Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Magdalena Sworobowicz, strategic planer w Infinity Group.

Magdalena Sworobowicz, strategic planner w Infinity Group, mówi jakimi zasadami kierować się przy podejmowaniu działań zmierzających do zaistnienia firmy w internecie.

REKLAMA

Czy warto być w Internecie? To pytanie, zadawane jeszcze całkiem niedawno, dziś nie ma już najmniejszego sensu. Właściwie postawione powinno brzmieć: jak być w Internecie?

Tworzymy e-strategię

Najpierw należy wyjść od e-strategii, która powinna być spójna z ogólną strategią firmy i jej misją. To ona wyznacza nam cel do którego prowadzą konkretne, możliwe do zmierzenia działania. Jakie więc powinniśmy podjąć działania, aby były jak najbardziej skuteczne?

Powinniśmy zacząć od analizy i spróbować odpowiedzieć na pytania:

- Do czego chcemy wykorzystać kanał internetowy ? Budowania wizerunku marki, promocji produktów, sprzedaży on-line czy też innych?

- Na jakich wartościach chcemy oprzeć komunikację online?

- W jaki sposób i gdzie działa konkurencja?

- Z jakich kanałów online korzystają potencjalni klienci i jakie mają potrzeby?

Zarysowana w ten sposób wstępna koncepcja, pomoże dobrać nam odpowiednie kanały i narzędzia online.

Popularne kanały i narzędzia

Co wybrać - serwis WWW czy fanpage na Facebooku?

Serwis jest często bazą wokół, której toczą się szersze działania internetowe. Kluczem do skutecznej strony www jest przeniesienie wiedzy o użytkowniku na serwis. Główną ideą serwisu jest zaspokojenie potrzeb i oczekiwań użytkowników.

Zastanówmy się więc: jakiego typu serwis chcemy stworzyć? Informacyjny, wizerunkowy, sprzedażowy? A może wystarczy samo prowadzenie fan page? Z jednej strony można zapytać, która firma nie ma teraz fanpage’a na Facebooku? Z drugiej: ile z tych fanpage’y jest rzeczywiście potrzebnych? Zanim założymy swoją stroną na Facebooku przeanalizujmy czy rzeczywiście go potrzebujemy.

Kiedy fanpage się sprawdza? Gdy chcemy prowadzić działania wizerunkowe, promować markę, wspierać zewnętrzne wydarzenia.

Wykorzystajmy SEM

Jeśli prawdopodobieństwo znalezienia informacji o naszej firmie jest znikome, wykorzystajmy narzędzia SEM (search engine marketing). Służą one do zwiększenia widoczności serwisów w wyszukiwarkach w wynikach organicznych i płatnych. Część z tych działań nie wymaga dużych nakładów finansowych, dlatego warto je uwzględnić.

Powyższe działania są na początku wystarczające. Mając tak zbudowany fundament możemy planować kolejne etapy wdrażania strategii internetowej tworząc proces dalszej komunikacji z użytkownikami.

- Magdalena Sworobowicz, Strategic Planner w Infinity Group


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA