Partner portalu:
×

Szukaj w serwisie

Pomocnik sprzedawcy – co motywuje klientów podczas remontu łazienki

  • Autor: Ryneklazienek.pl
  • 07 kwi 2016 11:40
Pomocnik sprzedawcy – co motywuje klientów podczas remontu łazienki
Marcelin Matusiak podczas III Forum Branży Łazienkowej.

Podczas tegorocznego Forum Branży Łazienkowej, o motywacjach i decyzjach zakupowych Polaków podczas remontu łazienki, opowiadał Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager GfK Polonia.

Swoją prezentację zatytułowaną Klienci którzy „chcą” oraz klienci którzy „muszą” – czyli o motywacjach klientów oraz przebiegu procesów decyzyjnych podczas remontu i urządzania łazienki, Marcelin Matusiak rozpoczął od wyróżnienia dwóch typów klientów łazienkowych.

Pierwsi to ci, którzy zabierają się za urządzanie łazienki od podstaw – to klienci, którzy „chcą”. Drudzy, to ci, którzy muszą dość szybko wyremontować łazienkę, w związku z awarią sprzętu – to klienci, którzy „muszą”.

Chociaż każdy z wymienionych typów klienta ma inne motywacje, Marcelin Matusiak podkreślał, że każdy z nich ma swoją ścieżkę decyzyjną, na której można wyróżnić kilka „węzłów”. Powiązane są one kolejno z: poszukiwaniem informacji i inspiracji, wizytami w punktach sprzedaży, wyborem produktów, zakupem (transportem) i instalacją (realizacją). Na każdym z tych etapów klientom towarzyszą inne emocje.

Co więcej – nierzadko są one zupełnie skrajne jeśli chodzi o początek całego procesu i jego zakończenie: od ekscytacji po irytację. Zmiany w takim nastawieniu klientów Marcelin Matusiak upatruje chociażby w fakcie, że tylko 6% badanych przez GfK Polonia dociera do końca procesu remontowego z tą samą wizją, którą mieli na początku.

- To efekt podejmowanych przez nich na każdym etapie remontu kompromisów – tłumaczył.




Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • To nie tak Panie Matusiak.Takimi metodami sprzedaży
    niedługo fabryczne maszyny staną i korozja zacznie ich ogarniać a przedsiębiorcy w długi popadną dołując następnie Urząd Skarbowy i budżet Państwa na zatratę.Trzeba metody przymusowe zastosować i nie czekać aż klient raczy remontować czy odnawiać tylko sposobem urzędowym nakazać remont organizując wykonawców i
    dostawę materiałów według ustalonych planów z nadzorem budowlanym. Estetyka i wygoda zamieszkania wszystkich Obywateli to hasło ustawowo określone być powinno. Konferencje rzeczowe wtedy będą bo pieniądze znajdą się jeżeli podejdzie się odpowiednio do
    Firm produkcyjnych eliminując wszystkie przecieki uboczne na ich korzyść.
    Proste i pewne rozwiązanie a sukces gwarantowany.
    .
    • _arp, 2016-04-08 00:14:21