Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Premiera Keramag Design

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 22 cze 2013 15:40
Premiera Keramag Design
Mobilna Sala Ekspozycyjno-Szkoleniowa od Sanitec Koło / fot. Sanitec Koło

Keramag Design jest już oficjalnie w Polsce! Premiera produktów tej marki, w podkrakowskim salonie Sanitec Koło, była dla architektów i projektantów okazją do poznania nowych wyrobów, ale również do dyskusji o jakości i perspektywach branży projektanckiej.

REKLAMA

Spotkanie zorganizowano 21 czerwca w salonie Sanitec Koło w Modliniczce. Produkty sygnowane marką Keramag Design mają być dostępne tylko w wybranych salonach i sprzedawane przez wąskie grono dystrybutorów. Dodatkowo podkreśli to ekskluzywność wyrobów, które swoimi nazwiskami sygnują tacy projektanci jak Michael Schmidt, Cornelia Thies, Bernd Brohammer lub Antonio Citterio.

Ten ostatni był „wirtualnym” gościem premiery. Na specjalnie nagranym na tę okazję wywiadzie Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec Koło, pytał Antonio Citterio o zasady, jakimi kieruje się przy tworzeniu, o sposób myślenia o produktach i ich tworzenie.

- Wyzwaniem, jakie przed nami staje na początku nigdy nie jest design, czyli sztuka sama w sobie. Interesuje nas jakiś problem, dodatkowa możliwość, którą chcemy stworzyć dla łazienki poprzez swoje pomysły – opowiadał projektant.

- Prawdziwie dobry design idzie zawsze w parze z przemysłem, dobrą produkcją – podkreślał (już na żywo) przy okazji Przemysław Powalacz. Za przykład symbiozy wzornictwa i wykonania podawał szafkę i umywalkę Twins, która przez 4 lata od premiery sprzedały się w setkach tysięcy egzemplarzy. - Zrobiliśmy coś, co jest bardzo proste, ale zarazem na co czekali klienci. I to się sprzedaje - zaznaczył.

Obecni na spotkaniu architekci, projektanci i fani dobrego wzornictwa, mieli okazję poznać historię designu w Keramagu. Od 1981 roku, gdy firma namówiła do współpracy przy ceramice projektanta strojów dla Audrey Hepburn, przez kolejne kamienie milowe – wypuszczenie Renovy No.1, współpracę z kolejnymi uznanymi projektantami, czy wejście na polski rynek. Rok 1991 to debiut Keramagu w Polsce - średnio udany, bo produkty wg pomysłu Mateo Thuna były po prostu za drogie jak na ówczesne możliwości Polaków. Od 2002 firma współpracuje z Antionio Citterio, i jak podkreślali jej przedstawiciele – dąży ku realizacji idei firmy eksperckiej.

Wśród innowacji wprowadzonych przez firmę wymieniano szkliwo KeraTect (w które mogą być wyposażone wszystkie produkty Keramag Design), produkty z serii Rimfree (miski w.c. bez wewnętrznego kołnierza) oraz opracowanie koncepcji rozwiązań dla małych łazienek oraz tych dedykowanych niepełnosprawnym.

Obecni na spotkaniu mieli też okazję zwiedzić specjalny wóz ekspozycyjno-szkoleniowy. Pokazywano w nim produkty nowej marki. Zaprojektowany przez Janusza Kaniewskiego samochód podczas tournée po całej europie odwiedziło już ponad 150 tys. osób.

Spotkanie zwieńczyła dyskusja między Januszem Kaniewskim (projektantem) oraz Robertem Koniecznym (architektem), które poprowadziła prof. Czesława Frejlich. Twórcy opowiadali o swoich dziełach (tych, z których są dumni, oraz tych które niespecjalnie chcieliby pokazywać); zasadach, którymi kierują się w pracy; marzeniach projektowych, które chcą zrealizować oraz wyzwaniach, jakie stają przed młodym pokoleniem projektantów.

- Na etapie rozwoju branży, na jakim jesteśmy w Polsce, ważne jest nie tyle, by zrobić coś dobrze, ile by nie zrobić czegoś źle, by nie ulec presji tworzenia rzeczy „dizajnerskich”, zamiast po prostu dobrych. Musimy mieć siłę, by zdjąć to, czego jest za dużo – podkreślał Janusz Kaniewski. A Robert Konieczny dodawał: - Architektura jest dobra, gdy jest funkcjonalna. Zrobienie czegoś, co jest oryginalne to już dodatek do funkcjonalności.

Obaj dyskutanci byli zgodni w ocenie swojego środowiska:

- Jesteśmy młodym zawodem, który jeszcze wiele zasad musi wypracować. Jednak ta młodość zarazem zapewnia nam kreatywność, świeżość spojrzenia, zdolność do kombinowana, która została nam po starym systemie i pozwala „znać” rzeczy, rozumieć je i wciąż szukać nowych rozwiązań – podkreślali.

Wydarzenie odbyło się pod patronatem magazynu „Łazienka”.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA