Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ekspert radzi: Twój produkt w internecie - jak zadbać o jego dobrą prezentację

  • Autor: not. Arkadiusz Kaczanowski
  • 19 gru 2013 17:02
Ekspert radzi: Twój produkt w internecie - jak zadbać o jego dobrą prezentację
Michał Samojlik, Prezes Zarządu Autentika - agencja interaktywna

Internauci coraz bardziej "oglądają" strony, niż je czytają. Na co zwrócić uwagę przygotowują fotografie swoich produktów i jak je promować w sieci - podpowiada Michał Samojlik z agencji interaktywnej Autentika.

REKLAMA

- Czy warto inwestować w działania służące podniesieniu pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania graficznych Google? Mówię tu o firmach z branży wyposażenia domu, "designerskich", gdzie wygląd produktu ma znaczenie przy ostatecznej decyzji klienta.

Michał Samojlik, Prezes Zarządu Autentika - agencja interaktywna: Jeszcze do niedawna był to bardzo skuteczny sposób na pozyskiwanie ruchu na strony, których głównym formatem komunikacji są zdjęcia. Sporo zmieniło się za sprawą przebudowania mechaniki działania i interfejsu wyszukiwarki Google (spadki nawet o 70-80%). Teraz zdjęcia pokazywane są bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, bez ładowania strony, z której pochodzą. Używa się jednak np. automatów dodających znak wodny, na którym możemy umieścić logo czy adres strony. Oczywiście przejście po kliknięciu w zdjęcie jest nadal możliwe, jednak odsetek korzystających z tego znacznie się zmniejszył. Co do statystyk, to znam przypadki, gdzie zdjęcia są aktualnie źródłem ok. 5-10% ruchu na stronie.

- Jak Państwo, z punktu widzenia agencji interaktywnej, widzicie w przyszłości wpływ takich serwisów jak Pinterest czy Instagram na budowanie marki firmy (oraz wpływ na docieranie do strony domowej firm)? Czy warto tam być?

W kontekście omawianej tematyki i e-commerce postawiłbym na Pinterest. Charakter serwisu jest bliższy galerii, katalogu, a nie dziennika aktualnych wydarzeń, emocji. W efekcie tych różnic Pinterest jest prostszy do komercyjnego wykorzystania.

Duża część materiałów publikowanych na Pintereście dotyczy wystroju wnętrz, stąd umieszczenie tam swojej kolekcji czy oferty będzie dość naturalnie odebrane.

Oczywiście nadal pozostaje kwestia dobrego pomysłu na obecność. Bez tego nie uda nam się zaistnieć ani na jednej ani na drugiej platformie.

- Jakie są ciekawe trendy w zakresie ekspozycji oraz prezentowania materiałów graficznych na stronach internetowych producentów i sprzedawców?

Obserwując polskie i zagraniczne serwisy mogę powiedzieć, że minęły czasy miniaturek. Internauci są przyzwyczajeni i chcą dużych, wysokojakościowych zdjęć. Mile widziane są dodatkowe funkcje jak dynamiczne powiększanie sterowane myszką, możliwość obrotu 360 st. czy
 umieszczanie produktów w otoczeniu. Produkt na białym tle pomaga obejrzeć detale, ale dopiero w kompozycji z wnętrzem nabiera blasku i porusza emocje.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA