Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 06 gru 2017 14:18
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
Ewolucja wzornictwa. Czy ogranicza nas tylko wyobraźnia? – tak brzmiał temat jednej z sesji dyskusyjnych Forum Dobrego Designu. Fot. Piotr Waniorek, FDD 2017
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?
V Forum Dobrego Designu: Ewolucja wzornictwa – czy ogranicza nas tylko wyobraźnia?

Ewolucja wzornictwa. Czy ogranicza nas tylko wyobraźnia? – tak brzmiał temat jednej z sesji dyskusyjnych Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

W dyskusji, której moderowała redaktor merytoryczna Forum Dobrego Designu, Justyna Łotowska udział wzięli: Izabela Banaś, koordynator projektu, Departament Analiz i Strategii PARP, Ewa Gołębiowska, dyrektor, Zamek Cieszyn, Wiktoria Lenart, projektantka, studio projektowe Lenart Niemiec, Miłosz Matelski, menedżer designu i marketingu od 9 lat związany z marką Schattdecor, Joanna Misiun, architekt wnętrz, Dominika J. Rostocka, architekt wnętrz, designer, prezes i główny projektant w Creative Coop. Architects, Jan Sikora, designer, Nikodem Szpunar, projektant, Studio Szpunar.

Podczas rozmowy poruszono wiele zagadnień, w tym:

- Innowacje – nie tylko wymyślanie nowych pomysłów i produktów, ale także zmian, które prowadzą do wzrostu i różnorodności
- Elastyczność, czyli design, który dostosowuje się do otoczenia i użytkownika końcowego
- Personalizacja to przyszłość designu. Projekty szyte na miarę odpowiedzią na zmieniające się potrzeby społeczeństwa I biznesu.

- Świat w pewnym momencie został zalany tanimi produktami za 3 złote. Ludzie chcą się od tego odbić, chcą zacząć obcować z czymś zrobionym dla siebie. Praca ręczna, obsługa ręczna to właśnie ogólnoświatowy trend - IKEA w tej chwili też oferuje personalizację - mówiła Dominika Rostocka.

Joanna Misiun zwracała z kolei uwagę na brak marketingu skierowanego do osób 50+. - Analizowałam reklamy mebli i tam nie ma osób po 50. Jedyny konsument wart uwagi to młoda osoba z dzieckiem. Jeżeli pojawia się w reklamie IKEA ktoś po pięćdziesiątce, to Pani która gra tam wredną teściową, która krytykuje lampki w oknie. Klasyczny marketing mówi, że konsument istnieje do 49 roku życia. A my mamy dużą grupę klientów w starszym wieku - podkreślała.

Podczas rozmowy prelegenci podzieli się również swoimi prognozami dotyczącymi przyszłych trendów. 

Myślę, że ten trend eko będzie coraz ważniejszy. Przedsiębiorcy myślą coraz bardziej ekologicznie i praktycznie - mówiła Izabela Banaś. Z kolei Wiktoria Lenart poszła o krok dalej zapowiadając troskę nie tylko środowisko, ale i o zdrowie: Za tym eko idzie też dbałość o zdrowie, bo będziemy żyli dłużej, musimy być w jak najlepszej formie. Być może znikną samochody z miast, pojawią się inne środki transportu. Kto słyszał o masce przeciwsmogowej 2 lata temu? - pytała retorycznie projektantka

Miłosz Matelski zwracał z kolei uwagę na to, ile już obecnie robi się w kierunku metamorfozy przestrzeni miejskich na bardziej przyjazne mieszkańcom. - Jestem zachwycony tym jak miasta zaczynają dbać o przestrzenie zielone dla mieszkańców. W Poznaniu np. została wprowadzona strefa tempo 30, uprzywilejowana dla rowerów. To pokazuje, że jestem częścią zmian na lepsze. Mnie się ten trend osobiście podoba bardzo. - opowiadał.

- A ja mam nadzieję, że będziemy trochę offline.Już teraz powstają takie miejsca offline, gdzie nawet telefon nie funkcjonuje. Mam nadzieje, że to się będzie rozwijać, bo inaczej przeniesiemy się całkowicie w telefony i urządzenia - mówił Nikodem Szpunar.

Panel poprzedziła prezentacja firmy Schattdecor pt. Ageless Living. Dla kogo będziesz projektować jutro? poprowadzona przez Miłosza Matelskiego i Joannę Misun.

 

 

Czytaj także: Pokolenie nomadów, czyli jak projektować dla dzieci mobilnej kultury na FDD


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA