Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016

  • Autor: Małgorzata Nietupska
  • 04 maj 2016 14:00
Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016
Axor WaterDream 2016 - 5 pomysłów światowej sławy projektantów.
Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016
Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016
Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016
Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016
Spersonalizowane baterie – pomysły z Axor WaterDream 2016

Światowej sławy projektanci David Adjaye, Werner Aisslinger, FRONT, GamFratesi i Jean-Marie Massaud prezentują Axor WaterDream 2016. Premiera odbyła się podczas FuoriSalone w Mediolanie.

REKLAMA

Wykorzystując techniczne możliwości uniwersalnego korpusu baterii Axor firma Hansgrohe zaproponowała indywidualizację produktu. Wylewka baterii umywalkowej może być wykonana z różnych materiałów i nie ma żadnych ograniczeń stylistycznych. Dzięki temu łatwo ją dopasowywać się do wystroju wnętrza. Może nawet manifestować poglądy właściciela!

Słynni projektanci

Marka Axor zaprosiła w tym roku do współpracy przy projekcie Axor WaterDream pięciu projektantów. Pomysł polegał za zaprezentowaniu własnego rozumienia żywiołu Wody w kontekście przestrzeni prywatnej.

David Adjaye, Werner Aisslinger, FRONT, GamFratesi i Jean-Marie Massaud zaprojektowali unikalne wylewki, które poprzez swoje kształty i funkcje nadają armaturze i wodzie z niej płynącej piętno własnych przekonań i pragnień.

- W czasie realizacji projektu Axor WaterDream 2016 dyskutowaliśmy nad znaczeniem wody w naszym otoczeniu prywatnym. Zastanawialiśmy się też gdzie przebiega granica indywidualizacji produktu - mówi Philippe Grohe, wicerezes Design Management w Hansgrohe SE.

W wyniku pracy nad projektem powstało pięć kunsztownych i jednocześnie w pełni
funkcjonalnych wylewek.

Uniwersalny korpus baterii Axor (czyli baza montowana bezpośrednio na umywalce) pozwala na łatwy montaż elementu wylewki. W ofercie Hansgrohe znajduje się dedykowana do korpusu wylewka projektu Philippe Starcka – Axor Starck V, ale każdy może zaprojektować jej własny wariant.

Dodatkowo uniwersalny korpus baterii Axor zapewnia bezpieczeństwo, długowieczność i perfekcyjną technologię stojące za renomą marki Axor.

- Wraz z tegorocznym Axor WaterDream uniwersalny korpus baterii Axor rozpoczyna kolejny etap ekspansji indywidualnej kreatywności w ramach produkcji masowej - podkreśla Jean-Marie Massaud, wieloletni partner projektowy marki.

- To ucieleśnienie naszego przekonania o możliwości połączenia perfekcyjnej technologii masowej z indywidualnością projektowania – tak aby w przyszłości zapewnić wolność kreacji w obszarze projektowania wnętrz - dodaje Philippe Grohe.

Pięć wylewek

Każdy z projektantów prezentuje inne spojrzenie na wodę i jej rolę w przestrzeni prywatnej, stąd różnorodność materiałów i kształtów.

♦W projekcie „Rytuał” autorstwa Brytyjczyka Davida Adjaye woda wypływa spod granitowego elementu wtopionego w większą formę o kształcie klina wykonaną ze szlachetnego materiału (brąz). Woda jest rytualizowana; od źródła poprzez strumień aż po jej ujście.

♦Konceptualny projekt Wernera Aisslingera „Morze i brzeg” to hybryda; połączenie fontanny i półki – miejsce jednocześnie rytualne i funkcjonalne. Wylewka wykonana z gliny czyli materiału o korzeniach starożytnych, podkreśla odwieczną, niezmienną wartość wody i obiektów z nią
związanych.

♦W „Water Steps” autorstwa Front woda spływa od platformy do platformy. Interakcja pomiędzy rzeźbiarską wylewką a wodą podkreśla potencjał natury, która zaskakująco oddziałuje swoją estetyką oraz akustyką.

♦„Zen”, zaprojektowany przez duńsko-włoski duet GamFratesi, reinterpretuje pierwotną formę drewnianej japońskiej fontanny. Minimalistyczny kształt wylewki i strumienia emanuje medytacyjnym spokojem.

♦„Mimicry” Jean-Marie Massaud to wylewka wtapiająca się w architektoniczny krajobraz pomieszczenia. Materiał (marmur) oraz kształt (proste, geometryczne formy) sugerują nieodłączną relację z wodą i potęgują emocjonalną wymowę przedmiotu.

Zdjęcia: Axor Hansgrohe









REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA