Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

W budowie Pawilonu Polski na EXPO 2015 swój udział ma też branża łazienkowa

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 05 maj 2015 08:42
W budowie Pawilonu Polski na EXPO 2015 swój udział ma też branża łazienkowa
I miejsce w konkursie - projekt pawilonu autorstwa pracowni 2pm z zewnątrz. / fot. PAIiIZ
W budowie Pawilonu Polski na EXPO 2015 swój udział ma też branża łazienkowa
W budowie Pawilonu Polski na EXPO 2015 swój udział ma też branża łazienkowa
W budowie Pawilonu Polski na EXPO 2015 swój udział ma też branża łazienkowa
W budowie Pawilonu Polski na EXPO 2015 swój udział ma też branża łazienkowa

1 maja w Mediolanie rozpoczęła się Wystawa Światowa EXPO 2015. Gości przyjmuje już również Pawilon Polski, w którego budowę zaangażowani byli dostawcy także z branży łazienkowej.

REKLAMA

Pawilon Polski to główna arena polskiej prezentacji podczas Wystawy Światowej EXPO 2015 w Mediolanie. Autorem koncepcji architektonicznej jest warszawska pracownia 2 pm, a za scenariusz ekspozycji odpowiada firma Platige Image.

To czwarty co do wielkości pawilon wśród wszystkich krajów biorących udział w Wystawie. Znajduje się w samym centrum przestrzeni wystawienniczej, tuż obok pawilonu organizatora Wystawy - Włoch, a także m.in. Francji, Holandii czy Watykanu.

Polska pachnie jabłkami

Projekt pawilonu został wyłoniony spośród 59 prac zgłoszonych do konkursu zorganizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Przedstawia charakterystyczny dla polskiego krajobrazu sad jabłoni otoczony lustrami.

Wnętrze kryje się za prostą, ażurową konstrukcją, nawiązującą do drewnianych skrzynek na jabłka. Projekt w sposób twórczy wykorzystuje tradycje polskiego sektora rolno-spożywczego, budząc skojarzenia z jabłkami, jednym z eksportowych hitów polskiego rolnictwa.

Wewnątrz Pawilonu zwiedzający zapoznają się z bogatą prezentacją uzupełnioną innowacyjną, multimedialną formą przekazu. Prezentacja ma charakter narracji, która z jednej strony eksponuje wspólne dla Polaków i Włochów skojarzenia kulturowe, znaczenie więzów rodzinnych czy gościnność, z drugiej zaś osiągnięcia polskiego przemysłu rolno-spożywczego. Wizualnym motywem przewodnim jest zaś słynna rzymska płaskorzeźba Bocca delle Verità (Usta Prawdy).

Wejście do Pawilonu Polski prowadzi przez wysoką, wąską szczelinę, która kieruje gości do sielankowego sadu jabłoni, inspirowanego obrazem Mehoffera pt. „Dziwny ogród”. W przestrzeni ogrodu pojawiają się również audiowizualne nawiązania do szczególnie cenionej we Włoszech poezji Wisławy Szymborskiej.

Przestrzeń ekspozycji

Opowieść o polskim dziedzictwie spożywczym, zarówno na gruncie symboliki, wartości, tradycji, jak i na gruncie gospodarczym, jest prowadzona na niemal 1400 mkw. przestrzeni ekspozycyjnej, na której znajdą się m.in. m.in. instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, przestrzeń interakcji z najmłodszymi gośćmi Pawilonu, wystaw czasowych i regionalnych, restauracja, sklep czy sala kinowa.

Za projekt, dostawę i wykonanie wszystkich instalacji sanitarnych pawilonu odpowiadała firma Bestion Projekt, która współpracowała m.in. z takimi dostawcami jak BIMs Plus, Tece czy Koło.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA