Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Arkadiusz Myśliwiec, dyrektor handlowy w firmie Atlantic Polska Sp. z o.o.

O polskim rynku technologii grzewczych i trendach w tym segmencie na kolejne lata mówi Arkadiusz Myśliwiec, dyrektor handlowy w firmie Atlantic Polska Sp. z o.o.

REKLAMA

- Jak konkurencyjny jest Państwa zdaniem polski rynek technologii grzewczych?

Niestety nasz rynek można by parafrazować stwierdzeniem, że cena czyni cuda. Co oznacza ni mniej ni więcej, że Polski konsument w dalszym ciągu kieruje się w pierwszej kolejności ceną, a dopiero potem jakością produktu i komfortem, jaki może dzięki niemu czerpać. W tej materii mamy jeszcze sporo do nadrobienia względem krajów zachodniej Europy. Oczywiście mamy dostęp do tych samych technologii co kraje zachodnie, ale nie wprowadzamy ich na nasz rynek tak intensywnie, z uwagi na istotną barierę cenową i mentalną. My jako firma, która specjalizuje się w technice grzewczej, w której wykorzystuje się zwłaszcza energię elektryczną, od samego początku kładziemy bardzo duży nacisk na przekazywanie wiedzy technicznej o naszych produktach oraz wszelkich nowinkach technologicznych, po to by podnosić świadomość naszych klientów. Z perspektywy lat mógłbym powiedzieć, że osiągnęliśmy wiele, ale nie tyle, ile można by było sobie wymarzyć. Niestety wpływ na to ma wiele czynników zewnętrznych, jak choćby brak lobby energetycznego, brak subwencji rządowych oraz wiele innych.

- Atlantic oferuje gamę produktów z zakresu techniki grzewczej, wentylacji i klimatyzacji. Który z tych segmentów jest dla Państwa najważniejszy i najbardziej dochodowy i perspektywiczny?

Oczywiście najbardziej dochodowe są urządzenia drogie, a takimi są za pewne pompy ciepła, systemy wentylacji czy klimatyzacji. Również kotły grzewcze. Na szczęście specjalizujemy się również w systemach elektrycznych, które z biegiem lat moim prywatnym zdaniem coraz częściej będą dochodziły do głosu. W konstrukcji kotłów grzewczych do centralnego ogrzewania prochu już nie wymyślimy. Nie da się ich usprawnić znacząco. Nośniki energii dla nich po woli będą stawały się coraz droższe, tak więc finalnie ich używanie stanie się z biegiem lat mniej opłacalnie aniżeli teraz. Sądzę. Że technologie odzyskiwanie energii ze słońca, wody i powietrza będą po woli przejmowały pozycję dominującą. Tak więc, to w systemach energii odnawialnych upatrujemy przyszłości, również dla nas.

- Jak istotny jest z Państwa perspektywy – najbardziej nas interesujący – segment grzejników łazienkowych?

Tendencja ta jest zdecydowanie wzrostowa. Co roku sprzedajemy średnio o jakieś 20-30% więcej tego typu urządzeń. Mimo iż w swej ofercie posiadamy w większości urządzenia zasilanie elektrycznie. Rynek się zmienia. Nasi odbiorcy często szukają urządzeń, które gwarantują zdecydowanie większy komfort aniżeli zwykły grzejnik łazienkowy zasilany wodą. Takie urządzenie działa dobrze jedynie w sezonie grzewczym. wystarcza. A co potem? W tej chwili klient oczekuje komfortu w łazience przez cały rok, zarówno wczesną wiosną, jak i późną jesienią.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA