Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Dorota Koziara: Polak ma w czym wybierać

  • Autor: Rynek Łazienek
  • 08 lis 2016 10:54
Dorota Koziara:  Polak ma w czym wybierać
Dorota Koziara - projektant, dyrektor artystyczny, ekspert w dziedzinie designu

Dorota Koziara, jedna z bardziej uznanych w świecie polskich designerek mówi o potrzebie organizacji w naszym kraju wydarzenia łączącego design i kulturę ze sferą biznesu. Ocenia też ofertę naszych krajowych salonów łazienkowych, które odwiedziła podczas Tubądzin Design Days.

REKLAMA

- Co Pani sądzi o festiwalowej modzie na design?

Wydaje mi się, że ludzie wciąż festiwale designu odbierają jako coś abstrakcyjnego. Spotkałam się z wieloma dyskusjami, uwagami na temat tego, dlaczego nie używamy polskiego sformułowania „wzornictwo przemysłowe”. Osobiście uważam, że powinniśmy używać słowa „design”, bo jest ono międzynarodowe, dobrze rozumiane w wielu zakątkach świata. Jest ponadto pojęciem dużo szerszym niż „wzornictwo przemysłowe”. Kibicuję słowu „design”. Chociażby dlatego, że poruszam się pomiędzy różnymi krajami i muszę być zrozumiała.
Co do festiwali – tak naprawdę brakuje mi w Polsce takiego wydarzenia, które łączyłoby kulturę i biznes. Na odbywających się w naszym kraju festiwalach nie ma przestrzeni na biznes. Według mnie modelowym przykładem tego, jak takie wydarzenia powinny wyglądać są targi meblowe w Mediolanie i towarzyszące im około 700 wystaw poza terenem targowym. To wszystko na siebie pracuje. Takie „design weeki” są oczywiście świetnym wydarzeniem, natomiast rzadko przekładają się na biznes. Mamy u siebie bardzo dużo festiwali designu, może warto pomyśleć o jednym tego typu festiwalu, finansowanym z funduszy państwowych? Niektóre miasta mają naprawdę na to szansę. Chociażby Poznań, który ma duże targi meblowe, a przy okazji wypracowanej renomy mógłby stworzyć wydarzenie podobne do tego mediolańskiego.

- A jak ocenia Pani ofertę polskich salonów meblowych, czy łazienkowych? Czy Polacy mają realnie z czego wybierać ten dobry design?

Mają, jak najbardziej. Mamy w Polsce wiele rewelacyjnych salonów, których może nam pozazdrościć niejeden architekt, nawet włoski. Wiele z nich miałam m okazję odwiedzić w ramach Tubądzin Design Days 2016. Były one partnerami tego wydarzenia: Cermag w Poznaniu i we Wrocławiu, BOZ w Rzeszowie, Akcess w Białymstoku, czy w końcu salon Hoff w Krakowie. Mam pełne uznanie dla właścicieli tych salonów, w większości to już ich około 20-letnia praca. Nie mamy absolutnie czego się wstydzić. Oferta jest bogata i świetnie pokazana. Polak ma w czym wybierać. Interesuje mnie także to, czy salony mają ofertę wyłącznie dla zamożnych klientów, czy w zasadzie każdy może w nich znaleźć coś dla siebie? I muszę powiedzieć, że tak, najczęściej oferta jest bardzo przekrojowa także pod względem cenowym. Jest ciekawie dobrana.

- Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała: Marta Borowska


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA