Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Aneta Dziedzina, Grupa Armatura: Brief projektowy nie może pozostawiać wątpliwości co do naszych oczekiwań

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 06 maj 2016 11:00
Aneta Dziedzina, Grupa Armatura: Brief projektowy nie może pozostawiać wątpliwości co do naszych oczekiwań
Aneta Dziedzina, szef marketingu Grupy Armatura

O tym jak w Grupie Armatura przebiega proces wdrażania nowych produktów i przygotowywania briefu projektowego mówi Aneta Dziedzina, szefowa marketingu.

REKLAMA

Proces projektowania nowych produktów poprzedzony jest szczegółowymi badaniami rynku, uwzględniającymi dotychczasowe wybory konsumentów, ich preferencje i wymagania, a także trendy w zakresie technologii, wzornictwa czy doboru materiałów. Na podstawie wyników takiej wielowarstwowej analizy określane są podstawowe założenia projektu – kwestie ergonomiczne, pożądana estetyka czy półka cenowa nowego projektu.

Parametry uwzględnione w briefie są o tyle istotne, że pozwalają na dokładne określenie, jakiego rodzaju produkt spełni wymagania klientów, jednocześnie dopasowując się do standardów rynku. Stworzenie briefu jest więc swego rodzaju pomocą w uporządkowaniu prac związanych z projektowaniem nowego modelu wyposażenia, stworzeniem prototypów i wdrożeniem do produkcji.

Podstawowymi elementami, których nie powinno zabraknąć w briefe są: estetyka nowego produktu, ergonomia i rozwiązania technologiczne oraz półka cenowa. Przygotowanie wytycznych, rozpoczynając od kwestii podstawowych – określenia specyfiki produktu, np. „kolekcja baterii łazienkowych”, rozrysowania kształtu kolekcji, po doprecyzowanie charakteru całej linii, stanowi ułatwienie zarówno dla projektanta, który zna kierunek, w którym powinien podążać, jak i producenta, który zyskuje pewność, że otrzyma produkt jakiego potrzebuje rynek.

Podstawowym założeniem jest, aby brief nie pozostawiał wątpliwości co do oczekiwań producenta. Powinien być skonstruowany tak, aby określał najważniejsze z punktu widzenia procesu projektowego wytyczne, które ułatwią stworzenie spójnego koncepcyjnie i mającego szansę odnieść rynkowy sukces produktu. To w gestii producenta pozostaje decyzja jak szczegółowo określi wymagania i preferencje.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA