Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jakie trendy łazienkowe są na topie? Przeczytajcie wyniki ankiety

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 26 lip 2016 10:02
Jakie trendy łazienkowe są na topie? Przeczytajcie wyniki ankiety
Jednym z wiodącym trendów aranżacyjnych wymienianych przez dziennikarzy wnętrzarskich jest personalizacja łazienki i wybieranie indywidualnych rozwiązań. Fot. Radaway
Jakie trendy łazienkowe są na topie? Przeczytajcie wyniki ankiety
Jakie trendy łazienkowe są na topie? Przeczytajcie wyniki ankiety
Jakie trendy łazienkowe są na topie? Przeczytajcie wyniki ankiety

Jakie trendy łazienkowe wybierają dziennikarze prasy wnętrzarskiej? Przeczytajcie, co ustaliła przeprowadzona wśród nich ankieta.

REKLAMA

Naturalne materiały, pastele, klasyka z kolorami, a może kontrolowana korozja – który z trendów w aranżacji łazienek na 2016 rok zyskał największe grono sympatyków wśród redaktorów tytułów wnętrzarskich? Z przeprowadzonego przez firmę Radaway badania wynika, że to jednak kierunek polegający na podkreślaniu indywidualnego charakteru wnętrza skradł serca dziennikarzy. Czy czytelnicy pójdą za głosem mediów?

Łazienka z charakterem

Rola dziennikarzy w kształtowaniu gustów Polaków oraz inspirowaniu do zmiany aranżacji wnętrza jest nieoceniona. Pełnią bowiem funkcję przewodnika – wskazują trendy, prezentują dostępne na rynku nowatorskie rozwiązania, radzą, jak zaaranżować „trudną” przestrzeń. Dlatego do dyskusji na temat tego, jak w najbliższym czasie będą wyglądały łazienki Polaków, firma Radaway, polski producent kabin prysznicowych, zaprosiła najbardziej opiniotwórczą grupę – media.

W badaniu ankietowym wzięło udział kilkudziesięciu dziennikarzy kluczowych tytułów wnętrzarskich. Wynika z niego, że ulubionym przez redaktorów trendem w aranżacji przestrzeni sanitarnej jest personalizacja. Indywidualny charakter łazienki jest jednym z najbardziej popularnych kierunków, coraz częściej docenianym także przez Polaków.

Moda na oryginalność dotyczy nie tylko wykończenia ścian, akcesoriów łazienkowych czy płytek, ale także spersonalizowanych rozwiązań, takich jak np. kabiny prysznicowe z grawerem na szkle. Do ulubionych trendów dziennikarzy należy zaliczyć także naturalne materiały – beton, kamień (nie mylić ze stylem eko!) oraz pastelowych barw. Przypuszczalnie, już w najbliższych artykułach i wydaniach prasy wnętrzarskiej, czytelnicy znajdą jeszcze więcej inspiracji na łazienkę z charakterem, wykonaną z naturalnych materiałów, a także w kolorach Instytutu Pantone na 2016 rok.

Beton i kamień w łazienkach

Przy wyborze stylu wnętrza Polacy poszukują inspiracji w prasie branżowej, częściej sugerują się także zdaniem specjalistów, niż samodzielnie szukają nowych rozwiązań. Zdaniem dziennikarzy biorących udział w badaniu to jednak nie personalizacja zagości na dobre w polskich łazienkach. Prawie co drugi dziennikarz wskazał na surowe materiały – beton i kamień.

Jak twierdzą eksperci, trend przyjmie się w polskich warunkach i będzie utrzymywał się przez najbliższe sezony. Co więcej? Polacy porzucą beże i brązy na rzecz pasteli. Bardziej odważni sięgną po takie rozwiązania, jak kabiny prysznicowe z grawerem na szkle czy styl określany mianem kontrolowanej korozji. Nadal będzie rządził minimalizm i nowoczesność, ale będzie w nich więcej designu.

Jak mieszkają dziennikarze?

Z badania przeprowadzonego przez firmę Radaway wynika, że dla większości dziennikarzy łazienka stanowi prywatną strefę komfortu. To tu, po ciężkim dniu, mogą się zrelaksować i pobyć sam ze sobą. Co czwarty respondent podkreślił, że łazienka to pomieszczenie, które najtrudniej zaaranżować – jest często niewielka, nieustawna, wymagająca wysiłku przy urządzeniu.

A jak wyglądają łazienki samych dziennikarzy? Są minimalistyczne i nowoczesne, z elementami stylu eko. Jeżeli chodzi o kolorystykę, podobnie jak w przypadku łazienek czytelników – dominują w nich biel, beże, brązy i szarości. Na kompozycje kolorystyczne z wykorzystaniem czerni, odcieni niebieskiego czy intensywnych barw zdecydowało się tylko 15% badanych.

W badaniu poruszono także odwieczny dylemat – wanna czy prysznic? Wyniki wskazały na remis bez półśrodków. Za kabiną prysznicową i wanną opowiedziała się taka sama liczba dziennikarzy. Rozwiązanie uniwersalne, czyli wanna z parawanem, zyskała tylko 10% głosów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA