Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Bogdan Popiela: koniunktura w Europie się poprawia [wideo]

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 23 kwi 2014 15:52
Bogdan Popiela: koniunktura w Europie się poprawia [wideo]
Bogdan Popiela, Vayer

- Ożywienie na rynku jest tendencją trwałą i zaczyna zaznaczać się również w Polsce - uważa Bogdan Popiela, Przewodniczący Rady Nadzorczej PPHU Centrum, właściciela marki Vayer.

REKLAMA

- Państwa firma jest Partnerem Forum Branży Łazienkowej. Dlaczego uważacie Państwo, że tego typu spotkania są potrzebne?

Bogdan Popiela, Przewodniczący Rady Nadzorczej PPHU Centrum, właściciela marki Vayer, Partner Forum Branży Łazienkowej 2014: To przede wszystkim dla nas olbrzymia satysfakcja, że możemy się przyczynić do tego, że wspólnie z organizatorem gromadzimy w jednym miejscu przedstawicieli producentów, dystrybutorów, salonów łazienkowych. Dzięki temu tak zgromadzone w jednym miejscu grono może ze sobą wymieniać poglądy, nawiązywać nowe kontakty lub utrwalać te, które już są zawarte.

Poza tym biorąc pod uwagę, że są tu przedstawiciele firm ze wszystkich województw polski, jest to okazja do wymiany poglądów, doświadczeń z poszczególnych rynków, które na pewno się różnią miedzy sobą. To też okazja do rozmów, które są prowadzone zarówno przy okazji oficjalnych paneli dyskusyjnych, jak i również w kuluarach, które są nieodłączną częścią tego typu spotkań. Stwarzają możliwość również do wymiany poglądów, które na bieżąco mogą zaowocować nowymi pomysłami, rozwiązaniami designerskimi jak również innowacjami technologicznymi.

Myślę, że formuła tego typu spotkań daje nie tylko możliwość wypromowania którejś z marek, salonu czy produktu, ale stwarza płaszczyznę dla całej branży łazienkowej do wzmocnienia, nabrania doświadczenia, skumulowania sił i odważniej szego, mocniejszego wejścia na rynki europejskie i światowe. Ze wspólnymi pomysłami i dobrymi rozwiązaniami.

- Państwa produkt jest laureatem nagrody głównej w kategorii „Całościowe aranżacje łazienek” konkursu "Łazienka - Wybór Roku 2014". Chciałem się spytać jak widzicie Państwo znaczenie tego tytułu dla promocji swojego nowego produkt na polskim rynku?

Biorąc pod uwagę skład tegorocznego jury, które dokonywało wyboru, to mój wyraz twarzy i promieniejący uśmiech dowodzi, że jesteśmy z tego wyróżnienia bardzo dumni. Jest faktem, że wyróżnienie dla kolekcji Boomerang, stwarza dla nas olbrzymi prestiż. Myślę, że będzie to dla nas przepustka, by dotrzeć do salonów, dystrybutorów łazienkowych w skuteczniejszym stopniu, niż dotychczas. A za ich pośrednictwem - do klientów, którzy myślę, że na taką ofertę, jak kolekcja Boomerang pod marką Vayer, czekali.

- Jaki był dla Państwa wobec tego miniony rok i jakie plany oraz wyzwania stają przed Państwem w roku bieżącym?

Jako firma Centrum rozwijamy się dosyć skutecznie już blisko od 30 lat (w przyszłym roku obchodzimy 30-lecie). Więc każdy rok jest u nas inny - bywają lata gorsze i lepsze. Jednak każdy rok jest dla nas wyzwaniem i powodem do dalszego rozwoju. Wiele się u nas dzieje, jeśli idzie o rozwój firmy - nabywamy nowe technologie, maszyny, urządzenia. Zwiększamy powierzchnię zakładów produkcyjnych i działalności gospodarczej. Jednakże w ostatnim okresie takim znaczącym wydarzeniem była dla nas marka Vayer, której staliśmy się jedynym i wyłącznym właścicielem. To jest dla nas na pewno z ostatniego okresu, ponad standardowym obszarem działalności, wydarzeniem szczególnym. Zwłaszcza, że przyciągnęło za sobą do nas nowoczesne wzornictwo, które w kolekcji Boomerang jest widoczne, nowe rozwiązania technologiczne, żebyśmy mogli tę kolekcję w sposób, w jaki została zaprojektowana, zrobić.

Specjalnie dla nas przez szwajcarskich technologów zostały opracowane rozwiązania technologiczne, które skutecznie wprowadziliśmy w firmie. Dzięki nim ta kolekcja mogła powstać u nas. Zastosowane przez naszą firmę metody nanoszenia nanosrebra sprawiają, że klienci czują się bardziej komfortowo i bezpiecznie oraz mogą prowadzić bardziej higieniczny tryb życia. Nie kryję dużej satysfakcji, że jako firma Centrum tutaj ten standard światowego formatu skutecznie wprowadziliśmy.

Nie kryję, że rok miniony był rokiem udanym - zarówno pod względem przychodów i obrotów. Myślę, że jest ważne ze względu na sytuację w jakiej kraj się znajduje, że wzrosło u nas zatrudnienie o 10%. W tej chwili zatrudniamy już ponad 600 osób w firmie. Myślę, że jest się z czego cieszyć i czym chwalić.

Aktualnie na deskach projektantów i technologów są już projekty nowej kolekcji, które niebawem zaprezentujemy. Liczymy, że również spotkają się z dużym zainteresowaniem i popularnością. W najbliższym okresie przed nami również targi w Rosji, w przyszłym roku planujemy wyjazd do Frankfurtu i oczywiście udział w kolejnym Forum.

- Jak wyglądają Państwa kontakty ze Wschodem i czy bieżące wydarzenia polityczne mogą wpłynąć na jakość tych kontaktów?

Oczywiście sytuacja jest bardzo skomplikowana i podejrzewam, że nikt nie jest w stanie do końca przewidzieć jak to się wszystko skończy. Niemniej jednak myślę, że trzeba mieć nadzieje i też wyrażamy takie przekonanie, że wszystko zostanie ustabilizowane i sytuacja ulegnie uspokojeniu. Jesteśmy obecni na rynku ukraińskim, rosyjskim i w dawnych republikach radzieckich regionu nadbałtyckiego. Mimo to nikt tutaj nie jest w stanie przewidzieć, i największe tuzy polityczne nie przewidziały tego, co tu się stało. Więc trudno też na podstawie sygnałów z branży wyrokować, co będzie.

Jestem jednak przekonany, że rozum i rozsądek wezmą górę, a powiązania biznesowe, wspólne kontakty, które są silne po obydwu stronach powinny będą istotne zarówno dla przedstawicieli Wschodu, jak i Zachodniej Europy. Mamy nadzieję, że wszystko się ułoży i ustabilizuje. Póki co, mimo tego zawirowania, nasza współpraca trwa nadal. Z jednej strony są to mocne wydarzenia, które obserwujemy w przekazach medialnych. Niemniej jednak życie toczy się dalej, ludzie kupują, sklepy funkcjonują, wszystko trzyma swój rytm. My też staramy się dopasować do tych odbiorców, nie stwarzać takiej sytuacji, że postawimy warunki, które nie będą do zaakceptowania w tej sytuacji. Myślę, że ustabilizuje się to na tyle, że wszystko będzie w porządku.

- Jeszcze chciałem spytać o rynek polski. Dla wielu firm, producentów, sprzedawców minione lata były dosyć trudne. Jak Państwo widzicie możliwość poprawy koniunktury na rynku ekonomicznym?

Firma Centrum jest firmą o 100% kapitale polskim. Współtworzę ja razem z braćmi - Henrykiem, który jest prezesem i Rafałem, który jest dyrektorem Zakładów Tworzyw Sztucznych. Ale jesteśmy też w 100% europejczykami – także dlatego, że nasze produkty i wyroby znajdują się na prawie wszystkich rynkach europejskich. Mogę na tej podstawie powiedzieć, że obserwujemy lekkie ożywienie branży na tych rynkach, na których jesteśmy i gdzie mamy kontakty.

Ożywienie wydaje się mieć tendencję nie jednorazową, nie okazjonalną czy świąteczną wynikającą np. z tego ze na rynkach wschodnich coś się dzieje. Jest to tendencja trwała i jesteśmy przekonani, że zaczyna zaznaczać się również na rynku polskim. Jestem przekonany, że to będzie impuls, który będzie miał trwałą tendencję dla całej branży łazienkowej i przyczyni się do wzrostów, polepszenia i poprawy koniunktury.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Arkadiusz Kaczanowski

Firma PPHU Centrum, właściciel marki Vayer, jest Partnerem Forum Branży Łazienkowej 2014.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA