Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nie olewamy miasta – nowa inicjatywa marki Koło

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 28 kwi 2015 15:04
Nie olewamy miasta – nowa inicjatywa marki Koło
Wrocław, fontanna przy Hali Stulecia, Fot. Flickr, Ministry of Foreign Affair, Mariusz Cieszewski

Trwa XVII edycja konkursu na Projekt Łazienki Publicznej Koło. Tym razem konkurs poszerza swoją formułę - organizatorzy chcą również zwrócić uwagę na ważne kwestie społeczno-kulturowe, związane z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej.

REKLAMA

Stąd pomysł na uruchomienie akcji pod hasłem „Nie olewamy miasta”. Nowa inicjatywa ma swoje źródło w wieloletniej tradycji konkursu na Projekt Łazienki Publicznej a za inspirację do jej powołania posłużyły doświadczenia organizatorów we współpracy z twórczymi środowiskami architektów i projektantów.

Kolejne edycje pokazały nam, że konkurs spotyka się z dużym odzewem nie tylko wśród osób z branży, do których jest bezpośrednio skierowany – architektów i studentów. Ostatnie realizacje, takie jak pawilon „Plażowy” w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym, czy powstający właśnie obiekt w Krakowie uświadomiły nam, że tematem żywo zainteresowani są również miejscowi aktywiści, animatorzy kultury, artyści, przedstawiciele miast oraz sami mieszkańcy. Jednym słowem wszyscy ci, dla których losy i rozwój miasta – jego wygląd, architektura, a także stan czystości – są ważne - podkreśla Justyna Zborowska, Koordynator ds. PR firmy Koło. 

Jak podkreślają organizatorzy tegoroczna inicjatywa ma tym bardziej uzasadnienie, że oprócz swoich podstawowych funkcji, obiekty powstałe w efekcie Konkursów to także ciekawe miejsca spotkań i nowe, atrakcyjne architektonicznie punkty na mapie miasta, doceniane przez zagraniczne serwisy poświęcone architekturze. Dlatego w tym roku, oprócz zachęcenia projektantów do udziału w konkursie Koło postanowiło zaprosić do współpracy wszystkich tych, którzy pragną zmieniać przestrzeń miasta, czyniąc ją bardziej przyjazną, komfortową i estetyczną. Tak powstała inicjatywa „Nie olewamy miasta”, w ramach której ma powstać społeczność „Koło kultury miejskiej”.

Akcja „Nie olewamy miasta” zyskała już swoich pierwszych zwolenników. Wśród nich znajduje się Aleksandra Czupkiewicz, studentka Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Architektury, czynnie zaangażowana w życie społeczne Wrocławia.

Chcemy zwrócić uwagę nie tylko architektów, ale przede wszystkim mieszkańców, na kwestię przestrzeni miejskiej, jej architektury oraz wpływu oddolnych inicjatyw na rozwój miasta. We Wrocławiu działa wiele organizacji skupiających miejskich entuzjastów, np. Akcja Miasto, Towarzystwo Upiększania Miasta czy Wyspa Słodowa 7, których praca i zaangażowanie prowadzą do wielu pozytywnych zmian. W organizowanej wspólnie z firmą KOŁO akcji, ważny punkt naszych działań stanowi zaplanowana na 13 maja debata pod hasłem „Nie Olewamy Miasta. MIKROarchitektura - MAKSIspołeczeństwo.” Punktem wyjścia do dyskusji będzie siła oddziaływania małych form urbanistyczno-architektonicznych. Przykłady takich instalacji jak „Polegiwacz” Mikołaja Smoleńskiego czy hit zeszłorocznej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego – „Projekt Rowerowy Wrocław” pokazują, że warto o tym rozmawiać i wspierać realizację takich pomysłów oraz, co najważniejsze, że dzięki takim inicjatywom wzrasta zaangażowanie mieszkańców w sprawy miasta - podkreśla Aleksandra Czupkiewicz.

Szczegóły na temat konkursu dostępne są na stronie www.konkurskolo.pl. Ponadto, aktualności na temat akcji „Nie olewamy miasta” można znaleźć na blogu nieolewamymiasta.wordpress.com.

Portal Ryneklazienek.pl oraz magazyn Łazienka są patronami medialnymi tegorocznej edycji konkursu na Projekt Łazienki Publicznej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA