Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”

  • Autor: Judyta Kokoszkiewicz
  • 11 gru 2015 08:37
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
W panelu dyskusyjnym "Czy muszą mnie znać, aby docenić", udział wzięli: (od lewej): Barbara Krzeska, Natalia Nguyen, Marta Niemywska, Agnieszka Puchyr, Michał Woch oraz Krystian Kowalski (moderator dyskusji). Fot. Piotr Waniorek
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”
III Forum Dobrego Designu: panel dyskusyjny „Czy muszą mnie znać, aby docenić”

9 grudnia w Warszawie, podczas jednego z czterech paneli dyskusyjnych w trakcie III edycji Forum Dobrego Designu, rozmawiano o promocji projektantów w social mediach.

REKLAMA

Panel dyskusyjny pt. „Czy muszą mnie znać, aby docenić?” poprowadził Krystian Kowalski, znany projektant i założyciel pracowni projektowej Krystian Kowalski Industrial Design. Na scenie Audytorium Muzeum Historii Żydów Polskich na pytania moderatora odpowiadali: dr Barbara Krzeska z Instytutu Adama Mickiewicza, projektantka Marta Niemywska-Grynasz, architekt i prezenterka telewizyjna Natalia Nguyen, architekt i blogerka Agnieszka Puchyr oraz Michał Woch, współtwórca marki VZÓR. W trakcie dyskusji poruszono przede wszystkim kwestie obecności współczesnych projektantów i twórców designu w social mediach. Zaproszeni goście na podstawie swoich doświadczeń zawodowych rozmawiali o prowadzeniu kanałów w social mediach – np. na Facebooku, Instagramie, Pintereście czy Twitterze.

Prowadząca własną pracownię architektoniczną Agnieszka Puchyr zaznaczyła, że coraz częściej w komunikacji z klientem liczy się także własny blog – jako swoista tuba medialna, która pokazuje, jaki projektant jest na co dzień, jakie rzeczy lubi i czym się interesuje. Pokazanie się od mniej oficjalnej strony także na Instagramie może przyciągać i inspirować klientów. Kanały social media pozwalają też dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców i szybciej się z nimi komunikować.

Natomiast projektantka Marta Niemywska-Grynasz, zapytana, co zainspirowało ją do założenia profilu na Facebooku czy Instagramie, odpowiedziała, że właśnie rozmowa z klientem, który pewnego dnia zapytał, ile prowadzone przez nią i męża studio ma polubień na Facebooku. To był dla nich sygnał, że nowi klienci zwracają uwagę także na obecność projektantów z social mediach. Dzięki takim kanałom twórca ma szansę być rozpoznawalny nie tylko w swoim własnym środowisku.

Uczestnicy panelu podkreślali także duże znaczenie bardziej tradycyjnych sposobów na promocję własnej marki. Jednym z nich jest uczestniczenie w targach i eventach branżowych. Jak zgodnie uznali, to świetny sposób na promocję własnej marki – pozwala budować i umacniać swój wizerunek w środowisku oraz być ambasadorem własnej marki. Barbara Krzeska zaznaczyła również, że kiedy na danej wystawie prezentuje się np. swoje krzesło, warto, by przy stoisku był obecny także projektant, ponieważ to on najlepiej będzie w stanie opowiedzieć o pięknej historii powstania mebla.

Wnioskiem płynącym z dyskusji był fakt, że warto promować się na wielu polach, ale lepiej podzielić to na etapy – jak zaznaczyła Natalia Nguyen, na początku lepiej skupić się np. na obecności w mediach tradycyjnych (np. gazecie czy telewizji), lub postawić tylko na kanały social media. Zbyt duże rozproszenie sposobów promocji własnej marki zabierze projektantowi jedynie dużo czasu, jednocześnie nie przynosząc wymiernych korzyści.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA