Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni

  • Autor: Ryneklazienek.pl, Karolina Kulikowska
  • 29 paź 2014 08:53
Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni
Christian Sieger, sieger design
Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni
Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni
Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni
Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni
Christian Sieger: Łazienka to centrum domowej przestrzeni

Znany projektant udowadnia, że łazienka to nowy punkt centralny każdego domu. W trendach, które tu obowiązują, współistnieje open space i otwartość na naturę połączona z indywidualizmem czerpiącym z nowości technologicznych.

REKLAMA

Sieger design rozpoczęło swoją działalność w 1964 roku i początkowo zajmowało się projektowaniem jachtów, przyjmowało także typowe zlecenia z zakresu architektury wnętrz, a także wykonywało projekty industrialne z zakresu sektora sanitarnego. Od 1988 roku biuro projektowe ma swoją siedzibę w zamku Harkotten, który odnowił i na nowo zaaranżował Dieter Sieger. W 1990 roku sieger design przemieniło się w pełnowymiarowe biuro projektowe, a od 2000 posiada swoją własną markę Sieger.

Przestrzeń otwarta

Christian Sieger dostrzega coraz większą popularność tzw. trendu open space, zakładającego łączenie pomieszczeń, często o odmiennym przeznaczeniu, na jednej większej przestrzeni. Doskonałym przykładem tego rodzaju zabiegu jest łączenie łazienki z częścią mieszkalną, np. w postaci dużego, ogólnodostępnego salonu kąpielowego. Według Christiana Siegera, łazienka stała się obecnie drugim, zaraz po kuchni, najważniejszym centrum przestrzeni domu. Jako powody popularności tego trendu podaje nie tylko kwestie stricte estetyczne czy projektowe, ale także społeczne, wynikające z potrzeby większej integracji między ludźmi. Jako zobrazowanie tego trendu projektant postrzega designerskie łazienki w pokojach hotelowych, a także „Private Heaven” – część wnętrza zamku Harkotten zaprojektowaną przez Michaela Siegera.

Ekologia i jakość

Christian Sieger podkreśla znaczenie ochrony środowiska naturalnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii oszczędności wody, zmian klimatycznych, emisji szkodliwych substancji i recyklingu. Nawiązujący do tego trend green bathroom to otwartość na naturę i chęć pozostania jej częścią. 

Twórca krytykuje spadek jakości produktów eksportowanych na dużą skalę, związany
z wykorzystaniem przez wielkie przedsiębiorstwa taniej siły roboczej, np. w krajach azjatyckich. Odpowiedzialne firmy, szanujące swoje produkty i dbające o jakość marki powinny odpowiedzialnie podchodzić do tego typu kwestii.

Relaks i indywidualizm

Trendem, którego Christian Sieger nie pomija, jest bardzo popularny obecnie zwrot w kierunku dbania o zdrowie, ciało, a w konsekwencji i duszę, a zatem „health, fitness and wellness”. Po raz kolejny łazienka odgrywa centralną rolę – tym razem jest jednak wykorzystywana jako miejsce izolacji, pomieszczenie, w którym użytkownik może się wyciszyć i zregenerować. Pełni bowiem funkcję relaksacyjną i odprężającą, określa się ją także jako miejsce dokonywania i obserwacji metamorfoz.

Przykład stanowią tu łazienki projektowane na indywidualne zamówienie i strefy SPA. Mówiąc o indywidualności należy również wspomnieć o promowanej przez firmę Dornbracht, z którą projektant od lat współpracuje, idei samplingu. Zakłada ona umieszczenie jednostki i jej osobistych potrzeb w centrum zainteresowania. Angielskie słowo sampling, interpretowane również jako wybór, oznacza tutaj możliwość indywidualnego łączenia produktów i zestawienie różnych elementów w nowe „dzieło sztuki”. W odniesieniu do przestrzeni życiowej, jaką jest łazienka, sampling oznacza zaprojektowanie wnętrza dostosowanego do potrzeb klienta. Łazienka przestała być już bowiem wyłącznie pomieszczeniem funkcjonalnym, stała się elementem części mieszkalnej.

Nowe technologie


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA