Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Adam Rożko: Sieć ma dużą perspektywę rozwoju

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 23 lip 2014 08:29
Adam Rożko: Sieć ma dużą perspektywę rozwoju
Adam Rożko, właściciel firmy Refleks / fot. Bartosz Jarosz

O tym jakie są strategiczne cele firmy i plany dalszego rozwoju związane z dynamiczną rozbudową sieci Salonów Łazienek BLU mówi Adam Rożko, właściciel firmy Refleks.

REKLAMA

Strategicznym celem firmy jest dalsza rozbudowa i utrzymanie sieci salonów łazienek. Tendencje rynkowe wskazują, iż ten kierunek ma szansę powodzenia. Analizowaliśmy inne rynki i stwierdziliśmy, że to właśnie sieć ma dużą perspektywę rozwoju.

Są branże, np. AGD czy podłóg i drzwi, gdzie udział samodzielnych salonów w rynku jest marginalny. Na tym tle nasza branża jest daleko w tyle. Jest szalenie rozdrobniona i niezorganizowana. Jest to z jednej strony wynik braku tendencji konsolidacyjnych wewnątrz poszczególnych firm, z drugiej zaś świadome strategie sprzedażowe producentów, ukierunkowane na to, by rynek nie ulegał koncentracji.

Doświadczenie z pracy w sieci czerpiemy między innymi poprzez prowadzanie w niektórych salonach punktów franczyzowych drzwi i podłogi VOX. To ciekawa branża, w której na rynku funkcjonuje 6 ogólnopolskich sieci, konkurując i rywalizując o klienta. Łącznie posiadają ponad 400 salonów. Dzięki ich aktywności, udało się w dużej mierze utrzymać udział sieci dystrybucji tradycyjnej, ograniczając ekspansję sieci DIY, czy internetu.

Odbywa się to między innymi poprzez ogólnopolskie kampanie marketingowe, na które obecnie żadnego z dystrybutorów łazienek niestety nie stać. Można pokusić się o tezę, iż dzięki temu, że na rynku naszym nie funkcjonują sieci ogólnopolskie, z roku na rok udział „tradycji” maleje.

Wracając do BLU, w najbliższym okresie, aby zapewnić sprawną i szybką obsługę sieci, planujemy budowę centralnego magazynu, którego otwarcie przewidujemy na I połowę 2015 roku. To właśnie w sprawnej logistyce widzimy realną możliwość uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Liczmy tu również na znaczne obniżenie kosztów dystrybucji, co z kolei wpłynie na zwiększenie rentowności w dłuższej perspektywie. Logistyka to obecnie nasze „oczko w głowie”. Ale to już temat na kolejny wywiad...


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA