Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ewa Ścierzyńska, Instal-Projekt: Klienci chcą grzejników z pomysłem

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 17 gru 2014 09:55
Ewa Ścierzyńska, Instal-Projekt: Klienci chcą grzejników z pomysłem
Ewa Ścierzyńska, współzałożyciel i prezes firmy Instal-Projekt

Rynek grzejników jest bardzo konkurencyjny, a polscy klienci mają coraz wyższe wymagania odnośnie tego elementu wyposażenia wnętrz - opowiada Ewa Ścierzyńska, prezes firmy Instal-Projekt.

REKLAMA

- Kieruje Pani firmą od pięciu lat – w jakim kierunku Instal-Projekt rozwija się pod Pani sterami?

Ewa Ścierzyńska, współzałożyciel i prezes firmy Instal-Projekt: W firmie Instal-Projekt jestem od pierwszego wyprodukowanego w niej grzejnika. Przez wiele lat byłam odpowiedzialna za sprzedaż i marketing, czułam się w tym obszarze jak "ryba w wodzie". Pięć lat temu tata przekazał w moje ręce stery firmy. W tym właśnie momencie nasza branża weszła w fazę kryzysu. Pomimo mojego wrodzonego optymizmu trudno było w takiej sytuacji rozwinąć skrzydła i wznosić się coraz wyżej i wyżej. Moim głównym celem była wówczas koncentracja na sprzedaży i optymalizacji kosztów.

Rok 2014 jest dla nas kolejnym rokiem dużych inwestycji w nowe technologie, w tym laserowe, dzięki którym możemy produkować grzejniki dekoracyjne oraz wdrażać do oferty nowe, innowacyjne produkty. Rozbudowaliśmy również malarnię proszkową, aby sprostać rosnącej sprzedaży grzejników kolorowych.

- Instal-Projekt jest kojarzony z grzejnikami dekoracyjnymi, wzorniczo dopracowanymi. Jak ważna w państwa portfolio jest oferta grzejników dekoracyjnych?

Grzejniki dekoracyjne to produkty poszukiwane przez klientów detalicznych, ponadto na tych produktach, my oraz nasi dystrybutorzy, uzyskujemy wyższe marże niż na prostych, inwestycyjnych drabinkach. To są dwa mocne argumenty przemawiające za tym, aby ta grupa produktów była dla nas kluczowa.

- Polskiego odbiorcę trzeba było oswoić z takim produktem?

Wszystko wymaga czasu, a ja jestem cierpliwa. Ponad 10 lat temu jako pierwszy polski producent wprowadziliśmy na rynek grzejniki dekoracyjne pod marką Elegante. Było to wtedy bardzo innowacyjne posunięcie. Ówczesne kanony mody grzejnikowej, czyli proste drabinki w kolorze białym stanowiły ogromną przepaść do grzejników zaprojektowanych dla nas przez projektanta form przemysłowych Pana Marcina Jędrzaka. Były to grzejniki jak rzeźby. Dzisiaj w ofercie posiadamy produkty dekoracyjne pod nazwą Elegante Design i Modulus. Wzorniczo dopasowujemy grzejniki do zmieniających się potrzeb klientów. Generujemy na tych grupach produktów duże przyrosty sprzedaży od kilku lat. Sukcesem tej grupy jest umiejętne połączenie – wzornictwa, cen i funkcjonalności.

Polski odbiorca to klient wyedukowany i coraz bardziej doceniający polskie marki i produkty z pomysłem.

Musimy jako producenci, dystrybutorzy, instalatorzy być lepiej przygotowani do obsługi nowego pokolenia klientów, bo moim zdaniem, pokolenie to z roku na rok podejmuje coraz bardziej zróżnicowane decyzje zakupowe.

- Na jakich rynkach europejskich jest największy popyt na grzejniki dekoracyjne Państwa produkcji?

Nasze topowe produkty dekoracyjne w pierwszej kolejności trafiają na rynki zachodnie, głównie do Niemiec i Holandii, a w kilka miesięcy później – do Polski. Tu też zaszła duża zmiana, kiedyś czekaliśmy z wprowadzeniem ich na rodzimy rynek kilka lat.

- Jak sprzedają się wobec tego Państwa poszczególne serie produktów?

Staramy się ze swoją ofertą dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Obejmuje ona 8 grup produktowych: od ekonomicznej do dekoracyjnej. Największe przyrosty sprzedaży odnotowujemy w ciekawszych grzejnikach łazienkowych z grupy Trendy oraz w grzejnikach dekoracyjnych z grupy Modulus i Elegante Design. Ekonomiczna grupa produktów Basic stanowi nadal największy udział w naszej produkcji. Odnotowujemy na niej jednak spadek sprzedaży. Powodów jest kilka: mniejszy rynek inwestycyjny, duża konkurencja polskich producentów jak i zagranicznych oraz marki własne naszych dystrybutorów.

Czytaj cały wywiad: w magazynie Łazienka, nr 6/2014. 

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA