Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 16 kwi 2014 14:03
Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni
Fot. Geberit
Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni
Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni
Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni
Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni
Wyniki finansowe Geberit: rok 2013 słabszy, niż poprzedni

- Rok 2013 był bardzo trudny, może nawet najtrudniejszy odkąd działamy na polskim rynku – ocenia Andrzej Dobrut, Dyrektor Zarządzający firmy Geberit w Polsce. Firma przedstawiła wyniki finansowe za ubiegły rok.

REKLAMA

Firmie Geberit nie udało się powtórzyć wyników sprzed roku – zabrakło ok. 5%. Sprzedaż w 2013 wyniosła 37,5 mln CHF (przy 2,292 mld CHF dla całej Grupy).

- Wyniki z pierwszego kwartału 2014 roku podpowiadają jednak, że w tym roku będzie już lepiej, choć sytuacja na rynku nie nastraja optymizmem. Problemy z budową nowych mieszkań oraz dostępem do kredytów dają o sobie znać. Jako firma odczuwamy też problemy z organizacją sprzedaży i dystrybucją, staramy się też działać więcej, jeśli idzie o promocję naszych produktów wśród klientów końcowych – ocenia Andrzej Dobrut.

Ubiegły rok minął dla firmy generalnie pod znakiem zachowania status quo. Nie było zwolnień – liczba pracowników pozostała na poziomie 56 osób.

  • Liczby: rok 2013 w firmie Geberit

    Wartość sprzedaży: Grupa: 2,292 mln CHF, Polska: 37 mln CHF, 25,9 % - zysk operacyjny (EBITDA)
    Liczba pracowników: Grupa: 6226 osób, Polska: 56 osób
    41 krajów z firmami dystrybucyjnymi
    17 zakładów produkcyjnych


Choć grupa Geberit w 2013 roku otworzyła nowy zakład produkcyjny w Indiach, to wciąż głównymi rynkami zbytu jest dla niej Europa. Najlepsze wyniki osiąga w Niemczech, Szwecji, krajach Beneluksu, Włoszech oraz Centralnej i Wschodniej Europie na którą przypada 6,8% obrotu.

Firma w swoim modelu biznesowym postawiła też w ostatnim okresie na intensyfikację działań skierowanych na klienta końcowego. Stąd promocja nowych, „widocznych” dla konsumenta produktów takich tak toalety myjące czy moduły sanitarne. Klienci końcowi oraz architekci to w tej chwili kolejna, ważna dla firmy grupa docelowa. Świadczą o tym chociażby akcje promocyjne i coraz silniejsza obecność produktów firmy np. w programach telewizyjnych (poradnikowych i na zasadzie tzw. product placement)

Nowości w ofercie

W trakcie spotkania przedstawiono też nowości w ofercie firmy. Wśród nich jest moduł sanitarny do toalet Monolith Plus z nową, gładką aluminiową pokrywą i schowanymi elementami uruchamiającymi, które reagują na lekkie dotknięcia.

Wprowadzono też nowy ścienny zestaw odpływowy Shower element, który pozwala na zmniejszenie wysokości wylewki na podłodze do 65 mm.

Wśród nowości znajdziemy przyciski spłukujące Sigma70 z podnośnikiem hydraulicznym oraz kolekcję rozwiązań w postaci spłuczek i przycisków Omega dostosowane do montażu w nietypowych miejscach (przyciski oraz stelaże Omega będą dostępne od lipca 2014).

Firma stawia też na mocniejsze utożsamienie marki z dobrym wzornictwem. Ma w tym pomóc nowa wersja toalety myjącej AquaClean - tym razem w wersji stojącej. Jest to odpowiedź na zapytania płynące ze strony projektantów wnętrz.

Rozwiązaniem dla klientów, którzy nie chcą albo nie mogą kupować toalety, są nowe deski myjące AquaClean SET. Firma w swoich działaniach marketingowych mocno będzie stawiać na promocję i edukację higieniczną.

Całość wprowadzanych nowości uzupełniają liczne ulepszenia w dotychczasowej ofercie oraz rozwiązania dla instalatorów.

50 lat ze spłuczką

Firma Geberit w tym roku świętuje także 50-lecie wprowadzenia na rynek pierwszej spłuczki podtynkowej. Z tej okazji firma wraz z Fundacją Przyjaciółka firma organizuje akcję „Pomaganie to nie wody lanie”. Jej celem jest zebranie 50 tys. złotych, które zostaną przeznaczone na opłacenie rachunków za wodę Rodzinnych Domów Dziecka. Do akcji firma zaprasza wszystkich internautów, którzy klikając na specjalny przycisk na stronie www.pomaganietoniewodylanie.pl mogą pomóc zebrać środki.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA