×

Szukaj w serwisie

Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 12 kwi 2016 14:22
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Panel dyskusyjny "Jak konstruować ofertę płytek ceramicznych w salonach?" podczas III Forum Branży Łazienkowej.
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?
Kiedy opłaca się sprzedawać płytki w salonie?

Temat sprzedaży płytek ceramicznych w salonach łazienek w ostatnich miesiącach rozgrzewa branżę. Postanowiliśmy więc zaprosić przedstawicieli handlu i producentów, by na scenie III Forum Branży Łazienkowej omówić główne wyzwania przed jakimi stają uczestnicy rynku.

Dyskusja „Jak konstruować ofertę płytek ceramicznych w salonach?” odbyła się podczas III Forum Branży Łazienkowej 5 kwietnia 2016 r. w Warszawie. Uczestnicy spotkania spróbowali zarysować główne problemy oraz poszukać rozwiązań dylematów, przed którymi staje handel przy przygotowywaniu ekspozycji i sprzedaży płytek ceramicznych.

Pozycja polskich płytek

Prowadzący dyskusję Arkadiusz Kaczanowski, redaktor prowadzący portal RynekLazienek.pl, zaczął rozmowę od próby zdefiniowania sytuacji polskich płytek na rodzimym rynku. Większość uczestników spotkania zgadzała się z tezą, że polskie płytki wzorniczo i jakościowo nie odstają od tych sprowadzanych z Włoch czy Hiszpanii.

- Jedyne co może nas różnić, to nadążanie za trendami – które docierają do nas z opóźnieniem. Nasi producenci nie mają takiego potencjału jak zachodnie, globalne marki więc o wiele ostrożniej podchodzą do nowości – mówił Romuald Wojda, general manager Opoczno Łazienki. - Zastanawiam się co będzie się działo z płytkami w najbliższej przyszłości – w prezentacji trendów w projektowaniu wnętrz, która była przed naszą prezentacją, aranżacji z płytkami było niewiele. To jest zadanie dla projektantów i producentów, by przywrócić modę na nie – dodawał.

Renata Gutowska, dyrektor handlowy Grupy Vinderen, właściciela m. in. marki Ceramstic, opowiedziała o swoich doświadczeniach związanych z wchodzeniem na rynek i diagnozowaniem potrzeb polskiego odbiorcy. Ten w opinii Gutowskiej chce mieć w swoim domu modne, nowoczesne, ładne rozwiązania. A zadaniem rodzimego producenta jest mu to zapewnić w cenie przystępnej dla przeciętnego Kowalskiego.

 
Renata Gutowska, Vinderen: Trendy w płytkach ceramicznych

Co jest modne w płytkach ceramicznych i innych materiałach okładzinowych? Podczas III Forum Branży Łazienkowej opowiadała nam Renata Gutowska, dyrektor handlowy Grupy Vinderen (właściciela m.in. marki Ceramstic).

Posted by Rynek łazienek on Monday, April 11, 2016

- Od 5 lat sami tworzymy wzory – szukamy inspiracji na targach, ale też pracujemy z włoskimi biurami projektowymi. Problemem polskiego rynku jest to, że z opóźnieniem przyswaja pewne trendy. Dlatego rodzimi producenci z taką ostrożnością podchodzą do wprowadzania nowinek, które dopiero za 2-3 lata zaczną się sprzedawać. O kosztach ze strony producenta często się zapomina podczas rozmów – mówiła przedstawicielka Vinderen.




Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • U nas Cersanitu, koła juz nie ma , na wylocie jest Roca mimo tego że mamy od nich bonus. Geberit jest tylko po to żeby był. Oczywiście szanuję decyzję innych sklepów które maja te produkty ale pytanie czy nie szkoda czasu na chodzenie przy nich i użeranie się z klientami którzy oczekują cen internetowych lub zbliżonych.
    Z płytkami robimy podobnie. Przynajmniej wiemy za co je sprzedajemy .
    Róbcie podobnie, dopracujcie ekspozycję z firmami które was szanują a klient kupi to co mu pokażemy.Jak bedziemy siebie szanowali zaczna nas szanować producenci.
    • Krzysztof, 2018-02-27 15:02:27
  • Odnośnie ceramiki - też zrobiliśmy redukcję i można bez tego spokojnie funkconować :) Należy śmiało pozbywać się produktów, które są w marketach, internecie - bez żadnej kontroli ...Wyeliminowaliśmy GEBERIT-KOŁO , CERSANIT, ROCĘ - Ci producenci w ogóle nie mają szacunku sklepów stacjonarnych które nie mają podpisanej umowy ale przecież proponują klientom ich ceramikę - na prawdę można przekonać klientów do innych marek..dobrych producentów .. bardziej opłacalnych :)
    • AMIGO, 2018-02-25 12:50:00
  • My też ograniczamy Nową galę, Paradyż i Tubądzin. na rynku jest mnóstwo importu i marek własnych.
    Geberit i Roca też na wykończeniu. Zobaczymy co zrobią Ci producenci jak im spadnie spezdaż bo te ruchy wykonuje wiele salonów. Klient nie zobaczy u nas nie kupi w necie.
    • Jerzy, 2018-02-22 20:53:00
  • My w tym roku likwidujemy ekspozycję Paradyż i redukujemy maksymalnie Tubądzin . i Nową Galę .nie da się z polskich płytek utrzymać salonu przykre Więcej Salonów powinno tak zrobić Polskie Fabryki Płytek nie szanują nas...tracimy czas na doradzanie klientom którzy śmieją nam się w twarz ..wykorzystują naszą wiedzę i robią zakupy w necie a my nie mamy na czynsz. Fabryki powinny obudzić się ze snu zimowego CHCEMY DEDYKOWANYCH KOLEKCJI - NIEDOSTĘPNYCH W NECIE - BEZ KONIECZNOŚCI ZAMAWIANIA CAŁYCH PALET NA STOKI - Z MOŻLIWOŚCIĄ ZAMAWIANIA KONFEKCJI - CZY TO TAKIE TRUDNE ??? Czy dopiero jak większość salonów polikwiduje niepracujące ekspozycje PRODUCENCI PŁYTEK ZACZNĄ NAS SZANOWAĆ ?????????????
    • AMIGO, 2018-02-21 21:50:46
  • Niestety, aby zarabiać mależy pozbyć się wszystkiego co klient może namierzyć w necie.
    • Zbych, 2018-02-20 20:29:51
  • Minęło 1,5 roku i handel polską płytka jest jeszcze trudniejszy. Już coraz więcej normalnych , nastawionych biznesowo sklepów nie ma ich w swojej ofercie. U nas szef dzisiaj podjął decyzję o wywaleniu Nowej Gali.
    • Karo, 2017-12-05 20:04:24