Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Armatura specjalistyczna - priorytetem jest funkcjonalność i długa żywotność

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 08 marz 2016 21:53
Armatura specjalistyczna - priorytetem jest funkcjonalność i długa żywotność
Daria Oller, kierownik działu sprzedaży i marketingu firmy Hydrostop

Daria Oller, kierownik działu sprzedaży i marketingu firmy Hydrostop, wyjaśnia jakie aspekty są ważne w projektowaniu i sprzedaży armatury specjalistycznej.

REKLAMA

- Macie Państwo swoich projektantów?

Projekty wykonuje jeden z naszych pracowników, który pracuje już z nami ponad 10 lat. Równolegle ze swoją pracą wykonuje projekty według własnego pomysłu i je testuje. Tworzy np. w AutoCAD-ie projekt, który jest testowo odlewany, sprawdzany, potem przez jakiś czas testowany i jeżeli się sprawdzi, to wprowadzamy go do oferty.

- Czy w przypadku produktów specjalistycznych dedykowanych gastronomii, laboratoriom design ma znaczenie czy liczy się głównie funkcjonalność?

Naszym priorytetem jest funkcjonalność, długa żywotność produktów. Nie produkujemy baterii dla klientów prywatnych, którzy zwracają dużą uwagę na to, żeby produkt elegancko komponował się w domu. Ale też zwracamy uwagę na ich wygląd - klient jest wymagający i brzydkiego produktu nikt nie kupi. Sprężyna w baterii gastronomicznej nie może być byle jak zwinięta, musi mieć ładny kształt koła lub ósemki.

- Jak zmienia się rynek odbiorców specjalistycznych? Czy ewoluuje, czy może obywa się bez większych zmian?

Tak jak mówiłam, na początku klienci wybierali produkty najprostsze. Takim produktom jak baterie elektroniczne, nie ufano. Od około dwóch lat wprowadzamy baterię piezoelektryczną, uruchamianą przez dotknięcie górnej części (nie trzeba jej przyciskać). Do oferty wprowadzamy też baterię, którą wystarczy delikatnie dotknąć w dowolne miejsce, żeby ją włączyć lub wyłączyć. To świetne rozwiązanie np. dla dzieci w przedszkolach.

Od kilku lat takie rozwiązania są promowane na targach i przez dużych producentów, ale sprzedaż w Polsce wymaga najpierw przejścia ponownie etapu edukacji, oswojenia klienta. Bateria przyciskowa jest już w zasadzie standardem, choć wiele hoteli, pensjonatów dopiero teraz, robiąc remonty, wymienia baterie na przyciskowe. Duża część naszych potencjalnych klientów, np. zakłady przetwórstwa, ciągle używa zwykłych baterii, takich jakie mamy w domach.

- Macie Państwo w swojej ofercie evergreeny, które od dawna są w ofercie i do tej pory świetnie się sprzedają?

Mamy kilka takich produktów, które od wielu lat są hitem sprzedaży. Jednym z nich jest np. art. R 7500 Jest to bateria natryskowa, podtynkowa, na wodę zmieszaną. Klienci najbardziej mu ufają z tego względu, że długo już jest w naszej ofercie i nigdy nie było z nim problemów.

- Czy oszczędność wody jest cały czas jeszcze kluczowym aspektem dla baterii inwestycyjnych?

Jest. Niektóre firmy wykorzystują to mówiąc, że ich baterie oszczędzają do 90% wody. Tyle, że obliczenia na bazie parametrów produktu dla potrzeb marketingu można zrobić i w taki sposób, żeby otrzymać wynik 99,99%. My zawsze podkreślamy, że nasze baterie redukują o 60% zużycie i mamy to poparte obliczeniami.

Oszczędność wody to ciągle najsilniejszy argument marketingowy, tym bardziej że wiele polskich firm ma jeszcze baterie standardowe. Klienci często pytają, ile wody bateria zużyje w określonym czasie i ciągle jest to dla nich ważne.   

- Jeżeli chodzi o segment toalet publicznych macie Państwo jakieś prognozy w jakim kierunku będzie się rozwijała oferta?

Trudno to określić, bo to trudny rynek do badania trendów. Od kilku lat to analizujemy i bywa tak, że jakieś produkty z danej grupy w jednym roku sprzedają się znacznie lepiej, niż przewidywaliśmy, a w kolejnym schodzi tylko kilka sztuk. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy za 3 lata będzie boom np. na baterie piezoelektryczne. Może gdybyśmy byli nastawieni na np. tylko baterie medyczne, to bylibyśmy w stanie to głębiej analizować, ale przy tak bardzo zróżnicowanych klientach trudno wyławiać niektóre czynniki decydujące o tym, co się będzie sprzedawać.

- Dziękuję za rozmowę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Pani Dario Szanowna!
    Moc ludzi i firm zaplecza łazienkowego i kuchennego ceni sobie style retro gdzie dystrybucja strumienia wodnego do zlewni wymaga większych umiejętności i precyzji operatorskich. Są takie baterie na rynku ale ich jakość techniczna budzi w wielu przypadkach zastrzeżenia szczególnie w precyzji wykonania oraz doboru materiału głowicy zaworowej jak również doboru wytrzymałości oraz elastyczności samego grzybka. Czy Pani Firma zwraca uwagę na ten asortyment towarowy?
    • gost, 2016-03-10 06:06:18

REKLAMA

REKLAMA