Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[ISH 2019] Jens Wischmann z VDS: kolor nieodzownym elementem łazienki lifestyle'owej

  • Autor: Radosław Zieniewicz
  • 05 lut 2019 10:40
[ISH 2019] Jens Wischmann z VDS: kolor nieodzownym elementem łazienki lifestyle'owej
Jens J. Wischmann, dyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Sanitarnego (VDS) wyjaśnia, dlaczego kolor jest tak ważnym tematem w projektowaniu łazienek i określa możliwości wynikające z nowej otwartości na kolor i styl życia.
[ISH 2019] Jens Wischmann z VDS: kolor nieodzownym elementem łazienki lifestyle'owej
[ISH 2019] Jens Wischmann z VDS: kolor nieodzownym elementem łazienki lifestyle'owej
[ISH 2019] Jens Wischmann z VDS: kolor nieodzownym elementem łazienki lifestyle'owej

Trwałe przekształcenie łazienki w pokój dzienny to najmocniejszy trend na tegorocznych targach ISH. Forum trendów "Pop up my Bathroom" pod nazwą "Colour Selection", pozwoli nam zapoznać się z aktualnymi trendami kolorystycznymi w aranżacji łazienki i pokaże, w jaki sposób stwarzają one nowe możliwości dla sektora sanitarnego. Jens J. Wischmann, dyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Sanitarnego (VDS) wyjaśnia, dlaczego kolor jest tak ważnym tematem w projektowaniu łazienek i określa możliwości wynikające z nowej otwartości na kolor i styl życia.

REKLAMA

Redakcja (R) Dla ISH 2019  Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Sanitarnego (VDS) czyni kolor kluczowym tematem forum trendów "Pop up my Bathroom". Dlaczego?

Jens Wischmann (JW) Kolor jest kluczowym tematem w całej dziedzinie aranżacji wnętrz – z szerokim spektrum różnych opcji kolorystycznych, od prostych kolorów po dominację określonego wzoru. Tylko w łazience zauważamy pewne trudności w wykorzystywaniu bogactwa kolorów. Uważamy, że nadszedł czas, aby wesprzeć tych projektantów oraz firmy w naszej branży, którzy wykazują odwagę, aby przyjąć kolor jako główny element aranżacji łazienek – i nie mówimy tu tylko o akcesoriach i wyposażeniu sanitarnym! Ostatecznie łazienka stała się pomieszczeniem, które wymaga udomowienia i i personalizacji.

(R) Z pewnością kolor zawsze był częścią pokazów "Pop up my Bathroom"?

(JW) Kolor był uzupełnieniem prezentacji i pokazów "Pop up my Bathroom", ale nie głównym tematem samym w sobie. W ciągu ostatnich kilku lat przyglądaliśmy się łazience przede wszystkim pod kątem jej funkcjonalności i roli społecznej. W 2015 r. forum ISH "Pop up my Bathroom" przyjęło hasło "Wolna łazienka", aby skupić się na koncepcji łazienki międzypokoleniowej, podczas gdy na ISH w 2017 r. głównym, tzw. mega-trendem było "Personalizacja łazienki". W tym roku opisujemy transformację łazienki w przestrzeń stylu życia – według kryteriów estetycznych.

(R) Skoro design coraz bardziej koncentruje się na tym, aby łazienka stała się przestrzenią domową, dlaczego kolor jest tak ważny w tym względzie?

(JW)  Biel jest nadal zdecydowanie dominującym kolorem w większości łazienek. W ciągu ostatnich kilku lat wybór kolorów na ogół pozostawał w zgodzie z tradycją. W razie wątpliwości właściciele budynków najczęściej wybierają neutralną kolorystykę, aby uniknąć ryzyka, że kolor szybko wyjdzie z mody. Ponadto łazienka jest na pewno tym pomieszczeniem, który jest najrzadziej remontowany i odnawiany, choćby ze względu na wysokie koszty. Łazienki z lat 70--tych XX wieku często miały zbyt dużą ilość intensywnych kolorów, a prawie każde wnętrze łazienki było dopasowane tylko do jednego koloru, np. beżu Bahama. Dziś hasłem przewodnim jest różnorodność, tzw. "mix and match", odzwierciedlająca zmianę w wystroju wnętrza i wzrost oczekiwań w stosunku do nowoczesnej łazienki.

(R) Jak zatrzymać lub rozwiązać to "nadużywanie" bieli i neutralnych kolorów w łazience?

(JW) Nie chcemy niczego zatrzymywać. Tak, biel jest modnym kolorem, podobnie jak czerń. Sztuczka polega na znalezieniu równowagi pomiędzy przyjmowaniem aktualnych trendów, a wybieraniem kolorów, które mają długotrwały urok. W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami zmian na całym świecie, kiedy to dostawcy promowali gamę produktów sanitarnych na zasadzie "mix and match". Właściciele budynków mogli i wciąż mogą stworzyć idealną łazienkę poprzez  wykorzystania bogactwa poszczególnych modułów. Różnorodność tkwi również w bogactwie wzorów, strukturach i materiałach dostępnych dla projektantów łazienek, architektów, projektantów wnętrz, a nawet rzemieślników, którzy są w stanie stworzyć w pełni zharmonizowaną koncepcję projektu dla swoich klientów. Aby osiągnąć ten cel, nie trzeba dodawać, że kolor odgrywa ważną rolę w łazience.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA