Partner portalu:
×

Szukaj w serwisie

Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej

  • Autor: Redakcja RynekLazienek.pl
  • 03 kwi 2017 11:14
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej
Czy warto zwracać uwagę na łazienkowe mody? Sesja inauguracyjna Forum Branży Łazienkowej

Czy trendy mają znaczenie w tym, jak Polacy urządzają łazienki? Co będzie decydować o rozwoju tych wnętrz – zarówno prywatnych jak i publicznych? O tym dyskutowano podczas panelu inauguracyjnego IV Forum Branży Łazienkowej.


- Klienci przeprowadzają remonty w Polsce, wtedy gdy muszą, a nie gdy zmieniają się trendy. Moim zdaniem nie mają one więc wpływu wielkiego na decyzje zakupowe – ocenia Dariusz Jędrzejczak, szef działu handlowego w firmie Mochnik.

Jednak jak podkreśla projektant Piotr Wełniak – zadaniem projektanta jest prognozowanie trendów na przyszłość, bo od tego zależy komfort klientów.

- Musimy być trochę jasnowidzem, który przewidzi jak dane wnętrze będzie odbierane za 5-10 lat. A producent też musi mieć na uwadze to, jak my, projektanci, z danego produktu będziemy korzystać po dłuższym okresie. Tabelki i współpraca z marketingiem to oczywiście też coś na co trzeba poświęcić sporo uwagi, także przy współpracy z projektantami tworzącymi dane produkty. Wiemy, że muszą one być sensowne rynkowo. Ale też muszą dawać gwarancje, że będzie atrakcyjny po dłuższym czasie – mówi Piotr Wełniak.

 - Musimy patrzeć oczywiście na to jak dany produkt będzie funkcjonował za parę lat, ale mam czasami wrażenie, że takie podejście sprawia, że jesteśmy zachowawczy – uważa Katarzyna Tworek, brand manager w firmie Aurora Technika Świetlna. Jej zdaniem bezpieczne sprzedażowo produkty ograniczają perspektywę klienta, nie dając mu możliwości na szaleństwo.

- Dobrze jest dać jakiś element, który pozwoli zindywidualizować wnętrze. Oferując zachowawczo produkt „bezpieczny” chcemy powiedzieć klientowi, że jeśli nie będzie nic zmieniał we wnętrzu, to będzie wszystko dobrze. A naszym zadaniem jest pokazać, że nasze domy mogą stale się zmieniać, że może je na bieżąco kreować – dodaje Tworek.

 - Odświeżenie kuchni, łazienki, domu jest niezbędne do rozwoju psychologicznego człowieka. Jeśli nie zmieniamy formy miejsca, w którym żyjemy, to uwsteczniamy się – zauważa Dominika J. Rostocka, założycielka Creative Coop Architects.

Prowadzący dyskusję Tomasz Pągowski podkreślał, że jego zdaniem to architektowi jest dziś najłatwiej przekonać klientów do takich zmian, bo to on ma przede wszystkim kontakt z klientem.

O ostrożność jednak we wprowadzaniu modnych innowacji apelował jednak Adam Bronikowski, współwłaściciel Hola Design Group. - Nie skreślajmy szarości. Oryginalność nie musi być w kolorze, bo czasami w dążeniu do czegoś nietypowego możemy stworzyć coś, co klient będzie sam chciał zmienić szybciej niż za kilka lat – podkreślał.

W dyskusji poruszono również temat łazienek publicznych i tego jak rozwija się ich wzornictwo.

- Łazienka publiczna musi być wandaloodporna. Ale to wcale nie znaczy, że musi być brzydka! Na targach możemy zobaczyć produkty firm, które pomagają stworzyć trwałe, odporne łazienki publiczne, które swoją estetyką pasować będą nawet do wnętrz prywatnych – uważa Michał Łój, product manager i projektant w firmie Deante.




Rekomendowane dla Ciebie