Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Fot. P. Tracz / KPRM

Polska Grupa Ceramiczna zaangażowała się w dyskusję dotyczącą podatku od sieci sklepów wielkopowierzchniowych. 8 stycznia jej przedstawiciele wzięli udział w konsultacjach w Kancelarii Premiera. Rezultaty debaty oceniają z optymizmem.

REKLAMA

W grudniu 2015 Polska Grupa Ceramiczna wystosowała do Premier Rządu list otwarty w sprawie planowanego podatku od sieci sklepów wielkopowierzchniowych. List publikowaliśmy na naszych łamach. Dotarł on do Pani Premier, Prezydenta i Ministrów.

PGC poparło ok. 80 firm z Polski. Reprezentacja sygnatariuszy listu została zaproszona na konsultacje w Kancelarii Premiera w piątek 8 stycznia. Na spotkaniu obecne było ok. 100 osób z różnych branż handlowych. Rząd reprezentowali m.in.Pani Premier Beata Szydło, wicepremier Mateusz Morawiecki oraz Minister Finansów Paweł Szałamacha. Branżę łazienkową i budowlaną reprezentowali: Piotr Kummer – Przewodniczący Rady Nadzorczej PGC, Ryszard Bożek – Członek Rady Nadzorczej PGC oraz Seweryn Kartkowski – Prezes Zarządu PGC. 

- Jesteśmy dobrej myśli. Pierwotne założenia w projekcie ustawy zakładały że podstawowym kryterium miała być powierzchnia handlowa. Każdy salon o powierzchni powyżej 250 m kw - dotyczyłoby to większości firm z naszej branży - miał być obciążany podatkiem od obrotu wysokości 2% - mówi Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej. - Otrzymaliśmy zapewnienie od Ministra Finansów że projekt zostanie zmodyfikowany.

Podstawowym kryterium będzie obrót. Poparliśmy propozycję wypracowaną przez Zespół Parlamentarny składający się z wielu grup handlowych pod przewodnictwem Posła Abramowicza. Propozycja ta zakłada kilka progów obrotowych ale w przypadku przychodów < 250 mln/rok obciążenie podatkiem od sprzedaży detalicznej sięgałby 0,1 %. Większość firm z Naszej branży (sieć tradycyjna) mieści się w tym pierwszym progu. Mamy nadzieję że propozycja ta zostanie zaakceptowana przez Rząd - dodaje prezes PGC.

Zgodnie z propozycją, markety budowlane, ze względu na dużo wyższe obroty, zostałyby obciążone nawet kilkuprocentowym podatkiem obrotowym, co zwiększyłoby konkurencyjność sieci tradycyjnej.

- Dodatkowym tematem jest też obciążenie podatkiem obrotowym sklepów internetowych, który też w pełni popieramy dbając o interes salonów.Musimy jednak poczekać na nowy projekt ustawy. Przekonamy się jakie progi obrotowe zostaną zaproponowane przez autorów - podsumowuje Seweryn Kartkowski.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Komentarz jest jeden a uzgodnienia warte medalu. Rząd zadba o to aby przemysł materiałów budowlanych obroty zwiększył i pociągnął za sobą całą gospodarkę tylko aby energii na takie zamiary nie zabrakło dlatego planowe rozłożenie w czasie jest konieczne. Trzeba rownież doświadczenia 6-latków wykorzystywać.
    • _arp, 2016-01-12 23:35:19

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA