Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Emil Sakowski, dyrektor handlowy firmy Servitor Prim

Emil Sakowski, dyrektor handlowy firmy P.H. Servitor Prim, odnosi się do idei budowania własnych sklepów internetowych przez producentów.

REKLAMA

- Co sądzi Państwo o własnych sklepach interetowych prowadzonych przez producentów? Nie jest ich w tej chwili wiele, ale przy rosnącym znaczeniu internetowego kanału dystrybucji może ich pojawić się więcej.

Internet jest bardzo ważnym i rozwijającym się kanałem dystrybucji. Pokazanie oferty w Internecie może wpłynąć bardzo korzystnie na promocję i rozpoznawalność producenta. Oczywiście, możliwość zakupu produktu przez internet jest czymś naturalnym. Wszystko jest dobrze, dopóki głównym celem istnienia sklepu internetowego producenta jest właśnie promocja produktów, a nie ich sprzedaż w Internecie bezpośrednio do konsumenta. Na koniec sprowadza się to do polityki cenowej sklepu internetowego producenta. Jeżeli ceny będą cennikowe lub zbliżone do nich, będzie to dowód na to, że producentowi nie zależy na niezdrowej konkurencji ze swoimi dystrybutorami.

Czy producent może sprzedawać online i jednocześnie uniknąć konfliktu na linii producent - dystrybutorzy? Jak można by to rozwiązać?

Do tej pory według deklaracji producentów, nie istniała - poza drobnymi wyjątkami - sprzedaż bezpośrednia do konsumentów. Ostatnio oficjalnie już producenci  (np.  Rovese, Paradyż) sprzedają swoje produkty na inwestycje – z pominięciem dystrybutorów. To jest zachowanie niepokojące. Uruchomienie sklepu internetowego sprawi, że producent przejdzie do kolejnego etapu omijania dystrybutorów – sprzedaży bezpośredniej do klientów detalicznych. Sprzedaż online przez producenta nie jest złem samym w sobie.

Jeżeli ta sprzedaż będzie miała charakter konkurencyjny wobec sklepów detalicznych oraz innych sklepów internetowych (mam tu na myśli głównie konkurencję cenową), to będzie to cios w dystrybutorów i doprowadzi do destabilizacji rynku.

Jeżeli sklep internetowy producenta będzie miał na celu promocję produktu, piękne jego pokazanie, umożliwienie klientowi tworzenia wizualizacji z produktów producenta, tworzenie kosztorysu inwestycji, a sprzedaż będzie jedynie opcją, to może to wręcz pomóc podnieść jakość obsługi klienta internetowego.

Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie serwisu producenta w formie, który profesjonalnie wspiera proces wyboru i kosztorysowania, ale ostatecznie nie realizuje sprzedaży tylko daje możliwość przekierowania zakupu do autoryzowanego sklepu internetowego dystrybutora – zgodnie z wolnym wyborem klienta. Ważne będzie tu odpowiednie zestawienie partnerskich sklepów internetowych, selekcja ze względu na lokalizację, usługi dodatkowe, poziom cenowy, dostępność, serwis.

- Czy producent może w inny sposób wspierać Państwa sprzedaż internetową, pomagać swym parnerom-dystrybutorom rozwinąć działalność e-commerce? Czy oczekiwaliby Państwo wsparcia w tej dziedzinie? Jakiego?

Tak, poprzez promocję swoich produktów w Internecie, wysokiej jakości materiały elektroniczne – zdjęcia, wizualizacje, udostępnienie aplikacji projektowej działającej online, z możliwością umieszczenia w autoryzowanych sklepach internetowych dystrybutorów, a także polecanie i promocję w internecie autoryzowanych sklepów partnerskich (należących do dystrybutorów producenta.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Rynek e-commerce jest jest nie do końca poznany przez producentów.
    Nie każdy wie jak sobie z nim poradzić. Niektórzy producenci próbują iść na wojnę ze sprzedażą internetową, inni wręcz przeciwnie wspomagają taką sprzedaż.
    Stworzenie odpowiedniej polityki która pozwoli na wspólne rozwijanie branży jest w tym momencie kluczowe.
    • Wayn, 2015-08-10 15:34:35

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA