Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 06 gru 2017 14:18
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
Ewolucja wzornictwa. Czy ogranicza nas tylko wyobraźnia? – tak brzmiał temat jednej z sesji dyskusyjnych Forum Dobrego Designu. Fot. Piotr Waniorek, FDD 2017
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?

Ewolucja wzornictwa. Czy ogranicza nas tylko wyobraźnia? – tak brzmiał temat jednej z sesji dyskusyjnych Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

W dyskusji, której moderowała redaktor merytoryczna Forum Dobrego Designu, Justyna Łotowska udział wzięli: Izabela Banaś, koordynator projektu, Departament Analiz i Strategii PARP, Ewa Gołębiowska, dyrektor, Zamek Cieszyn, Wiktoria Lenart, projektantka, studio projektowe Lenart Niemiec, Miłosz Matelski, menedżer designu i marketingu od 9 lat związany z marką Schattdecor, Joanna Misiun, architekt wnętrz, Dominika J. Rostocka, architekt wnętrz, designer, prezes i główny projektant w Creative Coop. Architects, Jan Sikora, designer, Nikodem Szpunar, projektant, Studio Szpunar.

Podczas rozmowy poruszono wiele zagadnień, w tym:

- Innowacje – nie tylko wymyślanie nowych pomysłów i produktów, ale także zmian, które prowadzą do wzrostu i różnorodności
- Elastyczność, czyli design, który dostosowuje się do otoczenia i użytkownika końcowego
- Personalizacja to przyszłość designu. Projekty szyte na miarę odpowiedzią na zmieniające się potrzeby społeczeństwa I biznesu.

- Świat w pewnym momencie został zalany tanimi produktami za 3 złote. Ludzie chcą się od tego odbić, chcą zacząć obcować z czymś zrobionym dla siebie. Praca ręczna, obsługa ręczna to właśnie ogólnoświatowy trend - IKEA w tej chwili też oferuje personalizację - mówiła Dominika Rostocka.

Joanna Misiun zwracała z kolei uwagę na brak marketingu skierowanego do osób 50+. - Analizowałam reklamy mebli i tam nie ma osób po 50. Jedyny konsument wart uwagi to młoda osoba z dzieckiem. Jeżeli pojawia się w reklamie IKEA ktoś po pięćdziesiątce, to Pani która gra tam wredną teściową, która krytykuje lampki w oknie. Klasyczny marketing mówi, że konsument istnieje do 49 roku życia. A my mamy dużą grupę klientów w starszym wieku - podkreślała.

Podczas rozmowy prelegenci podzieli się również swoimi prognozami dotyczącymi przyszłych trendów. 

Myślę, że ten trend eko będzie coraz ważniejszy. Przedsiębiorcy myślą coraz bardziej ekologicznie i praktycznie - mówiła Izabela Banaś. Z kolei Wiktoria Lenart poszła o krok dalej zapowiadając troskę nie tylko środowisko, ale i o zdrowie: Za tym eko idzie też dbałość o zdrowie, bo będziemy żyli dłużej, musimy być w jak najlepszej formie. Być może znikną samochody z miast, pojawią się inne środki transportu. Kto słyszał o masce przeciwsmogowej 2 lata temu? - pytała retorycznie projektantka

Miłosz Matelski zwracał z kolei uwagę na to, ile już obecnie robi się w kierunku metamorfozy przestrzeni miejskich na bardziej przyjazne mieszkańcom. - Jestem zachwycony tym jak miasta zaczynają dbać o przestrzenie zielone dla mieszkańców. W Poznaniu np. została wprowadzona strefa tempo 30, uprzywilejowana dla rowerów. To pokazuje, że jestem częścią zmian na lepsze. Mnie się ten trend osobiście podoba bardzo. - opowiadał.

- A ja mam nadzieję, że będziemy trochę offline.Już teraz powstają takie miejsca offline, gdzie nawet telefon nie funkcjonuje. Mam nadzieje, że to się będzie rozwijać, bo inaczej przeniesiemy się całkowicie w telefony i urządzenia - mówił Nikodem Szpunar.

Panel poprzedziła prezentacja firmy Schattdecor pt. Ageless Living. Dla kogo będziesz projektować jutro? poprowadzona przez Miłosza Matelskiego i Joannę Misun.

 

 

Czytaj także: Pokolenie nomadów, czyli jak projektować dla dzieci mobilnej kultury na FDD


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA