Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:    
×

Szukaj w serwisie

Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję

  • Autor: Castorama
  • 11 lip 2019 09:33
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Dobrze urządzona łazienka powinna zapewnić komfort użytkowania i łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych akcesoriów i przedmiotów. Fot. Castorama
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję
Jak wygląda życie łazienek w Polsce? Castorama prezentuje wyniki badań i swoją nową kolekcję

Łazienka jest jak pole bitwy. Choć korzystają z niej wszyscy, każdy chce dopasować ją do własnych potrzeb. Chcemy żeby była przytulna i jednocześnie przestronna, nowoczesna, a także łatwa w utrzymaniu. Aby zapewnić Klientom kompleksowe wsparcie we wprowadzaniu zmian w łazienkach, Castorama zaprosiła do udziału w ankiecie grupę 1000 Polaków, a następnie opracowała ofertę w pełni odpowiadającą indywidualnym oczekiwaniom.

Jak pokazały badania, jedną z podstawowych potrzeb związanych z łazienką jest odseparowanie się od najbliższego otoczenia – 23% osób przyznaje, że korzystały z łazienki jako miejsca odosobnienia od rodziny, partnera lub dzieci. Dla innych łazienka jest przestrzenią do relaksu i dbania o siebie – zajmuje to średnio 9,3 dnia w roku! Aż 5,4 dni rocznie spędzamy w łazience na „domowym SPA”, i co ciekawe 6 dni na nadrabianiu zaległości w odpowiadaniu na e-maile/SMS-y lub słuchaniu muzyki czy podcastów.

Ta wspólna przestrzeń bywa również źródłem konfliktów. Jak przyznaje 33% ankietowanych, ich największą frustrację wzbudza mąż/chłopak. Dla 41% osób najbardziej irytujące jest, gdy ktoś zużywa ostatnią rolkę papieru toaletowego, ale go nie uzupełnia, a 40% nie znosi widoku włosów w odpływie wanny lub pod prysznicem. Natomiast 29% denerwuje się na innych członków rodziny, gdy spędzają oni w łazience zbyt dużo czasu.

Ankietowani przyznają również, że w łazience ma miejsce wiele ważnych wydarzeń, np. istotne rozmowy telefoniczne (47%), pocieszanie kogoś (14%) czy osiągnięcie pożądanej wagi (14%). Respondenci przywoływali także chwile związane z rodzicielstwem, np. pierwszą kąpiel dziecka, naukę korzystania z nocnika, naukę golenia się, zerwanie z kimś, a nawet poród (1%).

Statystyczny dorosły Polak w ciągu swojego życia spędza w łazience aż 566 dni! Godziny szczytu zazwyczaj przypadają na 7.00 – czas porannych przygotowań. Jak obliczono, mężczyznom mycie i golenie zajmuje średnio 33 minut dziennie, a kobietom makijaż i zabiegi pielęgnacyjne zajmują 40 minut. Natomiast przygotowania do snu zajmują nam średnio 11 minut.

Jak widzimy łazienka pełni ważną rolę w naszym życiu, choć jest to jedno z najmniejszych pomieszczeń w naszych domach – średnia powierzchnia 74 europejskich łazienek nie przekracza 7m².

„Co prawda łazienka nie jest największym pomieszczeniem w domu, ale badania jasno pokazują, że oczekujemy od niej naprawdę wiele. Rozumiemy potrzeby naszych klientów i znamy obawy, jakie towarzyszą im podczas wprowadzania zmian we wnętrzach. Właśnie dlatego stworzyliśmy kolekcje prostych, innowacyjnych i przyjaznych środowisku produktów oraz usług dostępnych pod marką GoodHome, które ułatwią remont i unowocześnianie łazienek każdemu, niezależnie od dostępnego metrażu czy możliwości finansowych. Bez względu na zakres zaplanowanych prac wszyscy klienci znajdą u nas odpowiednie rozwiązania w przystępnych cenach oraz wsparcie w realizacji nawet najmniejszych projektów.” – mówi Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu.

Łazienka a poziom zadowolenia z życia

Biorąc pod uwagę to, jak dużo dzieje się w łazience – od codziennych czynności, po ważne, życiowe chwile – nie dziwi fakt, że w przekonaniu 66% ankietowanych to pomieszczenie ma bardzo duże znaczenie dla ogólnego poziomu zadowolenia z domu. 73% osób przyznało, że dzięki remontowi łazienki ich poziom zadowolenia z mieszkania uległ znacznej poprawie. Jednak 20% z nas wciąż wyraża niezadowolenie ze swojej łazienki, dlatego tak ważne jest, by zapewnić kompleksowe wsparcie w przeprowadzaniu remontów i pokazać, że dobrze zorganizowane i modnie urządzone wnętrze łazienki jest dostępne dla każdego.

Ta zależność pomiędzy mieszkaniem a poziomem zadowolenia z życia była tematem raportu, które Instytut Badań nad Szczęściem (Happiness Research Institute) przygotował we współpracy z marką GoodHome[1]. Raport objął 13 000 osób z całej Europy, jak i specjalistów z dziedziny psychologii oraz nauk społecznych i dotyczył wpływu, jaki dom i mieszkanie ma na poziom zadowolenia z życia.

„Z raportu GoodHome jednoznacznie wynika, że nasze domy i mieszkania odpowiadają za 15% naszego zadowolenia z życia. Nowe badanie idzie o krok dalej i koncentruje się na tym, jak łazienki wpływają na nasze samopoczucie w miejscu, które nazywamy domem. Znaczenie łazienki dodatkowo podkreśla fakt, że nawet niewielkie zmiany przekładają się na zdecydowaną poprawę samopoczucia – niemal jedna trzecia Polaków przyznaje, że remont łazienki miałby o wiele większy wpływ na poprawę ich zadowolenia z domu niż remont jakiegokolwiek innego pomieszczenia” – mówi Meik Wiking, Dyrektor Generalny Instytutu Badań nad Szczęściem i autor bestsellera „The Little Book of Hygge” .

Oferta szyta na miarę

Wyniki przeprowadzonych badań znalazły swoje odbicie w najnowszym katalogu Castoramy „Projekt łazienka 2019”. Specjaliści zaangażowani w jego opracowanie przyjrzeli się bliżej łazienkom kilku rodzin i zaproponowali odpowiednie dla nich rozwiązania, opracowując gotowe projekty zmiany wnętrza. Klienci znajdą tutaj podpowiedzi m.in. jak urządzić praktyczną łazienkę dla dużej rodziny, jakie rozwiązania wybrać do łazienki w wynajmowanym mieszkaniu, a jakie do tej o niewielkim metrażu, lub na co zwrócić uwagę przy wyborze kabiny prysznicowej czy płytek.

Castorama zaprezentowała również szereg rozwiązań, które pomogą w lepszym gospodarowaniu wodą (oszczędzające wodę baterie łazienkowe), sprzątaniu (bezkołnierzowa miska WC) oraz funkcjonalnej organizacji przestrzeni w łazience (meble modułowe, akcesoria do przechowywania). Wszystko po to, aby nasze łazienki zmieniały się na lepsze, w znacznie łatwiejszy sposób niż dotychczas, pozytywnie wpływając na nasz poziom zadowolenia z życia.

Katalog dostępny jest od czerwca w sklepach Castorama oraz w wersji interaktywnej na https://www.castorama.pl/gazetka-i-katalogi/2019-katalog-projekt-lazienka

[1] Ankieta została przeprowadzona w Polsce w kwietniu 2019 r. przez firmę OnePoll na grupie 1000 osób. Badanie to było związane z wprowadzeniem do oferty Castoramy produktów marki GoodHome.

Więcej na: www.castorama.pl




Rekomendowane dla Ciebie