Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Anita Chudecka, Piotr Wełniak: Projektanci potrzebują wytycznych

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 03 sie 2016 11:02
Anita Chudecka, Piotr Wełniak: Projektanci potrzebują wytycznych
Anita Chudecka i Piotr Wełniak

O tym, jak ważne w procesie projektowania i wdrażania nowych produktów są dla projektantów analizy rynkowe producentów mówią Anita Chudecka i Piotr Wełniak.

REKLAMA

- Czy brief projektowy jest potrzebny?

Jeśli nie ma briefu w jakiejkolwiek formie po prostu nie można właściwie zaprojektować produktu, wnętrza, architektury... Brief powinien określić wytyczne do wszelkich oczekiwań: działu technologicznego, ekonomicznego, wdrożeniowego jak i działu marketingowego, a także ostatecznego odbiorcy. Istotnym jest do jakiej grupy docelowej produkt jest adresowany i jakie założenia sprzedażowe i marketingowe powinien spełnić. Po prostu - jeśli nie postawimy pytań nie uzyskamy odpowiedzi.

- Czego nie może zabraknąć przy powstawaniu briefu?

Etapu rozmów z projektantem jako aktywnym współuczestnikiem tworzenia briefu, a przede wszystkim współpracy poszczególnych działów ze sobą oraz projektantem. Ważne jest wspomniane wcześniej rozpoznanie potrzeb grupy docelowej.

- Jak szczegółowo powinny być określone wymagania wobec produktu?

- Zależy do zaprojektowania jakiego produktu brief jest potrzebny. Każda firma powinna mieć opracowane swoje standardy aby określić ważność poszczególnych wytycznych dla procesu projektowo – wdrożeniowego. I owe wymagania powinny wynikać z poprzednich briefów i każdego etapu wdrożeń aby uniknąć lub zminimalizować potencjalne błędy. Szczegółowość takiego „wywiadu” powinna również obejmować raporty poszczególnych działów z realizacji poprzednich wdrożeń zawartych w briefie.
Z jednej strony brief powinien być zwartym dokumentem precyzującym generalne potrzeby. Z drugiej powinien być uzupełniony o elementy pozornie mniej istotne mające jednak wpływ na cały proces projektowo-wdrożeniowo-marketingowo-sprzedażowo-użytkowy.

- Czy jest coś, czego w briefie oczekują projektanci od producentów, a czego zazwyczaj nie dostają?

Projektanci po pierwsze oczekują briefu, wytycznych, jakkolwiek to nazwiemy. Po drugie świadomości potrzeby świadomego przygotowania takiego dokumentu przez zaangażowane w proces tworzenia produktu osoby. Brief powinny przygotowywać wszystkie działy w firmie jako wspólne wytyczne dla projektanta.

- Czy Państwa zdaniem polscy producenci związani z branżą wyposażenia łazienek potrafią wykorzystywać potencjał projektantów?

Z naszych doświadczeń i obserwacji widać od kilku lat, że tak. Powstają bardziej ergonomiczne rozwiązania, a estetyka podąża za technologią. Jest mniej czysto estetycznych efemeryd i producenci mniej kopiuja ze światowych koncernów. Często patrząc na produkt czuje się, że za nim stoi zespół współpracujących ze sobą specjalistów zarówno technologów jak i projektantów. I widać, że była to współpraca zrównoważona.

- Dziękujemy za rozmowę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA