Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014

  • Autor: Małgorzata Nietupska
  • 04 kwi 2014 08:06
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Kolekcja w połysku oraz świeżych kolorach wiosny – Easy (25x50 cm) firmy La Aranda Alcorense. Wśród dekorów m.in. tulipany. Faktura przypominająca jedwab. Fot. La Aranda Alcorense
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014
Płytki ceramiczne: zobacz modne trendy na CEVISAMA 2014

Cyfrowe technologie zrewolucjonizowały wzornictwo płytek ceramicznych. Sprawdziliśmy, jakie trendy lansuje hiszpańska CEVISAMA 2014 – największe targi płytek w Europie.

REKLAMA

W branży płytek ceramicznych cyfrowe technologie są wykorzystywane od ok. 10 lat. Pozwalają produkować kolekcje do złudzenia naśladujące – zarówno kolorystyką, jak i fakturą – drewno, kamień, a nawet tkaniny i szlachetne kamienie. Teraz ta technologia tak się upowszechniła, że indywidualny klient może zamówić płytki z indywidualnym nadrukiem, np. fotografią wybraną z archiwum rodzinnego, dowolnego portalu zdjęciowego czy biblioteki zdjęć producenta płytek.

Personalizacja

Możliwość komputerowej dekoracji płytek na pierwszym miejscu wymienia Isidro Zarzoso – prezydent  stowarzyszenia hiszpańskich producentów płytek ceramicznych.
- Komputerowa dekoracja płytek pozwala na personalizację wnętrz – podkreśla Isidro Zarzoso.
Dzięki personalizacji, klient (lub w jego imieniu architekt) bierze udział w projektowaniu unikalnych płytek, które będzie miał w łazience. Takie wnętrze jest jedyne, mimo że kolekcja płytek to masowy produkt.
Nanoszenie cyfrowych dekoracji jest możliwe na różnorodne materiały. Jednak na targach CEVISAMA najwięcej propozycji, skierowanych do indywidualnych klientów, było na szkle, zarówno w tradycyjnych wymiarach płytek ceramicznych, np. 30x60 cm, jak i dostosowanych do konkretnych urządzeń łazienkowych.
Te ostatnie proponowała polska firma Alfa-Cer. W jej ofercie były szklane płytki – z możliwością personalizacji nadruku - o wymiarach 60x90 cm przystosowane do naklejenia na obudowę podtynkowego stelaża sedesu. Inna jej propozycja to panele szklane do wykończenia ścian w kabinie prysznicowej, które na życzenie klienta są przycinane na mniejsze formaty, ale tak, by tworzyły komplet.

Natura

Ten trend jest obecny na targach CEVISAMA co roku. W tegorocznej edycji najsilniejsze nurty to stylizacje drewna oraz kamienia. Płytki tak bardzo są do nich podobne, że nawet po dotknięciu nie jest łatwo odróżnić ceramikę od oryginałów.
Nowych wzorów projektanci szukają podczas podróży do odległych zakątków świata: w górach, Puszczy Amazońskiej czy na wulkanach. Formaty płytek naśladują także sposoby układania drewna (boazerie, klepka, deski) i kamienia (duże płyty). Ze stylizacji kamienia najmodniejsze są imitacje marmuru, onyksu, łupku, zaś drewna – teaku, klonu, orzecha oraz dębu.
Dekory w takich kolekcjach to przede wszystkich fotografie kwiatów. Są też stylizacje kwiatów nanoszone na tło kamienne.

Patchwork i tkaniny

To kolejny hit targów CEVISAMA 2014 do łazienek we wszystkich stylach. Tradycyjny deseń patchworkowy, czyli zszytych kawałków różnych tkanin, producenci proponują zarówno w wersjach etno, jak i barokowych, w jednolitej oraz wielobarwnej kolorystyce, gładkie i z fakturą. Podobnie jak w przypadku stylizacji drewna i kamienia, ceramiczny patchwork, jeśli nie jest szkliwiony, trudno odróżnić od prawdziwej tkaniny.
Tkaninowe wzory stylizowane są również na obicia ścian, jak w buduarach dam sprzed wieków, oraz jedwabie. Wzory bywają wspólnym projektem projektantów mody odzieżowej i płytek ceramicznych.
Ten trend doskonale łączy się z innym: pałacowego przepychu. Pełnego złoceń i kunsztownych zdobień. Płytki-obicia wyglądają często jak wykończone srebrnymi czy platynowanymi nićmi.

Postarzenia


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA