Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 29 sty 2019 12:43
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Panel "Design. Wnętrza mieszkaniowe. Projekt łazienka – projektowanie z sensem - cz. II"
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu
Branża o łazienkach na 4 Design Days: zobacz relację z drugiego panelu

Tematyka łazienkowa stanowiła dużą część dyskusji podczas drugiego dnia branżowego 4 Design Days. Sesja "Design. Wnętrza mieszkaniowe. Projekt łazienka – projektowanie z sensem" podzielona została na dwie części. Zobacz relację z drugiego panelu!

REKLAMA

Podczas drugiego panelu pod hasłem "Projekt łazienka", odbywającego się drugiego Dnia Branżowego 4 Design Days w godz.14:00-15:30 rozmawiali: Marta Gębska, Design Manager, Marmite Sp. z o.o.; Katarzyna Maciejewska, projektant, właścicielka Maciejewska Design; Katarzyna Tworek, Brand Manager, Aurora Technika Świetlna; Jerzy Wuttke, projektant, nauczyciel akademicki, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, były przewodniczący, Rada Naukowa, Instytut Wzornictwa Przemysłowego; promotor dyplomów zrealizowanych przy współpracy z Grupą Roca, juror w konkursach Roca ODDC; Maciej Siejka, prezes zarządu, Massi Sp. z o.o.

Dyskusję poprowadziły Urszula Tatur, redaktor prowadząca magazynu Świat Łazienek i Kuchni i portalu Mamkuchnie.pl oraz Anna Sołomiewicz, redaktor prowadząca magazynu Łazienka i portalu Łazienka.pl.

Uczestnicy dyskusji rozmawiali m.in. o zmieniającej się roli łazienek we współczesnych domach i mieszkaniach, roli projektanta w kształtowaniu świadomości konsumentów i ekologicznym podejściu do projektowania produktów do łazienek i przestrzeni łazienkowych.

Wśród prelegentów wywiązała się polemika dotycząca charakteru nowoczesnych łazienek. Niektórzy opowiadali się za łazienką z wanną jako oazą relaksu, a nawet miejscem rodzinnych interakcji – inni uważali, że życie w pośpiechu i kurczące się przestrzenie życiowe wpływają na charakter łazienki, czyniąc z niej pomieszczenie przede wszystkim funkcjonalne.

- Odpoczynek to też jest funkcja. Nie tylko praca jest funkcją użytkową - mówił Jerzy Wuttke. - Ta funkcja zajmuje nas coraz bardziej i wcale nie jest taka prosta do zaprojektowania – podkreślał. O wyzwaniu jakim jest projektowanie produktów do łazienek mówiła również Marta Gębska, zwracając uwagę na to, że projektant wzornictwa porusza się w obrębie sprawdzonych rozwiązań, które swoje pierwowzory miały już w starożytności i musi odkrywać je na nowo.

Podczas dyskusji wielokrotnie padło również stwierdzenie, że projektant – zwłaszcza projektant wnętrz – powinien być po trosze psychologiem, umiejącym odgadywać i wczuć się w potrzeby i życzenia swoich klientów. - Projektanci podkreślają, że zależy im na rozwoju kompetencji miękkich, które pozwoliły by na szybsze poznanie preferencji klientów. To kluczowe by powstawały łazienki personalizowane, szyte na miarę potrzeb klientów - a przecież takie właśnie projekty mają największy sens. – zauważał Maciej Siejka.

Wszyscy prelegenci zgadzali się, co do tego, że współczesne projektowanie powinno być uniwersalne, a łazienki – dostępne. Przekonywali o tym, aby zamiast projektować dla seniorów czy osób z niepełnosprawnością, powinno się projektować dla wszystkich, z uwzględnieniem możliwych trudności motorycznych. - Dlaczego wyposażenie do łazienek dla osób starszych musi być takie ciężkie wizualnie? Przecież wystarczy, aby umywalka w łazience znalazła się na odpowiedniej, niższej wysokości! - przekonywała Katarzyna Maciejewska.

Zobacz także relację z sesji "Design. Wnętrza mieszkaniowe: projekt łazienka – projektowanie z sensem cz. I"

Wstępem do dyskusji były prezentacje Leszk Korbela, kierownik, MCJ i Mariusza Traczykiewicz, koordynatora ds. sprzedaży, MCJ oraz Przemysława Mazura, dyrektora generalnego, Luxrad (MERA) 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA