×

Szukaj w serwisie

Rafał Kosidło z Actum Lab opowiada o zaletach wykorzystania technologii AR

  • Autor: Radosław Zieniewicz
  • 11 marz 2019 13:12
Rafał Kosidło z Actum Lab opowiada o zaletach wykorzystania technologii AR
Rafał Kosidło, AR architekt, członek zarządu ActumLab oraz Floori LLC
Rafał Kosidło z Actum Lab opowiada o zaletach wykorzystania technologii AR
Rafał Kosidło z Actum Lab opowiada o zaletach wykorzystania technologii AR
Rafał Kosidło z Actum Lab opowiada o zaletach wykorzystania technologii AR

Rafał Kosidło, AR architekt rozwiązań opartych o technologię zaawansowanego przetwarzania obrazu, członek zarządu Actum Lab oraz Floori LLC opowiedział, jak najprościej i w ogóle dlaczego warto wykorzystać technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR) w branży łazienkowej, zarówno przez właścicieli i zarządzających salonami łazienkowymi, jak i przez producentów wyposażenia łazienkowego.

Jak właściciele i menadżerowie salonów łazienkowych mogą wykorzystać technologie i aplikacje AR do promocji i zwiększania sprzedaży produktów wyposażenia łazienkowego w salonach?

Nie zawsze mamy ten komfort, że cały asortyment znajduje się na wystawie i możemy zaprezentować klientowi jego wygląd, bądź różnice między innymi modelami. Tutaj doskonale sprawuje się technologia AR, dzięki, której posiadamy cały katalog produktów w doskonałej jakości na urządzeniu mobilnym, z którym możemy również wejść w interakcję.

A jak producenci mogą  wykorzystać technologie AR w promocji swoich produktów przy współpracy np. z architektami i projektantami?

Technologia AR pozwala wyróżnić się spośród ogromnej konkurencji i zaoferować znacznie lepsze doświadczenia zakupowe niż przeglądanie papierowych renderów i wizualizacji. Dodatkowo zwiększamy zaufanie do marki oraz samego produktu, pokazując jego cały obraz, pod dowolnym kątem. 

Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu aplikacji i technologii AR wykorzystywanej m.in. w branży łazienkowej?

Przy tworzeniu pierwszego rozwiązania AR przeznaczonej dla konsumentów kluczowy jest proces przejścia przez aplikację – to musi być zabawa, bez zbędnych logowań, filtrów etc. Jednocześnie należy zapewnić jasną i krótką ścieżkę do zakupu produktu (Path-to Purchase).

A jakie zalety oferuje model SaaS (Software as a Service) we wdrażaniu technologii AR przez salony łazienkowe i producentów wyposażenia łazienkowego?

Głównym zagrożeniem przy budowie jakiejkolwiek aplikacji mobilnej jest jej szybkie „wypalenie”. Brak aktualizacji oraz dodawania nowych funkcjonalności zniechęca użytkowania do jej używania, przez co cykl życia takiej „zaniedbanej” aplikacji potrafi wynosić zaledwie 6 miesięcy! Dlatego firmy takie jak nasza coraz częściej oferują model SaaS (Software as a Service), gdzie w ramach miesięcznej stałej opłaty zawarte jest utrzymanie oraz ciągłe udoskonalenia. Ceny zaczynają się już od 1100 PLN/Netto miesięcznie.

Dziękujemy za rozmowę.

Rafał Kosidło będzie prelegentem Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej.




Rekomendowane dla Ciebie