Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Czy podatek od sprzedaży detalicznej zmieni rynek?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 29 lip 2016 08:42
Czy podatek od sprzedaży detalicznej zmieni rynek?
Krystian Szczerbicki, współwłaściciel firmy AKA Szczerbiccy

Od 1 września ma zacząć obowiązywać nowy podatek od sprzedaży detalicznej.  Czy wpłynie na kształt rynku wyposażenia łazienek? Komentuje Krystian Szczerbicki, współwłaściciel firmy AKA Szczerbiccy.

REKLAMA

Podatek nie dotknie nas w żadnym stopniu, ponieważ jesteśmy dystrybutorem hurtowym w branży Grzewczej Instalacyjnej i Łazienkowej. Sprzedaż detaliczna w naszej firmie to około 5 % całego obrotu. Nie uważam też, że wpłynie na kształt rynku i cen.

Markety budowlane jako sieci handlowe często osiągają przychody na poziomie zapewniającym wskoczenie w próg kwoty wolnej od podatku. Układ sił się nie zmieni. Klienci marketowi dalej będą szli do marketu a ci, którzy chcą fachowej pomocy i produktów o wyższej niż marketowa jakości, będą korzystali z firm takich jak nasza. Jeżeli chodzi o ceny, uważam że będą to tak znikome różnice że klient detaliczny tego nie odczuje.

Natomiast kwestia braku opodatkowania sklepów internetowych – to dla mnie precedens bo właśnie najbardziej psującym ceny graczem w branży łazienkowej są sklepy internetowe. Firmy działające stacjonarnie, prowadzące sprzedaż detaliczną często nie są w stanie dorównać cenom jakie posiadają nawet te mniejsze sklepy internetowe.

Pomniejsze salony łazienkowe, a tym bardziej te, które kupują towar od dystrybutorów, często skarżą się właśnie na to, że klienci detaliczni przychodzą do nich zobaczyć towar, a kupują na stronach WWW w sklepach, które fizycznie prowadzone są np. w garażu.

Oczywiście z punktu widzenia konsumenta jest to perfekcyjna sytuacja. Niestety konsumenci często nie zdają sobie sprawy że nie mają gwarancji na kupowane w ten sposób produktu lub że cena zakupu w sklepie stacjonarnym może i jest wyższa o na przykład 20 zł, ale nie liczą że często w sklepie internetowym muszą za transport zapłacić dodatkowe 50 zł.

Także w mojej opinii cała sytuacja z podatkiem sprawia że sklepy stacjonarne staną się jeszcze mniej konkurencyjne cenowo.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA