Podczas 4 Design Days odbyły się liczne dyskusje w gronie profesjonalistów. Nie mogło także zabraknąć tematyki łazienkowej.
Podczas panelu "Design. Wnętrza mieszkaniowe: projekt łazienka – projektowanie z sensem cz. I" eksperci z branży w składzie: Jaume Cassanyer Tosques, architekt, Product Manager, Laufen; Dariusz Jędrzejczak, kierownik działu handlowego i marketingu, Mochnik Sp. z o.o. Sp. k.; Tomasz Pietrzak, Sales & Product Director North & Central Europe, Royo Group International Bathroom; Adam Ptasiński, dyrektor sieci, BLU Salony Łazienek z ramienia BR Konsorcjum Sp. z o.o. Refleks Sp.k., prezes zarządu, LogiQ Sp. z o.o. Sp.k., prezes zarządu Synage Sp. z o.o. (Grupa Refleks); Katarzyna Maciejewska, projektant, właścicielka Maciejewska Design rozmawiali o tym, jak kształtować ofertę, aby odzwierciedlała zmieniające się myślenie o przestrzeni do życia.
W trakcie dyskusji, którą moderowały redaktor prowadząca magazynu Łazienka i portalu Łazienka.pl, Anna Sołomiewicz oraz redaktor prowadząca magazynu Świat Łazienek i Kuchni i portalu Mamkuchnie.pl, Urszula Tatur poruszono liczne tematy dotyczące rynku łazienek i projektowania tych pomieszczeń.
Rozmawiano o najnowszych trendach wzorniczych i tendencjach rynkowych, wyborach klientów, współpracy marek ze znanymi projektami czy też roli imprez targowych w polityce firm. - Co roku staramy się identyfikować nowe trendy na rynku i coraz lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników. Oferujemy różne rozwiązania i różne materiały w zakresie ceramiki – mówił Jaume Cassanyer Tosques. Przedstawiciel firmy Laufen zwracał również uwagę na to, jak ważne są dla nich targii. - U nas w Laufenie rok liczy się przed ISH i po ISH. To jest dla nas miejsce, gdzie możemy pokazać wszystkie nowości – podkreślał.
Dużo emocji wywołała tematyka smart-technologii w łazienkach. - Przeraża mnie wizja mówiącego lustra – mówiła żartobliwie Katarzyna Maciejewska, zwracając uwagę, że dla niej smart-łazienka to materiały ułatwiające sprzątanie i utrzymanie czystości. - Technologia – fajnie, gadżetomania – fajnie, ale uważajmy, aby nie pójść za daleko – przestrzegał Adam Ptasiński, przywołując przykład popularnego dystopijnego serialu Black Mirror.
Prelegenci pytani byli również o to, czy zauważają swoisty patriotyzm zakupowy w zachowaniach klientów, którzy chętniej wybierają polskie marki. Uczestnicy dyskusji zgodnie twierdzili, że dla klienta najważniejsza jest przede wszystkim dostępność serwisu. Przyznawali jednak, że produkty europejskie cieszą się większym zaufaniem niż te produkowane w egzotycznych lokalizacjach, jak Chiny czy Indie.
Dyskusję poprzedziła prezentacja Jakuba Dubilewicza, przedstawiciela na Polskę firmy Koh-I-Noor (MERA).