Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Europejski rynek nieruchomości komercyjnych jest wciąż w fazie wzrostowej

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 30 wrz 2015 09:50
Europejski rynek nieruchomości komercyjnych jest wciąż w fazie wzrostowej
Cezary Kowalczyk, Head of Hospitality Accounts w firmie Grohe Polska

Cezary Kowalczyk, Head of Hospitality Accounts w firmie Grohe Polska, ocenia sytuację na rynku inwestycyjnym w Polsce w I połowie 2015 roku. Zdradza też jakie wyniki firma prognozuje osiągnąć na koniec tego roku.

REKLAMA

- Czy pierwsze półrocze tego roku spełniło Państwa oczekiwania jeśli idzie o liczbę inwestycji i realizacji?

Cezary Kowalczyk, Head of Hospitality Accounts w firmie Grohe Polska: Początek roku to kontynuacja trendu wzrostowego w naszej sprzedaży, który jest kontynuowany również w drugim półroczu jeśli chodzi o inwestycje obsługiwane przez Grohe. Oczekiwana  wysoka dynamika sprzedaży to efekt  długotrwałej i konsekwentnej koncentracji naszej uwagi i zasobów na rynku  inwestycyjnym. Jestem przekonany, że realizowane obecnie działania będą nadal przynosiły pozytywne efekty mimo tego, że na rynku nadal dostrzegamy aktywność konkurencji.

- Jak w państwa ocenie wygląda obecnie sytuacja na rynku inwestycyjnym?

Europejski rynek nieruchomości komercyjnych, hoteli i biurowców jest wciąż w fazie wzrostowej, w środowisku rosnącej gospodarki i niskich kosztów pozyskania kapitału zyskuje on na popularności wśród inwestorów. Polska to miejsce gdzie ten rozwój jest szczególnie widoczny zwłaszcza patrząc na rynek hotelarski, którego rozwój jest również wypadkową ogólnej kondycji gospodarki.  W pierwszej połowie roku widzimy trend wzrostowy w małych i średnich inwestycjach, natomiast lekki spadek w dużych inwestycjach, których z jednej strony ilość jest podobna do poprzedniego roku a z drugiej największa rywalizacja pomiędzy producentami / wykonawcami

- Jakie są Państwa prognozy na drugie półrocze jeśli idzie o rozwój rynku inwestycyjnego oraz toalet specjalistycznych?

Nie spodziewam się szczególnych zmian na rynku, szczególnie patrząc na rynek przez pryzmat rozpoznanych, istotnych dla nas inwestycji. Jestem przekonany, że realizowane obecnie działania będą nadal przynosiły pozytywne efekty mimo tego, że na rynku nadal utrzymuje się wysoki poziom aktywności konkurencji.  Niezapeszając, uważamy iż rok 2015 będzie lepszy aniżeli rok 2014.

- Jak by scharakteryzowali Państwo „potrzeby” współczesnego rynku inwestycyjnego? 

Świadomi  inwestorzy mimo konieczności kontrolowania budżetu, zaczynają zwracać coraz większą uwagę na jakość kupowanego asortymentu będącego częścią wyposażenia ich inwestycji , szczególnie jeśli chodzi o trwałość i niezawodność, z cechami z którymi Grohe jest szczególnie kojarzone - stąd warto podkreślić dziesięcioletni okres gwarancyjny udzielany przez Grohe na wszelkie elementy do zabudowy podtynkowej (stelaże, termostatyczne rozwiązania podtynkowe)  oraz pięcioletnią gwarancję na pozostałe elementy asortymentu. Coraz bardziej zauważalna jest tendencja do tzw. „customizacji” czyli szczególnego, spersonalizowanego/dopasowywania oferty do rosnących potrzeb inwestorów. Dzięki szerokiej ofercie rozwiązań i produktów (armatura, rozwiązania prysznicowe, stelaże) Grohe doskonale wpisuje się w te wymagania.

Większość znaczących dla nas inwestycji, realizowana jest w procesie wielokryterialnej  certyfikacji BREEAM czy też  LEED,  gdzie współpraca z pracownią architektoniczną, firmą certyfikującą i oczywiście z inwestorem jest podstawą właściwej rekomendacji produktowej i spójnego prowadzenia projektu.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA