Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Anna Dąbrowska-Makara, Geberit: Polski rynek toalet myjących rozwija się znakomicie

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 24 cze 2015 00:43
Anna Dąbrowska-Makara, Geberit: Polski rynek toalet myjących rozwija się znakomicie
Anna Dąbrowska-Makara, Dyrektor Asortymentu Geberit AquaClean

Co jest ważne, by przekonać klientów do toalety myjących? Mówi o tym Anna Dąbrowska-Makara, Dyrektor Asortymentu Geberit AquaClean.

REKLAMA

- Jakie czynniki z punktu widzenia firmy Geberit są najistotniejsze jeśli idzie o promocję i sprzedaż asortymentu takiego jak toalety myjące?

Anna Dąbrowska-Makara, Dyrektor Asortymentu Geberit AquaClean: Toalety myjące są postrzegane w naszym kraju jako produkty luksusowe – ich ceny kształtują się od około dwóch do kilkunastu tysięcy złotych. Obecnie naszymi klientami są więc osoby zamożne, choć sporą grupę klientów stanowią także osoby niepełnosprawne czy w podeszłym wieku, dla których toaleta myjąca jest ogromnym ułatwieniem w utrzymaniu higieny na co dzień.

Kluczowym aspektem promocji i sprzedaży tego typu asortymentu jest odpowiednia obsługa klienta, która przebiega na kilku poziomach. Przede wszystkim rolą sprzedawców jest uświadomienie klientowi potrzeby zmiany papieru toaletowego na bardziej higieniczne i zapewniające komfort i świeżość mycie wodą. W procesie sprzedażowym liczy się także wiarygodna informacja, podana w sposób dyskretny, nienarzucający się, skłaniający do wypróbowania toalety myjącej. Z przeprowadzonych na zlecenie Geberit badań wynika, że po skorzystaniu z toalety myjącej AquaClean o 50% wzrasta chęć jej posiadania! Dlatego utworzyliśmy sieć toalet testowych i coraz częściej można je także wypróbować w hotelach SPA.

- Na jakie aspekty powinien zwracać uwagę sprzedawca oferując takie produkty Klientowi?

Oferta marki Geberit w zakresie toalet myjących AquaClean jest bardzo szeroka – od podstawowej deski myjącej, którą można zainstalować na dotychczasowej misce ceramicznej, po elegancką toaletę myjącą AquaClean Sela, którą zaprojektował wybitny designer Matteo Thun. Rolą sprzedawcy jest umiejętne dopasowanie modelu do potrzeb klienta. Z czasem te potrzeby się zmieniają, w związku z tym dbamy także o obsługę posprzedażową, co umożliwia sprzedawcom monitorowanie satysfakcji klienta i proponowanie nowych rozwiązań.

- Wspominała Pani w wywiadzie dla naszego portalu o pokazach produktów dla klientów końcowych – gdzie są one przeprowadzane, czy ta strategia „wychodzenia” z produktem jest nadal kontynuowana i w jaki sposób?

Także w 2015 roku jesteśmy obecni na wydarzeniach związanych ze światem mody i designu – tam są nasi klienci. To osoby nowoczesne, doceniające dobre wzornictwo, chcące korzystać z nowych technologii. Przygotowaliśmy angażującą ekspozycję podczas Mercedes Benz Warsaw Fashion Weekend, która w sposób atrakcyjny i z dystansem wprowadzała temat mycia wodą. Jesteśmy przekonani, że tego typu działania z pogranicza edukacji i rozrywki przynoszą najlepsze efekty. Dodatkowo stale poszerzamy liczbę architektów wnętrz, z którym współpracujemy. Są oni niezwykle ważnym ogniwem łączącym nas z klientami końcowymi. Zamierzamy kontynuować tę strategię, a nawet rozważamy intensyfikację działań promocyjnych.

- Jak firma ocenia gotowość rynku polskiego na przyjęcie takich rozwiązań? Czy w ostatnim roku coś się zmieniło?

Polski rynek rozwija się znakomicie. Rośnie świadomość klientów w zakresie asortymentu AquaClean i ogólnie - potrzeby posiadania toalet myjących. Jakie zmiany można zaobserwować? Przede wszystkim zanotowaliśmy wzrost sprzedaży toalet kompletnych. Oznacza to, że klienci doceniają ich wysoką funkcjonalność, która idzie w parze ze wzornictwem oraz funkcjonalnością na najwyższym światowym poziomie. Odpowiedzią na te potrzeby jest nasza tegoroczna premiera – Geberit AquaClean Mera, która trafi do sprzedaży w Polsce już we wrześniu. Projekt, będący dziełem Christopha Behlinga, cechują wysokiej jakości materiały, czyste i jasne przejścia oraz optymalne połączenie techniki i designu.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA