Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nowy podatek od sprzedaży zapłacą też e-sklepy i franczyzodawcy

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 27 sty 2016 13:18
Nowy podatek od sprzedaży zapłacą też e-sklepy i franczyzodawcy
fot. Shutterstock

Ogólnopolskie media informują, że podatek zapłacą również sklepy internetowe. W pierwotnej wersji ustawy o podatku, gdzie głównym kryterium opodatkowania była powierzchnia sklepu stacjonarnego, kwestia opodatkowania e-sklepów nie była podnoszona.

REKLAMA

Wprawdzie nie ma jeszcze kompletu informacji w sprawie nowego podatku od sprzedaży detalicznej, ale praktycznie każdy dzień przynosi wiadomości o kolejnych założeniach dotyczących tego projektu ustawy.

Ogólnopolskie media informują, że podatek zapłacą również sklepy internetowe. W pierwotnej wersji ustawy o podatku, gdzie głównym kryterium opodatkowania była powierzchnia sklepu stacjonarnego, kwestia opodatkowania e-sklepów nie była podnoszona.

Gdy zaczęło mówić się o podatku progresywnym od miesięcznego przychodu, sklepy internetowe weszły do gry i wygląda na to, że podatek ich nie ominie, chyba że zmieszczą się w progu zwolnionym z opodatkowania. Oczywiście nie nastraja to optymistycznie właścicieli sklepów internetowych – polski e-commerce konkuruje głównie niską ceną, która wiąże się bezpośrednio również z niską marżą.

Obciążenie podatkiem może jeszcze bardziej te marże zmniejszyć. Przedsiębiorcy internetowi alarmują więc, że zmniejszy się konkurencyjność polskich e-sklepów i zaleją nas internetowe oferty zza granicy, za którą być może przeniosą się również nasze krajowe e-sklepy by podatku uniknąć.

Zdaniem Małgorzaty Jankowskiej-Blank, szefa departamentu prawnego w firmie Gemius, podatek utrudni funkcjonowanie sklepów, z których dużą liczbę stanowią często startupy, dla których to właśnie niskie koszty działalności są podstawą. To zresztą kolejny problem z jakim będą musieli się uporać właściciele e-sklepów.

E-sklepy już dziś borykają się z całą gamą obowiązków prawnych, które nie dotyczą handlu tradycyjnego: choćby 14 dniowy termin na odstąpienie od umowy. W tej sferze ustawodawca nie zadbał o jednakowe środowisko prawne. Wprowadzenie jednakowego podatku dla handlu tradycyjnego i e-handlu jest niesłuszne – mówi ekspertka.

W mediach pojawiły się również doniesienia, iż w przypadku sieci handlowych rozliczanie podatku od sprzedaży detalicznej będzie obowiązkiem franczyzodawców - będą oni podatek obliczać, pobierać i wpłacać. A w przypadku gdy w sieci zrzeszonych jest kilku franczyzodawców, obowiązek ten spocznie na właścicielu marki handlowej lub podmiotach współuprawnionych posiadających udziały w marce.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Brawo !
    • Nick, 2016-01-28 18:17:18

REKLAMA

REKLAMA