Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Anita Chudecka, Piotr Wełniak: Projektanci potrzebują wytycznych

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 03 sie 2016 11:02
Anita Chudecka, Piotr Wełniak: Projektanci potrzebują wytycznych
Anita Chudecka i Piotr Wełniak

O tym, jak ważne w procesie projektowania i wdrażania nowych produktów są dla projektantów analizy rynkowe producentów mówią Anita Chudecka i Piotr Wełniak.

REKLAMA

- Czy brief projektowy jest potrzebny?

Jeśli nie ma briefu w jakiejkolwiek formie po prostu nie można właściwie zaprojektować produktu, wnętrza, architektury... Brief powinien określić wytyczne do wszelkich oczekiwań: działu technologicznego, ekonomicznego, wdrożeniowego jak i działu marketingowego, a także ostatecznego odbiorcy. Istotnym jest do jakiej grupy docelowej produkt jest adresowany i jakie założenia sprzedażowe i marketingowe powinien spełnić. Po prostu - jeśli nie postawimy pytań nie uzyskamy odpowiedzi.

- Czego nie może zabraknąć przy powstawaniu briefu?

Etapu rozmów z projektantem jako aktywnym współuczestnikiem tworzenia briefu, a przede wszystkim współpracy poszczególnych działów ze sobą oraz projektantem. Ważne jest wspomniane wcześniej rozpoznanie potrzeb grupy docelowej.

- Jak szczegółowo powinny być określone wymagania wobec produktu?

- Zależy do zaprojektowania jakiego produktu brief jest potrzebny. Każda firma powinna mieć opracowane swoje standardy aby określić ważność poszczególnych wytycznych dla procesu projektowo – wdrożeniowego. I owe wymagania powinny wynikać z poprzednich briefów i każdego etapu wdrożeń aby uniknąć lub zminimalizować potencjalne błędy. Szczegółowość takiego „wywiadu” powinna również obejmować raporty poszczególnych działów z realizacji poprzednich wdrożeń zawartych w briefie.
Z jednej strony brief powinien być zwartym dokumentem precyzującym generalne potrzeby. Z drugiej powinien być uzupełniony o elementy pozornie mniej istotne mające jednak wpływ na cały proces projektowo-wdrożeniowo-marketingowo-sprzedażowo-użytkowy.

- Czy jest coś, czego w briefie oczekują projektanci od producentów, a czego zazwyczaj nie dostają?

Projektanci po pierwsze oczekują briefu, wytycznych, jakkolwiek to nazwiemy. Po drugie świadomości potrzeby świadomego przygotowania takiego dokumentu przez zaangażowane w proces tworzenia produktu osoby. Brief powinny przygotowywać wszystkie działy w firmie jako wspólne wytyczne dla projektanta.

- Czy Państwa zdaniem polscy producenci związani z branżą wyposażenia łazienek potrafią wykorzystywać potencjał projektantów?

Z naszych doświadczeń i obserwacji widać od kilku lat, że tak. Powstają bardziej ergonomiczne rozwiązania, a estetyka podąża za technologią. Jest mniej czysto estetycznych efemeryd i producenci mniej kopiuja ze światowych koncernów. Często patrząc na produkt czuje się, że za nim stoi zespół współpracujących ze sobą specjalistów zarówno technologów jak i projektantów. I widać, że była to współpraca zrównoważona.

- Dziękujemy za rozmowę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA