Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Arkadiusz Tecław, Grupa Paradyż: Rynek się zmienia

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 05 lut 2016 11:17
Arkadiusz Tecław, Grupa Paradyż: Rynek się zmienia
Arkadiusz Tecław, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż

Arkadiusz Tecław, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż mówi o dotychczasowych działaniach Grupy Paradyż na rynku oraz o najbliższych planach firmy.

REKLAMA

- Został Pan prezesem Grupy Paradyż z końcem czerwca zeszłego roku będąc osobą spoza struktur Grupy Paradyż. To było duże wyzwanie?

Zarządzanie spółkami takiej klasy jak Ceramika Paradyż to jest wyzwanie menedżerskie; dla każdego.

- Mówi się, że polski rynek płytek ceramicznych jest dość płaski. W jakim więc kierunku będą się Państwo rozwijać na polskim rynku i jak?

Głębokość rynku jest oczywiście pojęciem bardzo złożonym. Zależy zarówno od zasobności społeczeństwa, ale też od tradycji, klimatu czy trendów modowych. Jako producent, mamy ograniczony wpływ na skrócenie średniego okresu pomiędzy remontami. Remont mieszkania czy domu to dla statystycznej polskiej rodziny nie tylko istotny wydatek, ale i traumatyczne przeżycie.

Z drugiej jednak strony, wnętrze w którym przebywamy znaczną część naszego życia istotnie wpływa na nasze samopoczucie. Z tego względu będziemy namawiać Polaków na „Terapię Wnętrzem”. Wychodzimy bowiem z założenia, że fakt, iż płytki w łazience nie popękały i wciąż nie odpadają, nie znaczy, że wciąż są dobre; tzn. technicznie może i tak, ale emocjonalnie są dla nas wyjątkowo toksyczne. Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, jakie ma to znaczenie dla naszego zdrowia.

Niemodną sukienkę czy marynarkę wrzucamy na dno szafy i po prostu tej rzeczy nie zakładamy, bo źle się w niej czujemy. Ciężko jednak codziennie podczas porannej toalety omijać dręczące nasze zmysły łazienkowe kafelki. Będziemy komunikować jak ważne jest wnętrze, które nas otacza. Jeżeli wnętrze nie harmonizuje z naszą osobowością, stylem życia, to należy je zmienić; dostosować do obecnych potrzeb. Poprawa nastroju – murowana.

Nasz rozwój dobrze prognozuje odnotowany w 2015 istotny wzrost sprzedanych nowych mieszkań, który definiuje trend naszych przychodów na rynku krajowym. Drugim obszarem wzrostów są trendy związane z ofertą produktową Ceramiki Paradyż. Oprócz tradycyjnych płytek łazienkowych i kuchennych proponujemy płytki w technologii gresu, bardzo dobrze przyjmowane jako alternatywne rozwiązanie na podłogę do salonu bądź przedpokoju.

Nasz gres szkliwiony z fotograficzną jakością odwzorowuje fakturę drewna, zaś pod względem trwałości jest nieporównywalny z panelami podłogowymi czy drewnianą klepką, nawet tą z najwyższej półki. Podobnie gres o strukturze kamienia stanowi alternatywę dla tego naturalnego materiału – jest zdecydowanie tańszy, a przy tym nie wymaga konserwacji.

Ważnym kierunkiem naszego rozwoju są także innowacje procesowe oraz produktowe – np. będący odpowiedzią na aktualne trendy wzornicze, nowy na polskim rynku, format rektyfikowanego gresu szkliwionego 75x75cm, ale także personalizowane, dostępne dla każdego Klienta usługi i produkty. Moglibyśmy założyć, że rynek płytek ceramicznych jest dość płaski, jednak my wolimy patrzeć na płytkę ceramiczną w sposób kreatywny i wielowymiarowy.

- Jak oceniają Państwo działalność swojego sklepu internetowego – czy spełnił on Państwa oczekiwania?

Nasz sklep internetowy jest przede wszystkim platformą wspierającą, a nie głównym kanałem sprzedaży. Pracujemy obecnie nad kolejną wersją tego sklepu, który zostanie wzbogacony
o nowe funkcjonalności. Tak jak mówiłem, dążenie do nadawania wnętrzom indywidulanego charakteru jest coraz silniejsze i dzięki naszej platformie internetowej możliwe będzie zamówienie dowolnego wzoru drukowanego na ceramice bądź szkle.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA