×

Szukaj w serwisie

Łazienka może być jeszcze bardziej designerska

  • Autor: Redakcja portalu Ryneklazienek.pl
  • 17 kwi 2018 19:22
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
V Forum Branży Łazienkowej. Fot. Marek Misiurewicz
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska
Łazienka może być jeszcze bardziej designerska

Jak zmieniły się łazienki Polaków? Czy polscy konsumenci są gotowi na bardziej designerskie rozwiązania dedykowane łazienkom? O tym i o wielu innych zagadnieniach dyskutowali eksperci w panelu „Design – rynek będzie ewoluował w stronę dobrego wzornictwa”.

Uczestnicy panelu „Design – rynek będzie ewoluował w stronę dobrego wzornictwa” żywo dyskutowali o ewolucji roli łazienkach w polskich domach. Łazienka przestała być tylko być funkcjonalna, ale powinna być tak zaprojektowana i urządzone, aby dostarczać jej użytkownikom doznań estetycznych na możliwie najwyższym poziomie. Czy konsumenci rzeczywiście wybierają przedmioty coraz lepszej jakości, czy oczekują efektownej formy oprócz funkcji sanitarnej, czy też może to o czym rozmawiamy to temat PR-owy, a dylemat przeciętnego Kowalskiego to wciąż "jak zmieścić w łazience pralkę"?

Na te i wiele innych pytań próbowali odpowiedzieć nasi eksperci. A w debacie udział wzięli : Aleksandra Gwiazdowska, współwłaściciel, Wirex, generalny przedstawiciel marki Dallmer; Rafał Kaminiarz, właściciel, Green Home Design; Michał Łój, Product manager i projektant, Deante; Piotr Wełniak, designer; Adam Płotnicki, Sales Manager Area Poland, Winkiel; Cezary Kowalczyk, Project Sales Director w firmie Grohe; Rafał Przygocki, przedstawiciel marki Glasimo i Colorimo z Grupy Mochnik oraz Piotr Wełniak, designer.

Aleksandra Gwiazdowska współwłaściciel, Wirex, generalny przedstawiciel marki Dallmer mówiła że niezależnie od metrażu łazienki, konsumenci zwracają uwagę na jakość produktów. Klienci coraz większą uwagę przykuwają do jakości armatury łazienkowej – po latach użytkowania są świadomymi użytkownikami, którzy wiedzą, czego chcą.

Michał Łój, Product manager i projektant, Deante podkreślał że konsumenci nie tylko bazują na własnych doświadczeń przy aranżacji łazienek, ale też zasięgają informacji z Internetu, mediów takich jak prasa, ale też zasięgają porad architektów i projektantów wnętrz. Więc aby dobrze urządzić łazienkę nie trzeba się uczyć na własnych błędach można sięgną po fachową pomoc.

Adam Płotnicki, Sales Manager Area Poland, Winkiel zauważył jeżeli klient skorzystał z wsparcia profesjonalnego salonu łazienkowego, w którym oferuje się usługę indywidualnego projektowania wnętrz to z pewnością uda mu się urządzić swoją łazienkę marzeń, spełniającej jego wymagania i potrzeby.

Cezary Kowalczyk, Project Sales Director w firmie Grohe, podkreślał że Polacy podejmują coraz bardziej świadome i dojrzałe decyzje zakupowe przy aranżacji łazienek, dzięki temu że się edukują, oglądając telewizje i korzystając z odpowiedniej prasy oraz wiadomości z Internetu.

Rafał Przygocki, przedstawiciel marki Glasimo i Colorimo z Grupy Mochnik podkreślał, że przy wyborze płytek i kolor w aranżacji łazienek w 95% przypadkach decyzje podejmują kobiety. Dlatego stara się, aby z projektów łazienek przenieść pralki do innego pomieszczenia np. kuchni, dzięki temu jest więcej miejsca na aranżacje designerskich łazienek, nawet gdy są mniejsze.

Aleksandra Gwiazdowska współwłaściciel, Wirex, generalny przedstawiciel marki Dallmer podkreślała że klienci coraz odważniej sięgają po mocniejsza kolory jeżeli chodzi o armaturę łazienkową. Coraz lepiej sprzedają się kolekcje w których dominują takie kolory jak antracyty czy złoto. Klasyczna stal i chrom budzi wciąż zainteresowanie ale zauważa że klienci voraz śmielej sięgają po bardziej modne kolory.

Piotr Wełniak zauważył że polscy projektanci wywalczyli swoją pozycję na rynku, która pozwala im podejmować śmielsze i bardziej odważne decyzje projektowe. Trwa to dopiero 7 lat więc jeszcze dużo pracy przed nimi. Projektanci są coraz bardziej doceniani mają wpływ na promocję i rozpoznawalność danego produktu. Jednak aby ten ostatni odniósł sukces na rynku niezbędna jest umiejętna współpraca pomiędzy projektantami oraz producentami płytek i armatury łazienkowej.




Rekomendowane dla Ciebie