Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Pierwszy kwartał 2017 najlepszy w historii Ferro

  • Autor: Redakcja RynekLazienek.pl
  • 10 maj 2017 11:35
Pierwszy kwartał 2017 najlepszy w historii Ferro
Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO

Pierwszy kwartał był najlepszym pierwszym kwartałem w historii pod względem osiągniętych wyników finansowych - podsumowuje wyniki za 1Q Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO.

REKLAMA

Grupa FERRO, jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów
i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła w 1Q 2017 r. 92,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 14% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 39% r/r, do 15,4 mln zł, a zysk netto wzrósł o 54%, do 12,5 mln zł.

- Początek roku był dla Grupy udany – pierwszy kwartał był najlepszym pierwszym kwartałem w historii pod względem osiągniętych wyników finansowych. Warto podkreślić, że sprzedaż Grupy rośnie przy satysfakcjonującym poziomie marż, przy czym na sam zysk netto dodatni wpływ miały tym razem różnice kursowe. Wysoka dynamika wzrostu wyników z jednej strony jest efektem obserwowanego rosnącego popytu ze strony klientów końcowych, a z drugiej ma także w naszej ocenie związek z przesunięciami popytu w efekcie wprowadzenia nowego cennika, aby ograniczyć negatywny wpływ wzrostu cen miedzi i cynku. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, a także układ tegorocznego kalendarza pod kątem dni wolnych, w pełni komfortowo będziemy mogli analizować trendy na poszczególnych rynkach na podstawie wyników półrocznych. - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO.

W 1Q 2017 rynki zagraniczne odpowiadały za 57% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z 25,5-proc. udziałem sprzedaży. Jest to rynek dojrzały, na którym sprzedaż zachowuje się stosunkowo stabilnie. Numerem dwa jest rynek rumuński, odpowiadający za 14% przychodów – sprzedaż rośnie tam wyraźnie dwucyfrowo, o 17%
w ujęciu r/r. Rynkiem zagranicznym z trzecim co do wielkości udziałem w przychodach Grupy i również dwucyfrową dynamiką wzrostu jest Słowacja. W 1Q 2017 aż o 19,6% w ujęciu rok do roku wzrosła sprzedaż na pozostałych rynkach, w tym na Węgrzech i w Bułgarii.

- Na nowych rynkach stosujemy sprawdzony model ekspansji zagranicznej, ewentualnie dostosowując go nieco do specyfiki danego regionu – głównie pod kątem gustów klientów
i ich zwyczajów zakupowych, a także struktury handlu detalicznego. Dążymy do tego, by
w każdym z krajów, gdzie działamy, w ciągu kilku lat zajmować pozycję w pierwszej trójce. Zgodnie ze strategią aktywnie analizujemy także nowe kierunki ekspansji zagranicznej – jeszcze w tym półroczu zamierzamy utworzyć struktury handlowe, umożliwiające nam wejście na rynek krajów bałtyckich. Przyglądamy się także Bałkanom – dodaje Aneta Raczek.

W związku ze wzrostem skali biznesu w pierwszym półroczu 2017 FERRO zaplanowało rozpoczęcie rozbudowy zakładu w czeskim Znojmo. Nakłady z tego tytułu w roku bieżącym wyniosą ok. 5 mln zł. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA