Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK

  • 03 kwi 2019 13:20
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Design i ekologia wyposażenia łazienkowego i kuchennego remedium na nadchodzącą katastrofę ekologiczną. Fot. FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK
Eko-design zapobiegnie ekologicznej katastrofie? Relacja z dyskusji FBŁiK

W trakcie Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej zaproszeni eksperci dyskutowali o tym, jak ekologiczne trendy i design wpływają na rozwój rynku. Prelegenci podkreślali, że aby powstrzymać ekologiczną katastrofę nie wystarczy współpraca i zaangażowanie specjalistów i producentów z każdej branży, trzeba zaangażować w tę walkę całe społeczeństwo.

REKLAMA

Jednym ze współczesnych problemów naszych czasów jest nadchodząca ekologiczna katastrofa. Czy jest to istotny temat dla producentów z branży łazienkowej? Od tego pytania rozpoczął dyskusję Robert Majkut, moderator sesji "Design + eko = zrównoważona przyszłość", która odbyła się podczas Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej.

Cezary Kowalczyk, Project Sales Director, Grohe zauważył, że firma Grohe może pochwalić się wieloma dokonaniami, w sferze ekologicznej i zrównoważonej produkcji w firmie Grohe. Cezary Kowalczyk, podkreślał że także produkty takie, jak baterie łazienkowe, czy toalety myjące są z zamysłem projektowane tak, aby optymalnie oszczędzały wodę.

Magdalena Betin, Sustainable and Healthy Living/Project Leader, IKEA Retail podkreślała: od samego początku staramy się projektować tak nasze produkty aby można je było ponownie wykorzystywać, naprawiać, przerabiać lub poddać recyclingowi.

Grzegorz Opak, koordynator zespołu trenerów, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego podkreślał, że ich zmywarki są wyposażone w dodatkową komorę, w której gromadzona jest woda do ponownego użytku podczas zmywania naczyń. Podkreślał, że to tylko ułamek ekologicznych rozwiązań, jakie wykorzystywane są w asortymencie produktowym BSH. 

Od kilku lat staramy zmienić się nasze produkty żeby nie były najtańsze ale też jak najlepsze dzięki temu zyskują na długowieczności. Zdecydowanie od jakiegoś czasu podchodzimy do opakowań, nie produkujemy pudełek lakierowanych, których produkcja zanieczyszcza środowisko - mówił Michał Łój, Product Design Manager, Deante.

Z kolei Grzegorz Goworek, architekt, wnętrz, współzałożyciel Studio O. organic design zauważył, że większość osób do problemu ekologicznego podchodzi od aspektu stricte ekonomicznego.

- Tu trzeba budować szerszą świadomość społeczną. Jak, jako konsument nie wybierzesz produktu z opakowaniem, przyczynisz się do ochrony środowiska naturalnego" - podkreślał Grzegorz Gaworek.

- Cały czas poszukujemy alternatywnych materiałów w 2017 wprowadziliśmy fronty kuchenne wykonane z przetworzonych butelek PET. I klienci zaczęli to kupować i odkrywać aspekt zrównoważonego rozwoju w zakupionych produktach w IKEI - podkreślała Magdalena Betin, Sustainable and Healthy Living/Project Leader, IKEA Retail.

Robert Majkut podkreślał, że jeden z aspektów przy projektowaniu i produkowaniu dóbr konsumpcyjnych na jaki powinniśmy wracać jest ich trwałość. Pytał prelegentów czy rzeczywiście producenci  biorą pod uwagę trwałość oferowanych produktów.

- Klienci sami wymagają od nas producentów byśmy produkowali coraz tańsze urządzenia, musimy więc wziąć pod uwagę, że będą one bardziej zawodne. Jeżeli chcemy żeby urządzenia były sprawne przez lata, to powinniśmy wiedzieć że ma to swoją cenę, aby zapewnić dłuższy cykl pracy oferowanych produktów - zauważył Grzegorz Opak, koordynator zespołu trenerów, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

Michał Łój z Deante wtórował: Poszliśmy w drugą stronę otworzyliśmy sklep internetowy, gdzie oferujemy wyposażenie, dzięki któremu mogą wymienić elementy np baterii i dłużej użytkować produkt. Jeżeli chodzi o oszczędność wody, warto uczyć ludzi żeby jeszcze bardziej oszczędzali wodę. Klienta trzeba edukować, jak użytkować nasze produkty żeby minimalizować zużycie wody użytkowej.

Z kolei Cezary Kowalczyk z Grohe podkreślał, że wchodzi trend digitalizacji zużycia wody. Jeżeli produkty mogą pokazać ile wody i energii zużywamy to konsumenci zaczną baczniej zwracać uwagę na oszczędzanie, gdyż wpływa to bezpośrednio na koszty związanie z użytkowaniem wody.

Połączenie ekologii z ekonomią i świadomości, że twoje dzieci będą żyć w lepszym środowisku pozwoli konsumentowi świadomie przeznaczyć większą kwotę na zakup droższej pralki lub zmywarki - zwrócił uwagę Grzegorz Goworek, architekt, wnętrz, współzałożyciel Studio O. organic design.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA