Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Daniel Tres Casas, założyciel i współwłaściciel Grupy Tres

Daniel Tres Casas, założyciel i współwłaściciel Grupy Tres podkreśla, że głównym kanałem dystrybucji produktów firmy jest ten tradycyjny, a sprzedaż internetowa nie ma dla firmy większego znaczenia.

REKLAMA

- Jak Państwo oceniają rynek armatury sanitarnej w Polsce – jak się on kształtuje, jakie jest Państwa na nim miejsce?

Rynek polski stanowi drugi po Hiszpanii rynek zbytu naszych towarów i nasza pozycja na nim wciąż rośnie. Według różnych szacunków lokujemy się wysoko, wśród maksymalnie 4-5 czołowych producentów w tym głównie niemieckich.

- W jakich aspektach nasz rynek różni się od europejskiego, w których jest podobny?

Rynek polski zmienia się w szybkim tempie dostosowując się do standardów europejskich. Prawdopodobnie w ciągu dwóch lub trzech lat nie będzie można dostrzec żadnych różnic.

- Jakie są główne kanały dystrybucji Państwa produktów, jakie podmioty są Państwa głównymi partnerami?

Główny kanał dystrybucji stanowi tradycyjny rynek dystrybucji, co też nazywamy rynkiem bliskości względem klienta.

- Jak układa się Państwu współpraca z salonami łazienkowymi – co można by tu poprawić, czego oczekiwaliby od swoich partnerów?

Współpraca z naszymi klientami jest idealna, ponieważ opiera się na zaufaniu jakim klienci darzą Tres. Wychodzimy na przeciw oczekiwaniom klientów co do usług, jakości i ceny, jaką rynek jest w stanie zapłacić nie rezygnując przy tym z jakości.

- Jakie znaczenie ma dla Państwa sprzedaż internetowa?

Sprzedaż internetowa aktualnie nie ma dla nas wielkiego znaczenia, ale zdajemy sobie sprawę, że w przyszłości odgrywać będzie coraz większą rolę dla firm, które powinny uczyć się z niej korzystać.

- Zgodnie z Państwa obserwacją rynku – jakie są aktualnie najsilniejsze trendy w segmencie armatury sanitarnej/łazienkowej?

Główną tendencją jest zastępowanie wanien prysznicami i instalowanie armatury podtynkowej, co zapewne związane jest z kwestią estetyki, komfortu i bezpieczeństwa. Stajemy się w Europie społeczeństwem dojrzałym w ramach rozpoznania swoich potrzeb, dodatkowo starzejącym się , które coraz bardziej ceni wygodę i ergonomię.

- Jaka armatura jest najczęściej poszukiwana?

Wciąż dużym powodzeniem cieszą się produkty o formach kwadratowych, a także okrągłych, minimalistycznych, w projektach pojawia się też fuzja linii cylindrycznych z wcześniej wspomnianą geometrią prostokąta.

- W segmencie armatury sanitarnej producenci coraz silniej promują rozwiązania proekologiczne. Jaka Państwa zdaniem jest przyszłość armatury ekologicznej, jakie proekologiczne rozwiązania wprowadzają Państwo? Czy może planują Państwo starać się o ekologiczne certyfikaty?

W roku 1992 firma Tres opatentowała na skalę światową ekologiczną baterię jednouchwytową i w roku 1994 zaprezentowała ją na targach w Berlinie. Z tego względu firma Tres została wynalazcą najbardziej nowoczesnego systemu, na którym wzorowali się producenci najpierw w krajach europejskich, a następnie w krajach azjatyckich.

Dzięki temu systemowi przy każdym uruchomieniu kranu najpierw zaczyna wypływać tylko zimna woda, przez co unika się niepotrzebnego włączania piecyka gazowego i wejścia zimnej wody w przypadku kotłów i pomp ciepła, co z kolei prowadzi do zaoszczędzenia energii i przyczynia się do wydłużenia sprawnego działania pieców, a także sprzyja ochronie środowiska.

Wkład ceramiczny ekowydajny zastosowany przez Tres składa się z trzech systemów t.j. Cold-tres, Tres-duo i Protec-tres co sprawia, że jest to najbardziej nowoczesna, ekologiczna i bezpieczna bateria jednouchwytowa na świecie.

- Jakie są plany firmy i najważniejsze działania jakie przewidują Państwo w najbliższej przyszłości?

Naszym prostym planem jest zwiększenie udziału w rynku poprzez rozpowszechnienie produktów i marki, a także chcemy stanowić wyraźną alternatywę na rynku tradycyjnej dystrybucji. To znaczy pragniemy zaoferować firmom bliskim konsumentowi (zarówno w Polsce, jak i w Europie) zgodne z naszą misją elementy, takie jak sprawna usługa oraz jakość, i to wszystko w cenie jaką rynek jest gotowy zapłacić.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Raducha-Romanowicz.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA