Partner portalu:
×

Szukaj w serwisie

Forum Branży Łazienkowej: Honorata Broniowska, Dornbracht, Alape

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 17 sie 2015 08:53
Forum Branży Łazienkowej: Honorata Broniowska, Dornbracht, Alape
Honorata Broniowska, reprezentant firm Dornbracht i Alape w Polsce

Honorata Broniowska, reprezentant firm Dornbracht i Alape w Polsce mówi o wnioskach wyciągniętych po tegorocznym Forum Branży Łazienkowej.

Branża łazienkowa potrzebuje platformy do wspólnej rozmowy o sytuacji rynkowej, trendach i kierunkach rozwoju oraz do rozwiązywania problemów branży. Tegoroczne Forum było właśnie taką okazją do spotkania producentów, dystrybutorów, handlowców czy projektantów oraz poznania różnych spojrzeń na te same kwestie.

Z prowadzonych rozmów wynikają ważne wnioski. Po pierwsze, producenci muszą stworzyć klimat do sprzedaży oraz zapewnić dystrybutorom wsparcie i potrzebne materiały. Po drugie, dobiega końca epoka wielkich, tradycyjnych salonów łazienkowych. Klienci podzielili się na dwie kategorie. Osoby dysponujące wysokim budżetem wybierają butiki salonowe, cieszące się dobrą renomą i oferujące produkty najlepszych marek. Oczekują doradztwa i kompleksowej obsługi w jednym miejscu. Wolą zapłacić więcej za dobrą jakość. Często zdają się też na architektów wnętrz.

Klienci, którym zależy na minimalizowaniu kosztów, przenoszą się natomiast do internetu bądź do hipermarketów. W związku z tym, wiele tradycyjnych salonów łazienkowych jest zamykanych, inne ograniczają ekspozycję, pokazują tylko wybrane marki lub nawet pobierają opłaty za prezentację produktów.

Jednak Forum to nie tylko kuluarowe dyskusje. Interesujące były tematy zaproponowane przez samych organizatorów; dla nas, jako producenta, zwłaszcza skuteczne wdrożenie nowego produktu na rynek.

Każdy gość mógł znaleźć coś dedykowanego dla siebie: wątek poświęcony kondycji eksportowej firm, sesję tematyczną o możliwości finansowania inwestycji technologicznych ze środków UE albo o sposobach uatrakcyjnienia ekspozycji salonu łazienkowego i uruchomienia sklepu on-line.

Nie ukrywam jednak, że wydarzeniem, na które szczególnie czekaliśmy, była uroczysta gala rozdania nagród. A szczególnie miłym dla nas momentem… przyznanie tytułu „Łazienka – Wybór Roku 2015” baterii MEM Cyprum marki Dornbracht oraz wyróżnienia umywalce Unisono firmy Alape. Dla nas taka rywalizacja to impuls do większej mobilizacji, a zarazem okazja do przejrzenia najciekawszej oferty na rynku.




Rekomendowane dla Ciebie