Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Dariusz Antczak, Deante: Nasz eksport na zachód rośnie szybciej niż na wschód

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 05 maj 2015 09:17
Dariusz Antczak, Deante: Nasz eksport na zachód rośnie szybciej niż na wschód
Dariusz Antczak, właściciel firmy Deante

Polski producent świętuje w tym roku 25-lecie istnienia. Właściciel firmy podsumowuje rozwój marki przez ostatnie ćwierć wieku oraz zdradza plany na przyszłość - zarówno jeśli idzie o rynek krajowy, jak też eksport.

REKLAMA

- Deante w tym roku świętuje 25-lecie. Z tej okazji pojawiły się w ofercie firmy m.in. nowe kolekcje. Jak jeszcze firma będzie świętować ten jubileusz?

Dariusz Antczak, właściciel firmy Deante: O 25-leciu informujemy właśnie poprzez specjalną jubileuszową ofertę. Celebrując go dzielimy się naszym doświadczeniem – właśnie dlatego wprowadziliśmy nowe produkty w obrębie najważniejszych grup asortymentowych. Obchody rozpoczęliśmy serią kolorowych baterii Milin. Kolejnym, bardzo ważnym punktem było wdrożenie projektowanych produktów łazienkowych Hiacynt. W najbliższym czasie zaprezentujemy dwie kolekcje zlewozmywaków granitowych - Andante i Rapido. Jednakże to nie wszystkie nowości zaplanowane na ten rok.

- Firma od dłuższego czasu stosuje konsekwentną strategię wdrażania produktów, co widać chociażby po nazewnictwie czy stylistyce. Jak byście Państwo zdefiniowali główne kryteria które w Deante obowiązują w przypadku tworzenia nowych produktów?

Staramy się, aby nasza oferta była kompleksowa - obejmowała produkty zgodne z najnowszymi trendami, odpowiadające potrzebom wymagających klientów. Właśnie dlatego działamy dwutorowo - słuchamy opinii płynących z rynku, przekazywanych przez naszych przedstawicieli, równolegle uczestnicząc w prestiżowych wydarzeniach branżowych. Najistotniejsze kryteria to dla nas jakość, funkcjonalność, a także design, dostosowany do gustów polskich klientów. Ciągle wprowadzamy nowości, dostosowując nowinki i udogodnienia do potrzeb użytkowników.

- Oferta marki jest szeroka - czy macie w planach intensywniejszy rozwój któregoś segmentu produktów, albo stworzenie nowego?

W najbliższym czasie zamierzamy intensywnie rozwijać grupę produktów natryskowych, poszerzając ofertę o ekskluzywne deszczownie, zestawy natryskowe, systemy podtynkowe i odpływy liniowe.

- Chciałbym spytać o krótkie podsumowanie 25-lecia istnienia firmy. Jakie były najważniejsze momenty rozwoju marki i jak, w kontekście początków, zmieniła się firma?

Rozwój Deante można podzielić na trzy główne okresy. Przez pierwsze lata działaliśmy jako przedstawiciel znanych włoskich marek na polskim rynku, dystrybuując produkty wyposażenia łazienek.

Następnie od 1997 roku skoncentrowaliśmy się na budowaniu własnej marki Deante.

Od 2008 roku skupiliśmy się także na własnej produkcji - rozpoczęliśmy budowę fabryk, w których powstaje większa część naszego asortymentu. W grupie Deante od pięciu lat funkcjonuje fabryka baterii, a od ponad czterech fabryka zlewozmywaków, zlokalizowana w Tomaszowie Mazowieckim, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obecnie w Polsce powstaje kolejny zakład produkcyjny.

- Kim są dziś odbiorcy indywidualni i klienci Państwa marki czy jakoś ten profil ewoluuje w ostatnim czasie?

W mojej ocenie, i może to być dość zaskakujący wniosek, klienci indywidualni w ujęciu masowym, są obecnie mniej wymagający niż kiedyś. Wcześniej osoby dysponujące ograniczonym budżetem decydowały się na produkty dobrej jakości, dokonując zakupów na lata. Obecnie klienci nie przywiązują do tego tak dużej wagi. Często wybierają produkty gorszej jakości, które są mniej trwałe. W efekcie cykl życia produktu uległ skróceniu.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA