Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Refleks w 2015 - sprzedaż większa o 5,6%

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 02 marz 2016 09:06
Refleks w 2015 - sprzedaż większa o 5,6%
Refleks w 2015 - sprzedaż większa o 5,6%
Refleks w 2015 - sprzedaż większa o 5,6%
Refleks w 2015 - sprzedaż większa o 5,6%
Refleks w 2015 - sprzedaż większa o 5,6%

Refleks podsumował swoją działalność i wyniki sprzedaży w roku 2015. O kondycji firmy i polskiego rynku wyposażenia łazienek rozmawiano na konferencji Refleks Sales Power, która odbyła się w Łodzi w dniach 18-19 lutego.

REKLAMA

Konferencja Refleks Sales Power odbyła się w tym roku po raz dziewiąty. Tradycyjnie Refleks zaprosił na nią przedstawicieli swoich największych dostawców. Tegoroczne spotkanie odbyło się w nowej formule. Pierwszego dnia konferencji zaproszono dostawców wyposażenia sanitarnego, drugiego dnia Refleks gościł dostawców płytek ceramicznych, a trzecia część i spotkanie z dostawcami techniki grzewczej i instalacyjnej odbędzie się 10 marca.

Na spotkaniu przedstawiciele Refleksu szczegółowo omówili działalność i wyniki finansowe firmy w minionym, 2015 roku. Skupiono się m.in. na otwarciach nowych salonów BLU i nowej, świeżo wprowadzonej strukturze organizacyjnej firmy.

Adam Ptasiński, mówił o tym jak funkcjonuje LogiQ – Centralny Magazyn Logistyczny firmy w Koluszkach. Został uruchomiony w sierpniu 2015 roku, a już w styczniu 2016 wartość towaru wysłanego z LogiQ wyniosła prawie 5,5 mln zł. Adam Ptasiński zapowiedział dalszy rozwój działalności Centrum – m.in. dzięki planom wprowadzenia systemu Home Delivery, który to Refleks przygotowuje wspólnie z firmą Raben.

Najwięcej jednak miejsca poświęcono prezentacji wyników sprzedaży firmy w roku 2015. Ogólne dane prezentował Adam Rożko, Prezes Zarządu firmy Refleks.
Sprzedaż firmy Refleks w 2015 roku wyniosła 191,435 mln zł i była o 5,6% większa niż w roku 2014, kiedy to osiągnęła poziom 181,208 mln zł. Marża w 2015 roku wyniosła 14,3% czyli 27,373 mln zł.

Największe wzrosty sprzedaży firma odnotowała w miesiącach letnich takich jak np. czerwiec-lipiec, najmniejszą w grudniu i styczniu.

Sprzedaż hurtowa firmy w 2015 roku spadła – o 2,3% i wyniosła 124, 377 mln zł. Natomiast sprzedaż detaliczna wrosła o 24,5% w stosunku do roku 2014 i wyniosła 67,058 mln. Udział sprzedaży detalicznej w ogólnej sprzedaży firmy Refleks rośnie rok do roku i w roku 2015 wyniósł 35% w stosunku do 65% udziału sprzedaży hurtowej. Dla porównania jeszcze w 2011 roku udział ten rozkładał się 15% do 85% na rzecz hurtu.

Z roku na rok udział sprzedaży detalicznej rośnie, co ma wpływ na wiele czynników i parametrów, również finansowych. Zakładam, że w roku 2016 zbliżymy się już do poziomu 40% sprzedaży detalicznej i 60% sprzedaży hurtowej – mówił Adam Rożko. – Inny obraz można uzyskać przyglądając się temu, jak rozkłada się marża. Tu mamy przewagę marży uzyskiwanej z detalu w stosunku do wartości marży uzyskiwanej ze sprzedaży hurtowej. Około 61% marży uzyskujemy ze sprzedaży detalicznej – dodawał.

Co warto zauważyć, z roku na rok rośnie udział płytek ceramicznych w ogólnej sprzedaży firmy.
Osiągnęliśmy już pułap 43%, w sprzedaży hurtowej i myślę, że dojdziemy do 46-48% w latach 2017-2018. W sprzedaży detalicznej udział płytek wynosi 50,3% – stwierdzał Prezes Refleksu.

Na konferencji była również mowa o planach Refleksu na najbliższą przyszłość. Wśród nich znalazła się budowa ogólnopolskiej sieci hurtowej z asortymentem grzewczym REDterm oraz otwarcie 10 nowych salonów BLU. Firma m.in. zamierza również uruchomić nowy serwis internetowy wspierający sprzedaż stacjonarną, obniżyć poziom stanów magazynowych oraz rozwijać LogiQ i dodatkowe usługi.

Należy podkreślić, iż firma Refleks jest jedyną na rynku polskim, która organizuje tego typu konferencje i chętnie dzieli się informacjami i osiągnięciami z dostawcami.
- Dzięki otwartości i przejrzystości zyskujemy zaufanie dostawców, którzy od wielu lat wspierają nasz rozwój – mówił Adam Rożko.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • brawo Adam R. który ma konkretną wizję na tę firmę ,niestety nie jestem już pracownikiem tej firmy ,,żałuję ,, życze powodzenia
    • bonczek, 2016-04-26 10:41:36

REKLAMA

REKLAMA