Partner portalu:
×

Szukaj w serwisie

Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących

  • Autor: Redakcja RynekLazienek.pl
  • 03 kwi 2017 13:56
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Fot. Paweł Pawłowski
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących
Klienci nie szukają najniższej ceny - Marcelin Matusiak o procesie decyzyjnym kupujących

Marcelin Matusiak, ekspert od badań rynkowych, poprowadził wykład o koniunkturze w branży łazienkowej oraz zaprezentował wyniki raportu Bathroom Users Zoom. 

O roli ekspozycji w sprzedaży wyposażenia łazienek, o zmianach w patrzeniu na przestrzeń łazienkową oraz o najnowszych trendach w procesach zakupowych klientów - opowiedział Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager w firmie GfK Polonia, w trakcie wykładu „Remont i urządzanie łazienki – proces decyzyjny klientów A.D.2017". Obserwacje poparte zostały wybranymi wynikami raportu GfK OmniBUZ - Bathroom Users Zoom, który jest pierwszym w Polsce projektem badawczym dedykowanym sektorowi łazienkowemu.

W trakcie wystąpienia ekspert podkreślił jak ważna jest odpowiednia prezentacja produktów w salonach i sklepach z artykułami do wyposażenia wnętrz łazienkowych. "Proces decyzyjny klientów jest o tyle łatwiejszy, o ile klient napotyka dobrą ekspozycję. Dlatego ekspozycje największych sieci sklepowych są tak dobre – ponieważ wchodząc do nich człowiek czuje się jak w domu." - powiedział Marcelin Matusiak.

Goście mieli okazję przyjrzeć się przykładom źle wykonanych ekspozycji, które w pełni nie prezentują walorów wizualnych oraz zalet produktów. 

W trakcie prelekcji sporo uwagi poświęcono również zmianom, które zaszły w postrzeganiu wnętrz łazienkowych. Okazuje się, że współczesna łazienka nie jest już zwyczajnym i pozbawionym charakteru pomieszczeniem. Przy jej aranżacji coraz częściej stawiamy na nowoczesne rozwiązania technologiczne. "To nie jest prawda, że klienci szukają najniższej ceny. Owszem porównują je, ale przede wszystkim szukają inspiracji na ciekawe i intrygujące wnętrze." - dodał Marcelin Matusiak

Powoli zmienia się również niechętne nastawienie do remontu. Proces ten przestaje być koszmarem - staje się raczej procesem re-dekoracji. Oznacza to, że cała branża również powinna zmienić swoje nastawienie do procesu remontowego wnętrz łazienkowych. "Każdy kto przeszedł przez proces większego lub mniejszego remontu doskonale zdaje sobie sprawę z jego uciążliwości. Związane jest to m.in. z niewygodami funkcjonowania w trakcie budowy, koniecznością ciągłego zaangażowania w rozwiązywanie decyzji o wyborze rozwiązań technicznych i materiałów. Sklepy i dostawcy powinny uczestniczyć w tym procesie i całościowo zaangażować się w proces wykonywania remontu od etapu projektu, przez doradztwo na temat trendów i prezentację najmodniejszych produktów, aż po wybór wykonawcy" - mówił Marcelin Matusiak.   

Marcelin Matusiak - Strategic Inside Manager GfK. Absolwent Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył specjalizację na kierunkach: Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym oraz Badania marketingowe. W GfK Polonia specjalizuje się w badaniach rynków budowlano-remontowych i przemysłowych. Badaniami dla tego sektora zajmuje się od 16 lat. Posiada bogate doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi projektami, także doradztwie strategicznym dla sektora budowlanego i przemysłowego. Prelegent licznych konferencji dla branży budowlanej, ekspert i szkoleniowiec. Szef międzynarodowego zespołu badań przemysłowych GfK - Chairman of Industrial & B2B Team CEE. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

 




Rekomendowane dla Ciebie