Partner portalu:
×

Szukaj w serwisie

"Przemiany dystrybucji" - zobacz zapis całej dyskusji na Forum Branży Łazienkowej [wideo]

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 23 kwi 2014 08:52
"Przemiany dystrybucji" - zobacz zapis całej dyskusji na Forum Branży Łazienkowej [wideo]

Zapraszamy do obejrzenia pełnego zapisu dyskusji "Przemiany dystrybucji", która odbyła się podczas Forum Branży Łazienkowej (25 marca 2014 r.) w Warszawie.

25 marca 2014 roku podczas Forum Branży Łazienkowej przedstawiciele salonów, sieci handlowych, sklepów internwtowych oraz producentów dyskutowali zmianach jakie zachodzą na rynku dystrybucji wyposażenia łazienek. O wyzwaniach oraz trudnościach, które napotykają poszczególne środowiska dyskutowali:

- Adam Rożko, właściciel firmy Refleks,

- Krzysztof Białkowski, właściciel firmy Saniwell oraz sklepu internetowego Sanitbuy.pl,

- Wojciech Bocheński, prezes firmy Impero,

- Wojciech Borkowski, dyrektor generalny Deante,

- Wojciech Radelczuk, dyrektor ds. sprzedaży krajowej Sanitec Koło,

- Marian Słomiak, pełnomocnik Zarządu Grupy Muszkieterów ds. sieci Bricomarche .

Dyskusję tę moderował Marcelin Matusiak z Gfk Polonia, team manager zespołu wyspecjalizowanego w badaniach rynków remontowo-budowlanych oraz rynków przemysłowych.

Poniżej wybrane wypowiedzi uczestników. Powyżej: wideo-zapis całej dyskusji.

Wojciech Borkowski, Dyrektor Generalny Deante

Myślę że w 2014 roku nie można już mówić o podziale na kanał tradycyjny, internetowy i DIY. Właściciele hurtowni często oferują swój asortyment także we własnych sklepach internetowych, a niektórzy, posiadający mniejsze doświadczenie w branży, prowadzą sprzedaż produktów poprzez serwisy aukcyjne. Identycznie sytuacja przedstawia się w sieciach wielkopowierzchniowych DIY. Myślę, że przed nami – producentami stoi obecnie bardzo duże wyzwanie, któremu musimy sprostać, czyli dostosować nasze produkty i politykę handlową do wymogów poszczególnych kanałów dystrybucji.

Wojciech Radelczuk, Dyrektor ds. sprzedaży krajowej w firmie Sanitec Koło

Jeżeli chodzi o kanał tradycyjny, w tej chwili takim podstawowym klientem jest zapewne instalator i rynek inwestycji. Cały czas oczywiście mamy spory udział dobrych salonów, ale sprzedaż detaliczna jest dużo mniejsza niż parę lat temu. Kanał DIY, marketowy, sklepy wielkopowierzchniowe to na pewno właśnie domena tego rynku detalicznego, w zakresie obsługi klienta końcowego. 

Wojciech Bocheński, Prezes Zarządu firmy Impero Bocheński

W tej sytuacji, w jakiej znalazły się firmy z kanału tradycyjnego, musieliśmy coś zrobić żeby obronić nasze marże. Ruchem w tym kierunku było zawiązanie grupy zakupowej. Generalnie największy problem dziś to ochrona przed sieciami DIY i sklepami internetowymi, które mają bardzo wiele produktów w niskich cenach.

Marian Słomiak, pełnomocnik Grupy Muszkieterów ds. Bricomarche

Od paru lat wprowadzamy własne marki w zakresie farb, produktów budowlanych – np. zapraw. Wszystkie liczące się sieci mają w każdym segmencie marki własne – majsterkowania, ogrodnictwa, czy sanitarnym i budowlanym. Jest to sposób, aby klient był z nami związany. Musimy dać mu stosunkowo dobry produkt w korzystnej cenie. Marki własne biorą się z potrzeby rynku. Z potrzeby ochrony lojalności klienta. 

Adam Rożko, właściciel firmy Refleks

Niestety na rynku instalatora i obsugi inwestycji co roku odnotowujemy spadek marż i to dość znaczny. Jest to rynek bardzo trudny, gdyż oprócz niskich marż, które się uzyskuje w tych kanałach, istnieje tu jeszcze jeden bardzo negatywny czynnik, a mianowicie niska płynność płatnicza. W związku z tym od 3 lat kanał inwestycyjny nam się skraca. Rośnie nam kanał tradycyjny, ale też tylko dlatego, że podejmujemy działania inwestycyjne żeby ten kanał rozszerzyć. 

Krzysztof Białkowski, właściciel firmy Saniwell i sklepu internetowego Sanitbuy.pl




Rekomendowane dla Ciebie