Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Czy warto szukać pracowników w mediach społecznościowych?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 07 lis 2014 09:18
Czy warto szukać pracowników w mediach społecznościowych?
Paweł Posachowicz, Adecco Poland

Dzięki social media czas rekrutacji skraca się do minimum - czasami w ciągu kilku dni pracodawcy potrafią zidentyfikować prawidłowych pracowników - uważa  Paweł Posachowicz z Adecco Poland.

REKLAMA

- Które portale są najczęściej wykorzystywane w procesie rekrutacji?

Paweł Posachowicz, konsultant departamentu rekrutacji stałych Adecco Poland: Według badań przeprowadzonych przez Adecco Poland, pracodawcy bardzo często korzystają w portali społecznościowych [przy poszukiwaniu pracowników - przyp. red.]. Najpopularniejszym portalem jest portal Ling Team dedykowany przede wszystko kadrze średniego i wyższego szczebla.

Z badań przeprowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że polscy pracodawcy najczęściej korzystają z portali społecznościowych - służy to najczęściej weryfikacji kompetencji kandydatów i doświadczenia zawodowego. Prym wiedzie Link Team, ale drugim równie często wykorzystywanym portalem, jest Facebook. Poszukiwania prowadzone tam mówią o kompetencjach miękkich, o sposobie życia, zachowania czy spędzania wolnego czasu.

- Jakie praktyczne informacje pracodawca może tam znaleźć?

Główną rola wykorzystywania portali społecznościowych jest szybsze dotarcie do poszukiwanych kandydatów. Pracownicy pozyskiwani z tego źródła, to kandydaci pasywni na rynku pracy - tacy, którzy nie odpowiadają aktywnie na ogłoszenia o pracę i tym samym to pracodawca musi do nich dotrzeć. Poszukując kandydatów w social mediach mamy praktycznie całą ściągawkę z zakresu doświadczenia zawodowego, osiągnięć , wykształcenia, etc. Głównym celem pracodawcy jest jednak dotarcie do osób, które aktywnie nie poszukują pracy, gdyż najczęściej dobrze wywiązują się ze swoich obowiązków i, mówiąc kolokwialnie, nie pali im się grunt pod nogami, nie mają sytuacji podbramkowej u obecnego pracodawcy. Taki jest główny cel rekrutacji prowadzonej w ten sposób.

Jakie branże z tego korzystają? Portale social media w ten sposób najczęściej wykorzystuje logistyka, manufacturing oraz sektor finansowy. Innym obszarem, również mocno dedykowanym do pozyskiwania kandydatów, jest shared service center. Jest to branża, która przewija się przez wszystkie sektory, czy to jest sprzedaż, obsługa klienta, również logistyka i sektor finansowy.

- Jak Polacy wypadają na tle innych krajów, jeżeli chodzi o udział portali społecznościowych w poszukiwaniu pracy?

Tutaj muszę z zadowoleniem powiedzieć, że Polska wiedzie prym w porównaniu z innymi karaimi Europy Środkowo-Wschodniej. Pracodawcy bardzo często wykorzystują social media i weryfikują to co kandydaci piszą w wysłanym CV. Jest to na pewno nowe narzędzie w obecnych czasach, nowa metoda rekrutacji pracowników, dla nas- pracodawców, na pewno z dużą korzyścią. Pracownicy też powinni się skupić na tym, żeby dobrze się zaprezentować.

- A efektywność potarli społecznościowych? W jakim stopniu skraca pracodawcom czas, zasoby do poszukiwania pracowników?

Efektywność jest bardzo wysoka. Tak naprawdę czas rekrutacji skraca się do minimum - czasami w ciągu kilku dni pracodawcy potrafią zidentyfikować prawidłowych pracowników. Do osób, które poszukują aktywnie nowej pracy dotrzemy bez problemu. Sztuką jest znaleźć kandydatów, których trzeba zmotywować, zmobilizować do otwarcia się na rynek pracy.

(źródło: Newseria Biznes)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA