Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Coraz więcej Polaków zna toalety myjące

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 05 wrz 2014 11:30
Coraz więcej Polaków zna toalety myjące
Anna Dąbrowska-Makara, dyrektor asortymentu Geberit AquaClean, podczas prezentacji tegorocznych nowości w ofercie firmy Geberit.

Anna Dąbrowska-Makara, dyrektor asortymentu Geberit AquaClean, ocenia czy polski konsument jest już gotowy na to, by w swojej łazience mieć toaletę myjącą.

REKLAMA

- Jaka jest rozpoznawalność produktu toalet myjących na polskim rynku?

mgr inż. Anna Dąbrowska-Makara, Dyrektor Asortymentu Geberit AquaClean: W zeszłym roku prowadziliśmy badania rozpoznawalności tego produktu. Te same badania powtórzyliśmy w tym roku. Zmiana jaka zaszła w tym czasie jest zauważalna. W zeszłym roku rozpoznawalność produktu z kategorii toalet myjących, czyli liczba osób które wiedzą czym taka toaleta jest i jak mniej więcej działa, wynosiła niecałe 40%. W tym roku ten udział sięgnął 54%. Można więc powiedzieć, że polski klient produkt zna.

- Jakie widzicie perspektywy dla promocji tego rozwiązania?

Zbadaliśmy możliwości finansowe Polaków, nim zdecydowaliśmy się na prowadzenie kampanii medialnej dla toalet myjących. W przypadku takich produktów mówimy o wyższej półce cenowej, dajemy długą gwarancję, zapewniamy 25-letnią dostępność części zamiennych, wzornictwo autorstwa znanego projektanta. Wiadomo więc, że nie będą to produkty najtańsze. Dlatego musieliśmy sprawdzić najpierw, czy Polaków na taki produkt stać. Szacujemy, że pewna część polskiego społeczeństwa może sobie pozwolić na zakup toalety myjącej albo deski myjącej.

Problem polega tylko na tym, że Polacy póki co jeszcze nie odczuwają potrzeby posiadania czegoś takiego, jak toaleta myjąca. Oczywiście najłatwiej byłoby sprzedawać ją osobom, które np. używają na co dzień bidetu albo chcieliby bidet mieć. Czyli mają świadomość, że warto po skorzystaniu z toalety się umyć. Nad tym pracujemy.

Najlepszą wskazówką jak bardzo wierzymy w sukces tego rozwiązania niech będzie fakt, że wszystkie stelaże podtynkowe Geberit produkowane przez ostatnie 3 lata są zaopatrzone w peszel ułatwiający w późniejszym czasie montaż toalety lub deski myjącej.

- Ile czasu dajecie sobie, by osiągnąć wyniki sprzedażowe w tej kategorii produktów na poziomie, który Państwa by satysfakcjonował?

To jest tajemnica biznesplanu. Inwestujemy w rynek bardzo mocno i póki co o zyskach w tej grupie nie ma co mówić. Natomiast sprzedaż rośnie lawinowo, można wręcz mówić o eksplozji zainteresowania toaletami myjącymi. Są to z wzrosty na poziomie znacząco większym, niż przy innych produktach. Ale musimy zdawać sobie sprawę, że to dopiero początek. 

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA