 20% do końca lutego 2015 otrzyma każdy kto w formularzu zamówienia na stronie wydawcy wpisze w odpowiednie pole kod rabatowy: 20luty15


REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA