Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie dla polskiej firmy - jak to się robi? Deante opowie w Krakowie

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 01 gru 2015 08:59
Projektowanie dla polskiej firmy - jak to się robi? Deante opowie w Krakowie
fot. Deante

Jakie czynniki wpływają na sukces produktu? Jakie są realia współpracy designerów z firmami? Adeptom branży kreatywnej przedstawiciele marki Deante opowiedzą o tym co sprawia, że kolekcja ma szansę zaistnieć na rodzimym rynku.

REKLAMA

W ramach projektu Art Business Festival, organizowanego przez Fundację Studenckie Forum Business Centre Club pod hasłem „Architektura & Design”, na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie będzie się można dowiedzieć, jak odnieść sukces w branży związanej z szeroko pojętym projektowaniem. Celem wydarzenia jest kreowanie przedsiębiorczych postaw wśród artystów i prezentacja przykładów potwierdzających, że sztuka i biznes to obszary, które się wzajemnie przenikają. Festiwal odbędzie się w dniach 4-6 grudnia.

Partnerem głównym wydarzenia jest polska firma Deante. W ramach prezentacji „Pokieruj wodą… pod prąd” duet w składzie - Anna Kowalska - Z-ca Dyr. Handlowego ds. Marketingu oraz Michał Łój – projektant i Product Manager - opowie o realiach projektowania dla polskiej firmy, a także możliwościach i ograniczeniach, z którymi muszą się zmierzyć twórcy. Podczas prezentacji nie zabraknie zaskakujących niespodzianek, bo choć festiwal odbędzie się w auli krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, prezentacja nie będzie miała nic wspólnego z akademickim wykładem - zapowiadają prelegenci.

- Jako projektant kieruję się dewizą: czasami trzeba zakasać rękawy i umyć naczynia – żartuje Michał Łój, projektant i Product Manager w firmie Deante. - Choć dosłownie mogą ją potraktować tylko projektanci zlewozmywaków, może stanowić inspirację dla wszystkich, zajmujących się formami użytkowymi. O sukcesie dobrej kolekcji decyduje znajomość środowiska, w którym będzie wykorzystywany przedmiot, a także zrozumienie potrzeb użytkowników. Funkcjonalność należy postawić na pierwszym miejscu, a następnie ubrać ją formę, która stanie się dopełnieniem produktu, a nie wartością samą w sobie – dodaje.

Oprócz wyzwań stojących przed designerami, wkraczającymi do branży wyposażenia wnętrz, prelegenci będą mówili m.in. o konieczności określenia przez projektanta i producenta wspólnych celów. Wdrażanie produktu wiąże się nie tylko z budowaniem wizerunku firmy, ale też tworzeniem marki samego projektanta. Choć może się to wydawać trudne, obydwie strony powinny znaleźć wspólny język.

- O sukcesie produktu decyduje m.in. historia, która za nim stoi, a nie suche fakty dotyczące użytych materiałów, czy funkcjonalności. Dlatego już na etapie projektowania zarówno twórca, jak i firma powinni się zastanowić nad tym, jakie emocje będą się wiązać z daną kolekcją. Chcąc wypłynąć na szerokie wody należy wiedzieć, do kogo konkretnie ma być skierowany produkt, a także jakie są potrzeby rynku - mówi Anna Kowalska, Z-ca Dyr. Handlowego ds. Marketingu.

Wystąpienie zostanie wzbogacone przykładami, prezentującymi udane wdrożenia wybranych kolekcji, rozpoczynając od założeń dotyczących danej serii, a kończąc na promocji. W ramach wydarzenia uczestnicy będą mogli odwiedzić strefę Deante, w której znajdą się produkty wprowadzone z okazji 25-lecia marki. Przedstawiciele firmy przybliżą tajniki pracy w branży wyposażenia wnętrz, a także odpowiedzą na pytania związane ze stawianiem pierwszych kroków przez adeptów projektowania.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA