Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jacek Różycki: postawiliśmy na poszerzenie oferty

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 08 sty 2013 11:54
Jacek Różycki: postawiliśmy na poszerzenie oferty
Jacek Różycki, dyrektor generalny Roca Polska Sp. z o.o.

Na pozytywny wynik finansowy wpłynęła również strategia rozwoju kategorii komplementarnych do ceramiki. Jej najważniejszym elementem było wprowadzenie i promocja stelaży podtynkowych - uważa Jacek Różycki, dyrektor generalny Roca Polska Sp. z o.o.

REKLAMA

Ubiegły rok był wyzwaniem dla wielu firm, nie tylko z branży łazienkowej. Wysiłki producentów skoncentrowały się na obronie pozycji rynkowej oraz na poszukiwaniu nowych, często niestandardowych rozwiązań. Pogłębiająca się trudna sytuacja w branży budowlanej skłaniała również firmy handlowe do podejmowania zdecydowanych kroków promocyjnych. Dla Roca Polska ten intensywny rok zakończył się satysfakcjonującym wynikiem, co zawdzięczamy głównie rozsądnej polityce cenowej, skutecznemu wprowadzeniu nowości produktowych oraz rozwiązań oszczędzających zużycie wody, które idealnie trafiły w gusta i potrzeby konsumentów. Do osiągnięcia tych wyników przyczynił się także rozwój marki Laufen w Polsce.

W 2012 do naszych największych sukcesów rynkowych należy zaliczyć niezwykle udaną i uhonorowaną wieloma nagrodami kolekcję ceramiki i mebli „Gap”. Jej naturalnym rozszerzeniem będzie w 2013 roku „Gap CleanRim” – miska bez tradycyjnego „kołnierza” i zagłębień narażonych na zabrudzenia. To nowatorskie rozwiązanie polega na rozprowadzeniu wody potrzebnej do spłukiwania w misce WC w kilku kierunkach i pozwala na bardzo dokładne obmywanie miski przy znacznie mniejszym zużyciu wody niż dotychczas.

Na pozytywny wynik finansowy wpłynęła również strategia rozwoju kategorii komplementarnych do ceramiki. Jej najważniejszym elementem było wprowadzenie i promocja stelaży podtynkowych „Pro” do montażu misek podwieszanych, które wzbudziły zainteresowanie klientów swoją jakością, renomą marki Roca oraz oryginalnym  wzornictwem przycisków spłukujących. Dużym uznaniem cieszyła się także kolekcja mebli typu UNIK (mebel z umywalką) „Victoria Basic”. Doceniono jej wzornictwo i funkcjonalność w przystępnej cenie. Design, obok troski o zasoby wody na świecie, jest dla firmy Roca jedną z najważniejszych wartości. Te dwie cechy łączy w sobie nowa kolekcja baterii „L20” oraz „L90” z uchwytem bocznym, w których zastosowano system Cold-Water-Start, pozwalający na ograniczenie zużycia energii poprzez wymuszone uruchamianie baterii zawsze od wypływu zimnej wody.

Nowości w ofercie Roca zostały docenione przez organizatorów konkursów w Polsce w różnych kategoriach produktowych. Seria ceramiki „Gap” otrzymała wyróżnienie Wybór Roku 2012, seria mebli „Gap” – Dobry Design 2012, bateria „Urban” i brodzik „Kreto” tytuł produktu rekomendowanego do Dobrego Wzoru, a umywalka „Amberes” uhonorowana została godłem Dobry Design. Ważne wyróżnienia spotkały również markę Laufen: seria „Florakids” została finalistą konkursu Dobry Wzór, a seria „Pro Liberty” otrzymał tytuł Wybór Roku 2012.
Roca stara się wspierać i promować środowisko architektów poprzez współpracę z uczelniami i przyszłymi projektantami. Bardzo chętnie angażujemy się w inicjatywy uniwersyteckie związane z konkursami, pracami semestralnymi i dyplomowymi na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz w Łodzi, a także na Politechnice Śląskiej i innych uczelniach w Polsce. Dbamy, by młodzi i zdolni ludzie mieli szansę twórczo się rozwijać w oparciu o naszą wiedzę i pomoc. Ważną inicjatywą jest międzynarodowy konkurs Jump The Gap, którego V edycja właśnie trwa. W tym roku na etapie rejestracji zgłosiło się bardzo wielu młodych adeptów wzornictwa z Polski. Bylibyśmy bardzo szczęśliwi gdyby udało się powtórzyć sukces Polaka Michała Warykiewicza z poprzedniej edycji.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA